Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX:n takapään kolina, vaikka laakerit kunnossa...
ViestiLähetetty: 31.08.2019 17:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Foorumin Mestarit, miten se olikaan, mikä osa sitä CX:n takakallistuksenvaimentajaa rupeaa kolisemaan kilometrien kertyessä ja miten korjataan? Turbo CX:n kynkänlaakerit ovat renkaan camberin mitaten täydellisessä kunnossa ja perä on hyvin "herkkä", mutta kuitenkin kolisee terävissä kuopissa. Ei se mikään kamala kolina ole, mutta sen verran häiritsee että toimiin pitää ruveta.

Onko mahdollista että joku muu osa siellä vielä kolisisi kuin kallistuksenvaimennin?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n takapään kolina, vaikka laakerit kunnossa...
ViestiLähetetty: 31.08.2019 22:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Olit jo tarkistanut, että kallistuksenvakaajan kaikki pultit on kireällä? itsellä löystyi toisenpuolen sisempi pultti, ja alkoi kolisemaan, jonkin aikaa piti ihmetellä, ennenkuin hoksasi kokeilla kaikki 4 kallistuksenvakaajan pulttia...

Onhan siellä takana aika paljonkin "tavaraa" joka voi alkaa kolista löyhdyttyään, mm. takajousisylkky voi alkaa kolistamaan, jos se sitä kiinni pitävä "klemmari" löystyy, samoin jos jarrukilvestä on pari pulttia syönyt reikänsä väljäksi,



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n takapään kolina, vaikka laakerit kunnossa...
ViestiLähetetty: 31.08.2019 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
cxtb2 kirjoitti:
Olit jo tarkistanut, että kallistuksenvakaajan kaikki pultit on kireällä? itsellä löystyi toisenpuolen sisempi pultti, ja alkoi kolisemaan, jonkin aikaa piti ihmetellä, ennenkuin hoksasi kokeilla kaikki 4 kallistuksenvakaajan pulttia...

Onhan siellä takana aika paljonkin "tavaraa" joka voi alkaa kolista löyhdyttyään, mm. takajousisylkky voi alkaa kolistamaan, jos se sitä kiinni pitävä "klemmari" löystyy, samoin jos jarrukilvestä on pari pulttia syönyt reikänsä väljäksi,


Kiitos vinkistä. Enpäs ole muuten noita pultteja kiristänyt, täytyy kokeilla. Jousipallot vaihdoin, samassa yhteydessä yritin tosi huolellisesti asentaa ne sylinterit niihin pantoihinsa niin ettei klappia jäisi. Eli venytin pantoja sinne etupään suuntaan ennenkuin kiristin, että ne oikein pingoittuneesti kirivät sen jousipallon ja apurungon välyksen nollaan. Niin kireälle en ole koskaan niitä saanut että ilman hydraulipainetta ei takapallo hieman liikkuisi kolossaan, ehkäpä 5mm.

-77 CX:stä muistelen hämärästi, että siellä oli tuo kallistuksenvaimentaja itse kulunut sillä kohtaa jossa se metalliholkkilaakerointi sijaitsee. Sitä ei hiljaiseksi saanut, olisi pitänyt vaihtaa kallistuksenvaimentaja ja holkit tai saada jostain ylikoon holkkeja tms. Ettei tässäkin olisi tätä samaa...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: