Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
CX:n takapään kolina, vaikka laakerit kunnossa... http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29447 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 31.08.2019 17:58 ] |
Viestin otsikko: | CX:n takapään kolina, vaikka laakerit kunnossa... |
Foorumin Mestarit, miten se olikaan, mikä osa sitä CX:n takakallistuksenvaimentajaa rupeaa kolisemaan kilometrien kertyessä ja miten korjataan? Turbo CX:n kynkänlaakerit ovat renkaan camberin mitaten täydellisessä kunnossa ja perä on hyvin "herkkä", mutta kuitenkin kolisee terävissä kuopissa. Ei se mikään kamala kolina ole, mutta sen verran häiritsee että toimiin pitää ruveta. Onko mahdollista että joku muu osa siellä vielä kolisisi kuin kallistuksenvaimennin? |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 31.08.2019 22:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX:n takapään kolina, vaikka laakerit kunnossa... |
Olit jo tarkistanut, että kallistuksenvakaajan kaikki pultit on kireällä? itsellä löystyi toisenpuolen sisempi pultti, ja alkoi kolisemaan, jonkin aikaa piti ihmetellä, ennenkuin hoksasi kokeilla kaikki 4 kallistuksenvakaajan pulttia... Onhan siellä takana aika paljonkin "tavaraa" joka voi alkaa kolista löyhdyttyään, mm. takajousisylkky voi alkaa kolistamaan, jos se sitä kiinni pitävä "klemmari" löystyy, samoin jos jarrukilvestä on pari pulttia syönyt reikänsä väljäksi, |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 31.08.2019 22:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX:n takapään kolina, vaikka laakerit kunnossa... |
cxtb2 kirjoitti: Olit jo tarkistanut, että kallistuksenvakaajan kaikki pultit on kireällä? itsellä löystyi toisenpuolen sisempi pultti, ja alkoi kolisemaan, jonkin aikaa piti ihmetellä, ennenkuin hoksasi kokeilla kaikki 4 kallistuksenvakaajan pulttia... Onhan siellä takana aika paljonkin "tavaraa" joka voi alkaa kolista löyhdyttyään, mm. takajousisylkky voi alkaa kolistamaan, jos se sitä kiinni pitävä "klemmari" löystyy, samoin jos jarrukilvestä on pari pulttia syönyt reikänsä väljäksi, Kiitos vinkistä. Enpäs ole muuten noita pultteja kiristänyt, täytyy kokeilla. Jousipallot vaihdoin, samassa yhteydessä yritin tosi huolellisesti asentaa ne sylinterit niihin pantoihinsa niin ettei klappia jäisi. Eli venytin pantoja sinne etupään suuntaan ennenkuin kiristin, että ne oikein pingoittuneesti kirivät sen jousipallon ja apurungon välyksen nollaan. Niin kireälle en ole koskaan niitä saanut että ilman hydraulipainetta ei takapallo hieman liikkuisi kolossaan, ehkäpä 5mm. -77 CX:stä muistelen hämärästi, että siellä oli tuo kallistuksenvaimentaja itse kulunut sillä kohtaa jossa se metalliholkkilaakerointi sijaitsee. Sitä ei hiljaiseksi saanut, olisi pitänyt vaihtaa kallistuksenvaimentaja ja holkit tai saada jostain ylikoon holkkeja tms. Ettei tässäkin olisi tätä samaa... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |