http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/index.phpTuota ylläolevaa sivustoa kannattaa ensialkuun selata, vaikka ajankuluksi, ja ihan ajatuksellakin. Siellä on monenlaista, mitä ei ehkä tule ekaksi mieleen muuten...
Ruostehan se on se pahin kaveri, mutta siitäkin onneksi eroon nykyään päästä osataan. Vaan jospa sitä jotain "listaa" osaisi aikaansaada..?
-runko. Siitä etupyörän takaa, onko pullistumia, eli onko alkanut "antautua". Tietää korin poisnostoa, joko rungon avausta ja korjaushitsausta tai uuden rungon hankkimista. Kori on kiinni rungossa vain 22 pultilla, irtoavat toisistaan "osaavissa käsissä" alle tuntiinkin... Uuden rungon hinta alle tonnin, valmiiksi sinkittynä, ilman sinkitystä satkun-pari halvempi.
-lattiat. Näitä saa uusia, tarvikkeena. Eikä edes ihan kamalia maksa. Helpot vaihtaa. Kuten myös etulattia, eli se osuus missä jalkoja pidellään... Jälkimmäisen hinta on rapiat 50€, lattiapellit satasen huitamilla kipale.
-kynnykset. Ei ole paha vaihtaa tämäkään, eikä hinnalla pilattu sekään. Hintaa en tosin tähän hätään muista, mutta jos ei alkuperäistä kunnioita niin tämän saa kyllä korvattua vaikka Crawfordin ovikiskolla, on likipitäen sama profiili siinä, huomattavasti paksumpaa ja sinkittyä...
-katto. Jos on pitkään ollut poissa käytöstä, tai muuten vaan katto ikääntynyt on, niin luultavasti se on jostain kohtaa jo revennyt tai ainakin repeää jos avata yritätte. Uusia saa, laatu ei vain ole enää sitä mitä se oli ennen. Hinta on parisen satkua, mutta ovat jotkut hurjat menestyksellä tehneet ihan siistejä myös rekkapressustakin... Siis jos ei saatavilla olevat miellytä, joko materiaalin tai värien puolesta..?
-tekniikka. Moottori on kovin yksinkertainen laitos. Ikiliikkuja. Paitsi Nelkku, kestää about satatonnia, ja sitten menee "vaihtoon"... Kutonen ja Wanhukset on sellaisia millä ajaa huollettuina 3-500000km, ilman ongelmia... Vaihteisto on sitten oma lukunsa, toimii ilman ongelmia jos on edes joskus viitsitty öljyjä vaihtaa. Jos taas ei, niin sinne on kertynyt vettä ja se ei tee hyvää mm. takapäädyn laakereille jotka sitten ottavat itseensä ja pitävät aiheesta meteliä...
-sähkövarusteet. Mitkä..? No, startti, laturi ja valot. Hapettua valojen liitokset osaa, ja kahden aiemminmainitun osalta hiilet kulua osaa... Siinähän ne sähköviat sitten oikeastaan olivatkin...
Ehkä näillä pääsis ainakin liikkeelle..?