Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
CX turbon ikkunanostimen ongelmat http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29510 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 13.09.2019 17:16 ] |
Viestin otsikko: | CX turbon ikkunanostimen ongelmat |
Uskonpa foorumilta löytyvän tiedon tällaiseen ongelmaan. Serie 2 CX turboissa, varmaankin Prestigessä ja ehkä muissakin malleissa on kuskin ikkunassa automaattinen ylös-alas -one touch -toiminto ihan kuten nykyautoissa. Eli painaiset nappia kerran ja ikkuna liukuu täysin alas tai täysin kiinni automaattisesti. Minulla tuo nappula toimii alaspäin kuten pitääkin, ylöspäin ei tee mitään. Pitää aina manuaalisesti nappia pohjassa pitäen nostaa se ylös. Missähän vika voisi olla? Olen yrittänyt "resetoida" sitä kuten nykyautoissa pitää tehdä, eli laittaa täysin kiinni ja pitää nappulaa vielä 5 sekuntia pohjassa jne, mutta ei vaan herää eloon tekemään mitään. Vinkkejä, vihjeitä, ohjeita? |
Kirjoittaja: | kaseva [ 13.09.2019 17:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX turbon ikkunanostimen ongelmat |
Jos en ihan väärin muista niin liittyy laki- ja/tai turvallisuusasioihin. Ainakin Suomeen myydyissä kamppeissa tuo kertapainallustoiminto sulkemiseen oli kielletty ja täten estetty. Syy moiseen oli kun ei ollut älytekniikkaa saatavilla, joka olisi osannut topata lasin jos siellä sattui olemaan mukulan tai lemmikin pää välissä... Edit: Niin siis varsinaiseen kysymykseen en osaa antaa vinkkiä, vihjettä saati ohjetta. Aikanaan tätä jostain Citikka-pajalta kyselin kun olisin juurikin halunnut saada ylösnoston toimimaan kertapainalluksella, mutta no can do sanoivat. Edit2: Se, että paja ilmoitti tekemättömäksi tuon ei tietenkään tarkoita etteikö lasinohjausysteemiä voisi siten puukottaa, että toiminnon saisi käyttöön. Saattoi olla enemmän halusta tai lainkuuliaisuudesta kiinni. |
Kirjoittaja: | Akseli [ 13.09.2019 17:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX turbon ikkunanostimen ongelmat |
Itsellä ainakin tuossa ykköskoppaisessa Xantiassa toimii lasinnostin samalla tavalla. Ja alunperin sveitsiläinen. |
Kirjoittaja: | jasu [ 13.09.2019 18:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX turbon ikkunanostimen ongelmat |
Kaseva muistelee oikein, ja se automaattisen ylösnoston disablointi oli tehty hienosti sivuleikkureilla. Bekseissä osassa niinkin kivasti että oli katkaistu pätkä piuhaa siten ettei ylettynyt yhdistämään niitä katkottuja piuhanpäitä... Se boksihan on vain viivepurkki, ei sisällä minkään valtakunnan älyä, vaan pitää komennon tultua nostoa/laskua määräajan käynnissä ja katkaisee sitten, oli se lasi perillä tai ei... |
Kirjoittaja: | Northstar [ 13.09.2019 20:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX turbon ikkunanostimen ongelmat |
jasu kirjoitti: Kaseva muistelee oikein, ja se automaattisen ylösnoston disablointi oli tehty hienosti sivuleikkureilla. Bekseissä osassa niinkin kivasti että oli katkaistu pätkä piuhaa siten ettei ylettynyt yhdistämään niitä katkottuja piuhanpäitä... Se boksihan on vain viivepurkki, ei sisällä minkään valtakunnan älyä, vaan pitää komennon tultua nostoa/laskua määräajan käynnissä ja katkaisee sitten, oli se lasi perillä tai ei... Oliko tosiaan pelkkä "viivepurkki"?Jotenkin muistelen että mittaa virrankulutuksen,ja sen perusteella tunnistaa raja-asennot.. Tuollainen automatiikka on muuten mahdollista rakentaa molempiin etuoviin aika helposti,tarvitaan vain ylimääräinen "purkki" ja johtoa. |
Kirjoittaja: | jasu [ 13.09.2019 21:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX turbon ikkunanostimen ongelmat |
Northstar kirjoitti: jasu kirjoitti: Kaseva muistelee oikein, ja se automaattisen ylösnoston disablointi oli tehty hienosti sivuleikkureilla. Bekseissä osassa niinkin kivasti että oli katkaistu pätkä piuhaa siten ettei ylettynyt yhdistämään niitä katkottuja piuhanpäitä... Se boksihan on vain viivepurkki, ei sisällä minkään valtakunnan älyä, vaan pitää komennon tultua nostoa/laskua määräajan käynnissä ja katkaisee sitten, oli se lasi perillä tai ei... Oliko tosiaan pelkkä "viivepurkki"?Jotenkin muistelen että mittaa virrankulutuksen,ja sen perusteella tunnistaa raja-asennot.. Tuollainen automatiikka on muuten mahdollista rakentaa molempiin etuoviin aika helposti,tarvitaan vain ylimääräinen "purkki" ja johtoa. Joskus noita tuli kummasteltua, sen tarkemmin tutkimatta, mutta yhtä kauan ainakin kaksi satunnaisesti valittua Xm:n vastaavaa purkkia pitää komentoa päällä. Toinen lasi liikkuu huomattavasti herkemmin kuin toinen, ja se toinen jäikin monesti yläreunasta raolleen kun samanaikaisesti tälläsi molemmat kiinnipäin... Ja tuosta käynee ilmi että tuli rakennettua kyseinen purkki toiseenkin oveen, tai ne molemmat on kyllä samassa ovessa mutta ohjaa kertapainalluksilla kuskinovesta kumpaakin etulasia. Xm:ään tekaisin, sama purkki ainakin Beksin kanssa... |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 14.09.2019 12:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX turbon ikkunanostimen ongelmat |
Jaa, kiitos vinkeistä. Täytyy aukaista ovipaneeli ja katsoa onko sieltä vedetty piuhat poikki yksinkertaisesti... Olishan se kiva olla kaikissa ovissa tuo systeemi mutta kyllä se akuutein tarve on kuskin akkunassa. Maseratin Spyderissä muuten hyvin erikoinen ratkaisu: kuskin ikkunassa automatiikka, vänkärillä ei paitsi katon laskun ja noston yhteydessä onkin! Italialaisten logiikkaa ei aina jaksa käsittää... |
Kirjoittaja: | Northstar [ 16.09.2019 22:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX turbon ikkunanostimen ongelmat |
ds-jekkeri kirjoitti: Jaa, kiitos vinkeistä. Täytyy aukaista ovipaneeli ja katsoa onko sieltä vedetty piuhat poikki yksinkertaisesti... Olishan se kiva olla kaikissa ovissa tuo systeemi mutta kyllä se akuutein tarve on kuskin akkunassa. Maseratin Spyderissä muuten hyvin erikoinen ratkaisu: kuskin ikkunassa automatiikka, vänkärillä ei paitsi katon laskun ja noston yhteydessä onkin! Italialaisten logiikkaa ei aina jaksa käsittää... "Suomessa sokeat tekee harjoja,Italiassa autoja.." |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |