C6:n hyvin yleinen vika on kuskin istuinlämmittimen toimimattomuus. Tavallisin syy on tuolin istuinpatjan sisällä sulamalla katkennut vastuslanka. Silloin myöskään selkänojan lämmitys ei toimi, ilmeisesti solidaarisuussyistä. Nykytuoleissa ei ole enää helposti irrotettavaa ja vaihdettavaa erillistä vastusmattoa, sen sijaan ohut kuparipiuha on liimattu heti nahan alapuolelle vaahtomuovin sisään piiloon. Nahka itsessään ei ole irrotettavissa vaahtomuovin päältä, vaikka sen saisikin revittyä irti liimastaan tuoli muuttuisi kasatessa säkkituoliksi.
Päätin ottaa haasteeksi tuon parin tonnin kuutosen lämppärin korjauksen, kun talvikin tulee. Työ oli huomattavasti töisevämpi ja hankalampi kuin oletin, foorumin kunniajäsenen Nateron hyviä vinkkejäkin noudattaen.
Teoriassa istuimen alapatjan voi purkaa irti tuolista autossa paikallaan, mutta paikat ovat niin ahtaat etten ruvennut edes yrittämään. Tuolin sivupaneelit ovat erittäin tiukoilla muovinapsuilla kiinni eikä niitä pääse vapauttamaan helposti ahtaassa tilassa. Siispä irrotin penkin neljä kiinnitysruuvia rullaten tuolin ensin aivan eteen, sitten aivan taakse ruuvien paljastustarkoituksessa. Ensimmäinen haastepaikka olikin sen jälkeen edessä. Irti ruuvattua tuolia taaksepäin kipatessani huomasin että eihän siellä ole mitään esillä olevaa moninapaliitintä vaan tuhti kaapelinippu menee suoraan lattian sisään piilotettuun ämpärimuovista valettuun pirunnyrkkiin. Muovinapsut vaan lentelivät kun ahtaassa tilassa kipatun tuolin alla ähelsin tuota muovipurkkia auki rystyset verillä. Taas hyvin tiukkoja napsuja ja kummallisissa paikoissa...
Jatkuu, ja kuvia seuraa!
Liitteet:
IMG_1790.jpg [ 38.56 KiB | Katsottu 6949 kertaa ]