Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C5 2006 Hydraulivuoto
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29612
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  kuunoo [ 01.10.2019 19:58 ]
Viestin otsikko:  C5 2006 Hydraulivuoto

Eli auto vuotaa hydrauliöljyä jostain hydesäiliön alta pohjapanssarille, vuotokohtaa ei voi havaita päällepäin, Mitähän vikaa sieltä vois olla odotettavissa. Kojetauluun syttyi herja: suspension faulty, max speed 90kmh" Autoa en saa ihan heti korjaamolle mutta töissä pitäis sillä silti käydä, millainen homma tuohon on lisätä LDSää kun jotkut youtube videot kehottavat käyttämään apuna lexiaa, eikö hommaa saa suoritettua ilman sitä? Kiitokset jo etukäteen neuvoista

Kirjoittaja:  Mustis [ 01.10.2019 20:18 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

kuunoo kirjoitti:
millainen homma tuohon on lisätä LDSää


Korkki auki ja kaataa säiliöön.

Kirjoittaja:  Mustis [ 01.10.2019 20:31 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Oikea öljyn määrä on: alustan ollessa ala-asennossa sihdin pohjan tasalle.
Jos oikeen paljon vuotaa niin ota pumpun sulake irti, maxi sulake äärimmäisenä kuskin puolella.
Tarvittaessa lisää öljyä ja käyttää sulaketta paikallaan.

Kirjoittaja:  kuunoo [ 03.10.2019 08:55 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Tilannepäivitys:lisätty kaksi litraa eikä öljypinta edes tule esiin täyttökupin pohjalle... Seurauksena vaan vaimea pumpun hurina ja auto pysyy tontissa... Korkeus säätimien painelu tuo näytölle rastin ja tekstin tyyliin: request not granted... Voiko järjestelmä varoittaa alhaisesta hydeöljy määrästä vasta sitten kun ei edes kahden litran öljyn lisäys riitä?

Kirjoittaja:  jasu [ 03.10.2019 09:09 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Ei ole mitään valvontaa noissa nesteen määrälle. Valittelee siitä kun ei onnistu tavoitekorkeuteen nostaminen...

Miten lie kakkoskoppaisessa, ykköskopassa tulee säiliön alapuolelle ohjaustehostimen paluu, tehostimen pumpulle lähtökin oli siellä alempana? Jousituksen hydraulipumppuyksiköllekin on muutama liitos sillä suunnalla mistä oletan vuodon tapahtuvan, ja miksei itse pumppukin voisi vuotaa...

Jos on oikein hyvin tyhjentymään päässyt, niin voi olla ettei kahdella litralla pääse kuin alkuun. Lisää nestettä säiliöön. Ja jos on ehtinyt ilmaa vetäistä pumppuun, niin ei välttämättä lähde pumppaanaan enää, muuten kuin antamalla vähän paineilmaa (polkupyörän pumppukin riittää) täyttökorkin huohotusreiän kautta. Tätäkään ei tarvittaisi, mikäli säiliö olisi edes hieman ylempänä, nyt korkeuseron ollessa vähäinen tarvitaan lisäapua nesteen saamiseksi pumpulle...

Kirjoittaja:  powerage [ 03.10.2019 09:13 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Sama säiliö I ja II koppasessa.

Kirjoittaja:  powerage [ 03.10.2019 09:16 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Onko auto käynyt ennen vuotoa katsastuksessa? Säiliöitä on särkynyt katsastuksen yhteydessä, kun ovat laskeneet auton ala-asentoon korkkia aukaisematta...

Kirjoittaja:  kuunoo [ 03.10.2019 09:24 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Katsastuksen jälkeen en ongelmia huomannut, siitä aikaa reilu puoli vuotta... Luulis että oikea öljymäärä ei riko säiliötä vaikka kuinka ylös alas veivasi jopa katsastaessa, eikä tuossakaan säiliö vuoda.

Kirjoittaja:  jasu [ 03.10.2019 09:27 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Ei oikea öljymäärä pitäisi säiliötä rikkoa. Mutta jos on lisätty liikaa, ja laskee alas, niin silloin ei ylimääräinen neste ehdi tulla huohotusreiästä ulos, ja säiliö halkeaa. Osaa ehkä haljeta jo hetki ennen täyttymistä, ilmatilan pienentyessä suunniteltua nopeammin...

Miten on semmoinen hämärä mielikuva että tuota huohotusreikää olisi jossain vaiheessa tuotantoa kasvatettu, tuon halkeamisen välttämiseksi..?

Kirjoittaja:  Northstar [ 06.10.2019 17:07 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Kyllä,ainakin 3korisessa on muutettu huohottimen reikää isommaksi.
Yleisin syy nestevuotoon 2korisessa on ainakin minulle tulleissa autoissa ollut kolmen putken ryhmä oikealla puolella konehuoneessa,
eli putket jotka menee oikean runkopalkin vierestä alas m,m hammastangolle.
Ei taida enää olla saatavissa osaa?

Kirjoittaja:  ealab [ 06.10.2019 22:15 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Eräs vuotopaikka sisälokarin yläpuolella. Oli letkunkiristin löysä/letku väsähtänyt. Vuotopaikka näkyi oikeastaan vasta maassa....

Kirjoittaja:  kuunoo [ 08.10.2019 16:23 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Tilannepäivitystä: Eipä se paikallinen citroen paja löytänyt vuotoa, lisäsi litran öljyä, mikä oman lisäykseni kanssa tekee 3 litraa lisättyä öljyä ... Tutkinut pumpun alueen putkituksia poistamalla sisälokarin, Ilmannut järjestelmän ja ajellut ylös alas eikä vuotoa löydetty... Näkyvä öljyinen pölyisyys siis pumpun ympäristössä ja pumpun alla pohjapanssarilla sekä sisälokarilla pyörän aukossa pyörän etupuolella... Onkohan homma tehty vasemmalla kädellä?... Tässä sit odottelen oireiden uusiutumista.

Kirjoittaja:  jasu [ 08.10.2019 16:40 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Missäs kunnossa on etujousitolpilta lähtevät paluuletkut? Sitä kautta osaa hävittää hyvinkin nestettä, ilman muuta vuotoa, ja sotkee pyöränkotelon tehokkaasti...

Kirjoittaja:  Akseli [ 08.10.2019 16:54 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Yhden vuotavan pumpun olen tavannut, vuoti päädystä jonka näkee helposti ilman mitään purkamista.

Kirjoittaja:  Wesa [ 09.10.2019 07:37 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Kyllä se "oikea" öljymääräkin voinee säiliön rikkoa kun menee systeemi paineettomaksi. Jos on täytetty paineellisessa ala-asennossa korkin alalaitaan, nousee pinta vielä reilusti kun järjestrlmä paineeton öljyn tullessa palloista säilöön. Säiliö mitoitettu ilmeisesti tuon lisävaran suhteen aika niukasti ja väsyneiden pallojen sisältämä suurentunut öljymäärä ei välttämättä enää mahdukkaan sinne, tai ilmatila käy niin pieneksi että ilmanpaine ei ehdi purkautua korkin reijästä. H3+ vehkeissä pitäisi olla pahempi ongelma.

Kirjoittaja:  powerage [ 09.10.2019 08:38 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2006 Hydraulivuoto

Jos muistan oikeen täyttö pitäisi tehdä paineettomassa tilassa ala-asennossa, kuinkahan moni niin tekee?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/