Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Jarru
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29634
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  keikka [ 07.10.2019 08:42 ]
Viestin otsikko:  Jarru

Onko vaikea vaihtaa? citroen c5 vm2002 farmari,pelkääjän puolen käsijarrun vaijeri pitäis vaihtaa,onko vaikea itse vaihtaa??

Kirjoittaja:  eskere [ 07.10.2019 10:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarru

Vaijeri on helppo vaihtaa jos sen suojaputki on vielä ok. Usein suojaputki on täynnä pashaa niin ettei vanha vaijeri edes suostu tulemaan ulos. Jos on niin tukossa, niin silloin on irrotettava myöskin se suojaputki ja vaihdettava uuteen molemmat samalla kertaa. Suojaputken vaihtotyössä joutuu työskentelemään myös auton alla, joten onko mahdollisuuksia siihenkin?

Kirjoittaja:  Mustis [ 07.10.2019 11:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarru

Lyhyesti: vaijeri on helppo vaihtaa mutta putki ei.

Kirjoittaja:  Akseli [ 07.10.2019 16:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarru

Jos jousituksessa on sporttinappi niin vaihto vaikeutuu aika paljon. Normimallissa ei vaikeita paikkoja ole, jos pääsee nostamaan auton yli metrin korkeuteen. Toki vähän työläs, muttei kovin vaikea.

Kirjoittaja:  keikka [ 07.10.2019 18:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarru

Kiitos tiedoista,täytyy yritää.

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 07.10.2019 19:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarru

Osta se putkikin samalla . ei ollenkaan paha rasti, kun lämpösuojalevyä vähän "muotoilee" käsin.

Kirjoittaja:  Northstar [ 07.10.2019 20:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarru

Ja samantien toisellekin puolelle,kun kerran joutuu joka tapauksessa purkamaan lämpökilvet,ym..

Kirjoittaja:  amikasi [ 08.10.2019 07:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarru

Osat halpoja ja työ vaatii tilaa auton alla. Jos intoa riittää, niin kannattaa vaihtaa molemmat putket samalla kerralla.

Putket:
https://www.auto-artikkeli.fi/tuotteet/ ... hjainputki

Työ:
viewtopic.php?f=9&t=17933


Ja tässä vielä lisätietoa:
https://citroen-foorumi.com/index.php/topic,1620.0.html
Pakoputken kolme kumikiinnikettä irti ja putkea takapäästä puoli metriä alaspäin. Lämpösuojan kun päästää pakoputken päälle lepäämään ja vähän taivuttelee, niin tilaa tulee juuri tarpeeksi. Vaijeriputki on renkaan päästä kiinni 10mm pultilla ja väliltä muoviklipsillä. Kabiinin puoleinen pää on kiinni muovikynsillä, jotka antaa periksi kun laittaa kabiinin puolelta meisselin putken suuta vasten ja kopauttaa nuijalla. Vasemmanpuoleisen putken sain paremmin pujotettua ulos ja takaisin renkaan puolelta, oikeanpuoleisen taas toisesta suunnasta.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/