Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantia Break 2.0i 16v-vm1997 hydraulivuoto
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29702
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  mn41 [ 24.10.2019 14:05 ]
Viestin otsikko:  Xantia Break 2.0i 16v-vm1997 hydraulivuoto

Pojallani Turussa on otsikon mukainen ongelma autossaan. Jostakin oikealta takaosasta vuotaa tuo öljy ja perä on pudonnut ala-asentoon. On ajanut auton asuntonsa autohalliin ja yrittää paikallistaa vuotokohtaa. Etupää on pysynyt ajoasennossa, mutta LHM-säiliö on vuotanut tyhjiin. Servicestä selvittelin noita tarjonta-ja paluuputkia ja mistä niitä mahdollisesti voisi saada ja myös liitoskorjausmahdollisuutta. Ebaysta löytyy
kyllä liitin, jolla voisi yrittää vuotokohdan korjata. Liekö noita Turun seudulla esim hydrauliputkiliikkeissä ja myös putkia, koska arvelen, että painepuolella tuo vika luultavasti on. Kiitollisina otamme neuvoja ja apuja vastaan, koska itse en täältä Savosta käsin voi muuten häntä opastaa. Tämä on ensimmäinen vuoto tuossa autossa ja ajettu yli 400tkm, joten voihan siellä olla jo useampikin putki tiensä päässä.
CIT930 Citroen Hydraulic Pipe Compression Joint 3.5mm Xantia BX CX SM XM C5
£15.00

Kirjoittaja:  IJN [ 24.10.2019 14:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia Break 2.0i 16v-vm1997 hydraulivuoto

Ikä ja ajomäärä huomioiden takapäässä apurungon alla ja päällä risteilevät putket ovat melkoisella varmuudella siinä kunnossa että yhden korjaamisesta on vain hetkellinen apu. Yksittäisen putken vaihto on lisäksi kovin vaikeaa kun liitoksien kanssa taistellessa viereiset murenevat samalla. Valitettavasti. Koko takaputkiston uusiminen on puolestaan aika iso savotta. Mutta kannattaa toki ensin katsoa miltä siellä oikeasti näyttää.

Kirjoittaja:  jasu [ 24.10.2019 18:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia Break 2.0i 16v-vm1997 hydraulivuoto

Toisaalta, voi selvitä vähälläkin. Oikealla puolella kun ei ole muita putkia kuin jousisylinterille menevä, sekä takajarrulle joka ei tässä tapauksessa oikein voi syypää olla. Putkeen saa jatkoksia, ainakin Sitroselta (ja varmasti muualtakin), joka ei kamalan kaukana Turusta ole. Loimaalta löytyy Julkusen korjaamo, joka taitaa olla vielä lähempänä..?

Tuurissaan voi lähteä liitokset helposti avautumaankin, mutta siinä toisenlaisessa vaihtoehtoisessa tuurissa pikkukorjaus laajenee projektiksi...

Kirjoittaja:  xs2jammu [ 24.10.2019 21:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia Break 2.0i 16v-vm1997 hydraulivuoto

Niin ja jos putkia tarvii uusia, niin Automeca Seinäjoella omaa vehkeet ja juntturit uusia putkia varten. Sieltä sain XM:ääni sopivan putken.

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 24.10.2019 21:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia Break 2.0i 16v-vm1997 hydraulivuoto

Kukahan tekis noita C5-tyyppisiä päitä jotka on käytössä uudemmissa Xantian farkuissa? Onneksi oli varastossa pätkä missä oli tarpeeksi ehjää putkea johon sai jatkon, kun pistin leikkureilla risan putken poikki "vähän" liian läheltä jousisylinteriä kun luulin normaaliputkeksi..

Kirjoittaja:  mn41 [ 25.10.2019 08:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia Break 2.0i 16v-vm1997 hydraulivuoto

Kiitos kaikille viestiini vastanneille. Poikani on saanut auton takaosaa sen verran vetokoukusta tunkattua, että vuotokohtaa on saanut jotenkin kuvattua, mutta ei vielä paikallistettua. Selvittelee asiaa lisää tänään ja suunnitteli eilen Sitroselta hankkivansa korvaavia osia. Palaan asiaan myöhemmin.Sähköpostin ja puhelimen avulla tämä etäohjaus toimii jotenkuten. :roll: Oletettavasti jousisylinteriin menevä putki, mutta missä mahtaa olla toinen pää.

Liitteet:
vuotokuva_1.jpg
vuotokuva_1.jpg [ 106.91 KiB | Katsottu 4204 kertaa ]

Kirjoittaja:  mn41 [ 29.10.2019 13:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia Break 2.0i 16v-vm1997 hydraulivuoto

Vuoto saatu korjattua nyt viikonlopun aikana Sitroselta haetulla putkella ja sieltä saaduilla rohkaisevilla neuvoilla. Kiitos siitäkin ja koko viestiketjuun osallistujille. Tätä ennen ajokissa oli pettänyt kytkinvaijerin polkimen puoleinen kiinnitys, jonka poikani oli patongin ja foorumin ohjeiden avulla saanut korjattua hankkimalla sen muovihokin ja metalliklipsin. Hankala oli ollut verrattuna tähän työhön. Realistina odottelen, että mitä seuraavaksi, mutta välillä tässä olisi kuitenkin auton katsastus, että jospa siihen asti pysyisi kunnossa. Ottaen huomioon, että auto 22vuotta vanha ja yli 400tkm ajettu, niin aika mukavasti on kuitenkin selvitty, kun olen itse pystynyt korjailemaan harrastusmielessä ja nyt poikani näyttää jatkavan samaa linjaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/