Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29735 |
Sivu 1/3 |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 29.10.2019 23:02 ] |
Viestin otsikko: | C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Tommonen koodi löytyi tabletin ruudulta ja oireena huono käynti. Välillä kuulostaa käyvän kaikilla mutta ei äänestä päätellen nätisti. Välillä kuulostaa betoni myllyltä jossa pesukivet pyörimässä. Naftan paineet tyhjäkäynnillä pyörii referenssi 235bar ja ilmeisesti mitattu 855bar. Pumppuna Siemens sie 5WS40157. Kysymys voisi olla jotta mikä noista pumpuista hajoaa vai hajoaako? Kannattaako yrittää ehjätä vai hankkia korjattu tilalle? Ja jos jollain tietoa muutenkin tuon pumpun toiminnasta niin kiinnostaa. |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 29.10.2019 23:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Ihan vaan arvaus: Toimiiko ko paineanturi, vai antaako ECUlle vääriä tietoja? Jolloin ECU jatkuvasti muuttaa ruiskutuksen ohjausta? |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 30.10.2019 19:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
XM-Hannu kirjoitti: Ihan vaan arvaus: Toimiiko ko paineanturi, vai antaako ECUlle vääriä tietoja? Jolloin ECU jatkuvasti muuttaa ruiskutuksen ohjausta? Kuulemma tuo paineanturi vaihdettu ensin ja ei auttanut aiheeseen. Seuraavaksi vaihdettu paineensäädin mutta sekään kaiketi muuttanut tilannetta. Jäljelle siis jää enää VCV säädin eli volume control valve . Olisiko jollakulla tietoa tuon pumpun toiminnasta eli siis milloin ja mitä säätää VCV:llä ja mitä ja milloin PCV:llä? Jaa muutenkin tieto tuon pumpun vikaherkkyydestä kiinnostaa? Eli siis onko mallia aina rikki esim 250tkm mennessä.. |
Kirjoittaja: | Akseli [ 30.10.2019 19:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Tää varmaan oli se 3 tonnin? Tuntemissani 2.7HDi:ssa ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, enkä tunne ko. pumpun tarkkaa toimintaa. Sinänsä vaikea arpoa mitä siellä jossain korjaamolla on tutkittu ja miten, mutta peruslähtökohdista on varmaan "helpoin" lähteä liikkeelle. Toimiiko paineensäätimen ohjaus? "Helppo" siksi koska varmaan tarvitsee oskilloskoopin tämän testaamiseen. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 30.10.2019 21:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Akseli kirjoitti: Tää varmaan oli se 3 tonnin? Tuntemissani 2.7HDi:ssa ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, enkä tunne ko. pumpun tarkkaa toimintaa. Sinänsä vaikea arpoa mitä siellä jossain korjaamolla on tutkittu ja miten, mutta peruslähtökohdista on varmaan "helpoin" lähteä liikkeelle. Toimiiko paineensäätimen ohjaus? "Helppo" siksi koska varmaan tarvitsee oskilloskoopin tämän testaamiseen. Kukaan mistään kolmesta tonnista oo puhunu.. eihän näistä kukaan yli tonnia maksa.. ![]() Tämä olisi varmaan ollut seuraava kysymys eli mitähän tuolta pitäisi scoopilla näkyä? Ja tosiaan tuon toimintalogiikan ymmärrys voinee helpottaa vian hakua. Täytyy huomenissa tutkia paremmin noita painekäppyröitä ja katsoa löytyykö tuohon VCV mitään tuolta tabletin ruudulta. Ja siis jotain eloa paineen säädössä on mutta jatkuvasti siis liian korkealla ja/tai vähän ON-OFF näköstä käppyrää piirtää. Jos jollain kyseistä VCV venttiiliä tai vaikka koko pumppua jouten niin voi tarjota. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 01.11.2019 12:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
vtsbx kirjoitti: Akseli kirjoitti: Tää varmaan oli se 3 tonnin? Tuntemissani 2.7HDi:ssa ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, enkä tunne ko. pumpun tarkkaa toimintaa. Sinänsä vaikea arpoa mitä siellä jossain korjaamolla on tutkittu ja miten, mutta peruslähtökohdista on varmaan "helpoin" lähteä liikkeelle. Toimiiko paineensäätimen ohjaus? "Helppo" siksi koska varmaan tarvitsee oskilloskoopin tämän testaamiseen. Kukaan mistään kolmesta tonnista oo puhunu.. eihän näistä kukaan yli tonnia maksa.. ![]() Tämä olisi varmaan ollut seuraava kysymys eli mitähän tuolta pitäisi scoopilla näkyä? Ja tosiaan tuon toimintalogiikan ymmärrys voinee helpottaa vian hakua. Täytyy huomenissa tutkia paremmin noita painekäppyröitä ja katsoa löytyykö tuohon VCV mitään tuolta tabletin ruudulta. Ja siis jotain eloa paineen säädössä on mutta jatkuvasti siis liian korkealla ja/tai vähän ON-OFF näköstä käppyrää piirtää. Jos jollain kyseistä VCV venttiiliä tai vaikka koko pumppua jouten niin voi tarjota. Tonneroinen oli oikea hinta tuolle yksilölle, olihan siinä kuitenkin toimiva(?) webasto ja suomiverot maksettuna. Pitäisin suuressa arvossa jos raportoisit foorumille vaikka projektiketjuun, mikä on auton hinta kun se on hyvässä ajokunnossa; eli moottori, (mahdolliset) vaihdelaatikon tökytykset, (mahdolliset) jousituksen viat ja (mahdolliset) lämmönsäätöläppien viat, sekä (mahdollinen) kuskin penkin perslämmitin korjattuna. Miksei myös (mahdolliset) löystyneet peräkontin kaasujouset vaihdettuna. Se motivoi foorumilaisiakin auttamaan ja kommentoimaan, kun saa tietää autosta ja sen korjauksen etenemisestä laajemminkin. Mulla olis kolmelitraisen HDI:n pumppu ja suuttimet, mutta ne eivät tuohon 2.7:kaan sovi, eri sukupolvea... Motivaatioksi loppuun faktatieto; C6 2.7:kaan saa hyviä "kiinalaisia" uusia vetoakseleita noin 60 euron kappalehintaan, joten vetareiden sisäpäiden pientäkään värinää ei tarvitse sietää. Vaihdoin erittäin skeptisenä itse tuommoisen kinuskin alle ja onpa hyvä. Kauanko kestää on eri asia, mutta täysin OEM-osan oloinen. Melko todennäköisesti tulee samasta tehtaasta kuin joku Lemfjöllölölder. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 01.11.2019 15:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Vaikka mitään en ymmärräkkään näiden autojen hinnoista "mestariin" verrattuna, niin teen kuitenkin tänne julkisen tarjouksen C6:sta. Saa olla kone, tai laatikko rikki ja ei tarvitse olla ajokuntoinen, ei Webastoakaan, saati Suomen veroja maksettuna. Noilla puutteilla varustettuna mielellään kori ja sisusta kohtuullisen siisti, sekä maamme rajojen sisäpuolella. Noiden ehtojen täyttyessä tarjoan toistaiseksi 1500€ kpl ja toimitukset voi aloittaa heti! |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 01.11.2019 17:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Joo piti tässä säikeessä jatkaa tuon naftapumpun vian spekulointia ja raportointia.. ja perustaa tuonne projekti osioon topic juuri tätä kyseistä C6 yksilöä varten.. Mutta jäänee juuri loppuneen motivaation takia tekemättä.. Sen verran voinen kommentoida että tuolle yksilölle varmasti löytyy ostaja niin että omani saan pois.. Mitä tulee tuohon asiaan kuulumattomaan ostotarjoukseen niin vaikka lisäisit nollan perään ja toimitus ehdoksi nouto niin ei tule kauppoja. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 01.11.2019 17:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
vtsbx kirjoitti: Joo piti tässä säikeessä jatkaa tuon naftapumpun vian spekulointia ja raportointia.. ja perustaa tuonne projekti osioon topic juuri tätä kyseistä C6 yksilöä varten.. Mutta jäänee juuri loppuneen motivaation takia tekemättä.. Sen verran voinen kommentoida että tuolle yksilölle varmasti löytyy ostaja niin että omani saan pois.. Mitä tulee tuohon asiaan kuulumattomaan ostotarjoukseen niin vaikka lisäisit nollan perään ja toimitus ehdoksi nouto niin ei tule kauppoja. Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa mieltäsi, eikä tarjota sinun autosta, vaan ilmoittaa ylempänä olevaan viestiin, jossa väitettiin näiden olevan "tonnin"autoja, että minulle saa toimittaa hiukan huonompiakin 1500€ Uskon myös, että vaikka motivaatiosi on loppunut, niin saat siitä mieleisesi hinnan sinua miellyttävältä ostajalta. ![]() |
Kirjoittaja: | HanaAna [ 01.11.2019 19:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
vtsbx kirjoitti: Joo piti tässä säikeessä jatkaa tuon naftapumpun vian spekulointia ja raportointia.. ja perustaa tuonne projekti osioon topic juuri tätä kyseistä C6 yksilöä varten.. Mutta jäänee juuri loppuneen motivaation takia tekemättä.. Sen verran voinen kommentoida että tuolle yksilölle varmasti löytyy ostaja niin että omani saan pois.. Mitä tulee tuohon asiaan kuulumattomaan ostotarjoukseen niin vaikka lisäisit nollan perään ja toimitus ehdoksi nouto niin ei tule kauppoja. No voi fak... osaispa itsekin luovuttaa kun mielenkiinto loppuu. Ensin sijoitan tonnitolkulla rahaa että saa keksinnön nippuun että saa edes myytyä. Sama juttu vanhojen prätkien kanssa. Laji muuttuu harrastukseksi kun se alkaa maksamaan? C6:ssa ei sentään tarvitse heti ostotapahtuman jälkeen aloittaa helmojen hitsauksella? ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 01.11.2019 20:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Toivottavasti ei ainakaan minun postini takia into laantunut! Käsitin ostajan itse ilmoittaneen tuon hinnan tuolla ylempänä, ja pidin sitä hyvinkin sopivana kuten postistani kävi ilmi. Kaikki mahdollinen noin 10 c6:n kokemus annetaan käyttöön tätäkin projektia varten, ja jos esimerkiksi mittaripaneeli kusahtaa niin semmoinen löytyy täältä. Ja täysin oikein kommentoi alempana foorumitoveri, että kun itse korjaa niin ainakin tietää että on kunnossa - 90+% niistä kolmentonnin "kunnossa olevista" ei tosiasiassa ole sen parempia... |
Kirjoittaja: | HanaAna [ 01.11.2019 20:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
https://www.pfjones.co.uk/diesel-fuel-pumps-and-injectors/diesel-fuel-pumps/citroen-diesel-fuel-pumps/citroen-c6-diesel-fuel-pumps.html Onkos tämän vaihto miten v:mäinen operaatio? |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 01.11.2019 22:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
HanaAna kirjoitti: https://www.pfjones.co.uk/diesel-fuel-pumps-and-injectors/diesel-fuel-pumps/citroen-diesel-fuel-pumps/citroen-c6-diesel-fuel-pumps.html Onkos tämän vaihto miten v:mäinen operaatio? No joo takaisin aiheeseen.. Vielä ei tiedä operaation kettumaisuudesta mutta ”uusi” pumppu jo tulossa tuolta etelänaapurista. Samassa paketissa vähän muutakin testaamista helpottavaa. Ja selvennyksenä motivaatio itse projektiin mihkään kadonnut ja kohde ei ole myynnissä. (Vielä) ![]() Eilen kerkesin vähän aiheeseen perehtyä ja itse autoakin diagnosoida kunnes loppui taas tabletista patteri . Laittelen raporttia löydöksistä ehken huomenissa . |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 02.11.2019 11:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Alla selostus vian vaiheista.. Auto tehoton ja nykii ja sammuillut ajosta - Diesel korjaamolla vaihdettu paine anturi. - Ei korjaantunut. Viety merkkiin erikoituneeseen korjaamoon hinaamalla. - Tutkittu testerillä. - Ei naftan painetta tai liian korkea paine..?? - Vaihettu naftasuodatin. - Jatkettu tutkimista ja uudella suodattimella suostuu käynnistymään. - Etummainen EGR todettu olevan mekaanisesti jumissa. - Todettu paineen säädin vialliseksi. - Todettu että säädin pumpussa ja koko pumppu vaihdettava. Myyty seuraavalle joka jatkoi tutkimista ja korjaamista - Pumppu irrotettu ja paineen säädin vaihdettu tyyppiin 15-A2C59506225. - 15-A2C59506225 korvaa alkuperäisen tyypin 39-800-300-005Z - Tilattu tuohon sopiva johtosarja (eri liitin kaiketi kuin alkuperäinen). - Etummainen EGR tulpattu patentilla (levyn pala laipan välissä. - Huomanneet ilmeiseti että paineen ja virtauksen säätimen johdoista kuluneet eristeet puhki.(ollut ehken jäljistä päätelleen lievästi oikosessa kun eristeet ”värjäytyneet” ja sulaneet. - Sulake/ECU laatikkoa purettu ja jotain sieltäkin ilmeisesti yritetty tutkia. - Luovutettu projektin suhteen kun ei vieläkään toimi.. Myyty seuraavalle innokkaalle. - Tutkittu vikakoodeja P0088 päälimmäisenä. - Naftan paineet jatkuvasti 200-300 bar liian korkeat pyyntiin nähden. - Katseltu käppyröitä kun auto käynnissä ja säätää paineita mutta kokoajankorkella ja hyppii heti kaasuun koskiessa vieläkin ylemmäksi. (vähän näyttää ON OFF tyyppiseltä) - Actuator testit suoritettu ja tulos ok ja molemmat toimilaitteet pitää ääntä testin aikana. - Ihmetelty internetissä ja kyselty osia. - VCV säädin kotomaasta noin 300e. - Purettua tai huollettuja pumppuja maailmalta 500-900e. - Paineen säädin 90-150e kotomaasta. - Pumpun tiiviste/huoltosarja 19-50e maailmalta. - Tilattu lopulta purkupumppu actuaattoreineen, purku SID 201ja purku paineanturi. - Uusia osia odotellessa kaiveltu flow säädin irti pumpusta.(tyyppi tuntematon) - Haivaittu metalli silppua säätimen lähtöpuolella . - Paine anturi myös irrotettu ja tyyppi 5WS4005. Ja vinkkinä että koneen päällä olevan ahtoputken irrottamalla irtoaa se huohotin purnukka kansien välistä niin pumppuun ja johtosarjaan pääsee edes vähän käsiksi. Seuraava steppi olisi löytää tuon SID 201 pinout jotta voi ihmetellä tuon johtosarjan eheyden. Ja jos jostain vielä löytyisi selotus tuon toiminnasta.. Nyt käytössä SID 801 manukaali mutta liittimet ainakin erilaiset ja voineeko tuon pumpun ja toimilaitteiden selostukseenkaan luottaa? Toimita periaate lyhyesti tuon SID 801 mukaan. -Pumpussa sisään rakennettu ”siirto”/matalapaine pumppu -VCV eli flow control valve säätää tuon pumpun tuotosta tapeellisen määrän korkeapainepumpun sisään menoon - 3 mäntäinen pumppu pumppaa mitä VCV sille tarjoaa -HPR eli high pressure regulaattori säätää sitten tarvittavaa painetta tukkiin. -Paine anturi on pumpun jälkeen olevassa jako tukissa josta lähtee sitten putkella koneen etu ja takapuolen suuttimelle omat putket. Yllä oleva perustuu kuulopuheisiin, korjaamon kuitteihin ja omiin haparoiviin havaintoihin. Korjatkaa, kommentoikaa ja kysykää jos tarvetta.(kaikki tieto ja ideat otetaan vastaan) |
Kirjoittaja: | huoltomies [ 02.11.2019 12:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Korkeapainepumpun laakerointi hajonnut ja metallia säätimissä. Pumpun vaihto, tai testaus ja avaus, että voi todeta vian. Vaihtopumppu on halvin vaihtoehto. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 02.11.2019 12:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
huoltomies kirjoitti: Korkeapainepumpun laakerointi hajonnut ja metallia säätimissä. Pumpun vaihto, tai testaus ja avaus, että voi todeta vian. Vaihtopumppu on halvin vaihtoehto. Onko noita paljon ollu? Ja sillä tilasinkin uuden/toisen jotta voi ton purkaa . Jos siellä nyt on silppua säätimessä niin pitäskö kaikki putket ja tukit puhdistaa? |
Kirjoittaja: | olli__o [ 02.11.2019 12:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Mihin tuo metallisilppu kulkeutuu ja joutuuko mitä vaihtamaan, eikös aikoinaan jossain HDI:ssä ollut tarve metallisilpun jälkeen vaihtaa suuttimet ja kaikki putketkin uusiin (ilmeisesti vanhat putket uudelleen käytettynä voi tehdä myös metallisilppua sisäisesti ulkoisten vuotojen lisäksi?) [Edit] tulikin jo vtsbxn arveluja putkiston puhdistustarpeesta kirjoittamisen aikana - näin minäkin uskoisin, kun tuolla on melko pienet reiät suuttimissa |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 02.11.2019 14:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Perhana kun just oli saanu takas kasaan ja käyntiin laittamassa kun tuo pumpun tuho tuomio tuli.. Nyt ois pumppu irtonaisena kolossaan mutta ei mahdu pois .. Pitääkö siitä tuo hihna pyörä irrottaa ennenkuin mahtuu tulemaan pois? Nyt siis kinnaa siihen muovikoppaan enää. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 02.11.2019 15:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Itse itselle.. Joo siiva irti ni mahtu.. ja joo akseli heiluu käsikopelolla selvästi. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 03.11.2019 09:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Yhteenvetona: Tunnin purkamisella pumppu pöydällä. Ahdasta on ja useampi pultti jemmassa jonkun alla tai takana. Siivan irrotus melkein pakollinen jos ei irrota hihnakotelon sisempää puolikasta. Pumpun paikallaan ollessa ilmanhihnaa tuntee akselista reilun välyksen. Metalli silppu peräisin päätylaipassa olevasta liukulaakerista. - liukulaakeri suorassa yhteydessä siihen esipumpun pesään. (Lamelli pumppu) - sisällä ilmeisesti oikeat laakerit jotka kuluneet.. - seuraus että pumpun akseli syöliukulaakerista metallia siltä puolelta mistä hihna kiristää. - metalli silppua löytyi säätimestä ja ainakin yhden HPP männän kanavista . Ehdotuksia miten jatkaa tuosta kun ”uusi” pumppu saapuu? - saakohan niitä railin ja suuttimen välisiä putkia vielä uusia ? - onko suuttimilla vielä kuinka tiheä verkko/suodatin? - onkohan suuttimet keskimäärin kovaakin kiinni noissa? (Joskus ollut illan talkoo saada yksi Boschin suutin irti ..) Ja kuvat varmaan kertois paremmin ja yritän laittaa jonnekkin näkösälle jossain vaiheessa.. |
Kirjoittaja: | jiipee62 [ 04.11.2019 18:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Millaisilla kilsoilla tuo on poikinut? Mulla samalla 2,7 koneella Pösö ja Jaguar kolmilitraisella. Kiinnostaa, kuvatkin ois kivoja. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 04.11.2019 22:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
jiipee62 kirjoitti: Millaisilla kilsoilla tuo on poikinut? Mulla samalla 2,7 koneella Pösö ja Jaguar kolmilitraisella. Kiinnostaa, kuvatkin ois kivoja. Vajaa 290tkm on mittarissa. En tiedä hajooko noita Siemens pumppuja kuinka tiheään.. Itselle oli yllätys että pumpussa pelkästään liukulaakerit 3 tai 4 kpl. 2-3kpl siis akselilla ja 1kpl siinä epäkeskossa mikä itse mäntiä liikuttaa. Etummainen siis selvästi urilla sieltä mistä hihna kiristää, välilaipan laakeria en viellä päässy näkemään mutta sen stefa ainski riekaleina, pumpun rungossa oleva oli jo melko ”punainen” sävyltään kun pinnassa pitäisi olla harmaa/ musta .. ja se ”epäkeskon” laakeri melkein musta. Vähän näkyy punaista läpi. Ja siis kun ei ole mitään kokemusta mokomista niin kovasti tuntui heti selvästi väljältä kun siitä hihna pyörästä heilutteli. Ja syykin sitten purkaessa selvisi. Eli siis nafta voidellut liukulaakerit noissa vaan on. Jonkun kommentin kuivasta talvi naftasta kuulin ja toiset siis käyttää sen takia jotain liukaste lisäaineita talvinafta kaudella..?? |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 04.11.2019 23:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
vtsbx kirjoitti: jiipee62 kirjoitti: Millaisilla kilsoilla tuo on poikinut? Mulla samalla 2,7 koneella Pösö ja Jaguar kolmilitraisella. Kiinnostaa, kuvatkin ois kivoja. Vajaa 290tkm on mittarissa. En tiedä hajooko noita Siemens pumppuja kuinka tiheään.. Itselle oli yllätys että pumpussa pelkästään liukulaakerit 3 tai 4 kpl. 2-3kpl siis akselilla ja 1kpl siinä epäkeskossa mikä itse mäntiä liikuttaa. Etummainen siis selvästi urilla sieltä mistä hihna kiristää, välilaipan laakeria en viellä päässy näkemään mutta sen stefa ainski riekaleina, pumpun rungossa oleva oli jo melko ”punainen” sävyltään kun pinnassa pitäisi olla harmaa/ musta .. ja se ”epäkeskon” laakeri melkein musta. Vähän näkyy punaista läpi. Ja siis kun ei ole mitään kokemusta mokomista niin kovasti tuntui heti selvästi väljältä kun siitä hihna pyörästä heilutteli. Ja syykin sitten purkaessa selvisi. Eli siis nafta voidellut liukulaakerit noissa vaan on. Jonkun kommentin kuivasta talvi naftasta kuulin ja toiset siis käyttää sen takia jotain liukaste lisäaineita talvinafta kaudella..?? Veikkaisin, että on jo edullisempaa vaihtaa koko kone alle 200tkm ajettuun kuin ruveta pumppua, suuttimia ja putkia vaihtamaan. Tuo metallisilppu pumpulta on ikävä juttu. Voihan sitä kokeilla uudella pumpulla, tuskin se itse pumppua rikkoo, ei käsittääkseni kulkeudu ns takaisinpäin. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 05.11.2019 00:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
[/quote] Veikkaisin, että on jo edullisempaa vaihtaa koko kone alle 200tkm ajettuun kuin ruveta pumppua, suuttimia ja putkia vaihtamaan. Tuo metallisilppu pumpulta on ikävä juttu. Voihan sitä kokeilla uudella pumpulla, tuskin se itse pumppua rikkoo, ei käsittääkseni kulkeudu ns takaisinpäin.[/quote] Noo oishan tuossa kokopadan vaihdossa puuhaa ja kuluja ihan riittämiin.. Nyt siis purkupumppu 120e ja en löytänyt muutamasta putkesta tai railista mitään ylimääräistä. Suuttimia näyttää löytyvän monen hintaista eli niitäkin voinee jonkun tarvittaessa vaihtaa. Raili suutin putket ei välttämättä ole kalliita jos vaan enää saatavilla... ei ainakaan 2.2 moottoriin kalliita olleet kun joutui niitä vaihtamaan kun eivät enää purkamisen jälkeen tahtoneet pitää. Eli tällä linjalla mennään jotta saisi käyntikuntoon ensin. ( sitten pääsee ihmettelemään niitä muita vikoja joita näissä kuulemma on..) ![]() |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 05.11.2019 23:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 2.7hdi P0088 eli naftan paine herja |
Väliaika tietona käy ja kukkuu taas.. Ja sellanen 4 tuntia menee pumpun asennukseen tällei ens kertalaisella. Ja vinkkinä tallin siistinä pitämiseen ÄLÄ LAITA virtoja päälle autoon actuator testejä varten jos kaikki naftaputket ei ole kiinni liittimissään.. |
Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |