Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C6 C5 korkeuden säätö http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29764 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 07.11.2019 23:16 ] |
Viestin otsikko: | C6 C5 korkeuden säätö |
Nyt tietysti päällimmäisenä olisi tuon C6 korkeudensäätö tehtaan korkeuksiin. Nyt siis keula silminähden korkealla. Olikos tuohon jotain helpompaa konstia kuin virallinen ohje mittapisteineen? Ja kumpiko purkki pitää tehdä ensin se CSS vai se toinen? Jos siis molemmille pitäisi käydä kertomassa korkeudet ? Äkkiseltään kokeilin netin antamilla arvoilla R325 ja mittaukset taakse 160-170 ja eteen 210-220 mutta tuloksena ”failed”. Tuosta netin ohjeesta ymmärsin että noilla pitäisi proseduuri mennä läpi jos siis anturit kohdillaan ja auto suurinpiirtein oikeassa korkeudessa. Ja siis onko tuossa joku maksimi arvo mitä voi kerralla muuttaa tai maksimi arvo mitä saa poiketa edellisestä tai auton itse mittaamasta/laskemasta? |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 08.11.2019 00:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 C5 korkeuden säätö |
Kyllä se pitää ihan ottaa mittanauha käteen ja kömpiä sinne mittapisteiden kohdalle. Muuten tuloksena on failed... koska mittaus on pyöräkohtainen, ne pitää melko lailla justiinsa saada kohdalleen ne arvot tai auto toimii väärin. Jos keula on silminnähden liian korkealla, tutkimaan niitä pyöräkohtaisien korkeusantureiden niveliä, onko välyksiä tai vääntyneitä. Ensin ne kuntoon. Ja sitten autoa ylös-alas laskien Diagboxilla katsot pyöräkohtaisia korkeuksia että muuttuvat samaan tahtiin järkevästi. Luultavasti siellä on yksi anturi jossa katkoksia tai pimeänä kokonaan. Onko CSS:ssä ja BHI:ssä tällä hetkellä muita vikakoodeja kuin se BHI:n vakio "steering angle information implausible" väylävirhe joka niissä kaikissa on? (Korkeussäätö tehdään pelkästään CSS:stä, se kertoo ne arvot sinne bhi:lle. Vai oliko se perhana toisinpäin, mutta yhdelle ne vaan opetetaan). |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 13.11.2019 23:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 C5 korkeuden säätö |
Joo ajatuksella excelin kera kävin auton alla ryömimässä.. Etupää noin 20mm korkealla ja takapää 10mm alhaalla . Anturit näyttäisi toimivan ja säätökin meni läpi tuloksella ”failed” Kerran kerkesin kokeilemaan ja näytti siltä että meni oikein mutta sitten sen tarkistuksen/testin jälkeen tuli tuo ”.... failed” Täytynee tutkia tuliko tuo siitä että yritti yhdellä kerralla korjata ”liian ison” virheen vai pitääkö noiden antureiden paikat/korkeudet/välykset myös tarkistaa.. Mutta siis sääti korkeuden melkolailla kohdalleen sen ekan vaiheen jälkeen. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 01.02.2020 20:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 C5 korkeuden säätö |
Joo laitetaan nyt lyhyesti tännekin .. Eli C6 amwar version korkeuden säätö CSS kautta ei sen suspension ecun. Toki testeri herjaa/kysyy tuolla normaalin suspension ecun alla että onko ”aktiivi” jousitus vai ei. Jos sanoo että on heittää pihalle tuosta valikosta. Jos taas vastaa että ei niin korkeuden pääsee säätämään niinkuin perinteiseen tapaan.. tuosta seuraa että ajokorkeus ehken muuttuu oikein mutta sitten ainakin on niiden nurkkakohtaisten anturien kalibrointi pielessä/kaliproimatta tilassa.. Säätö menee niinkuin testeri opettaa eli mitattava napojen keskipisteen etäisyys maankamarasta ja sitten myös auton alla olevista mittaus pisteistä. Ekan arvojen syöttökierroksen jälkeen testeri säätää autoa ylös tai alas riippuen mittausten tuloksesta. Seuraavaksi testeri käskee painelemaan autoa keulasta ja perästä kunnes korkeuden säätö aktivoituu. Sen jälkeen tehdään tarkistus mittaukset maan kamarasta ja syötetään ne taas testerille. Jos kaikki meni niinkuin piti tuloksena oli joku ”programmed” tms. Jos ei ruudulla on jotain ”failed” tyyppistä. Sen jälkeen CSS alta näkee anturien tilan muuttuneen ”ei kaliproidusta” ”kaliproiduiksi” Ja siis mittoina käytettävä todellisia arvoja.. ei mitään netistä löytyviä ”näillä toimii aina” arvoja ei edes tuon navan keskiön korkeus kamarasta kohdalla.(rengas vanne yhdistelmä vaikuttaa tuohon niin että yleensä yksikään nurkka ei ole samanlainen) Itse excelöin asian niin että mittaan korkeuden maasta vanteen yläreunaan, vanteen halkaisijan josta sitten kalkuloi tuon ”navan keskiön” korkeus kamarasta .. Toki exceli myös laskee paljon oltiin pielessä tehtaan mitoista. Ja jos nyt ymmärsin oikein tehtaan antamat 160 tai 170 kautta 210mm toteutuu vain jos renkaat toteuttaa sen 325mm napa kamarasta mitan? Yllä oleva perustuu hatariin muistikuviin kuukauden takaa.. ja ei ole exceli tahi valokuvat juuri nyt saatavilla. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |