Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: RISK OF FILTER
ViestiLähetetty: 17.11.2016 17:23 

Viestit: 6
Paikkakunta: Itäinen Helsinki
Automaatti diesel Berlingo vuodelta -12 ajettu 180 tuhatta.
Tasan vuosi sitten antoi näyttöön alla olevat ilmoitukset,
jotka sai pois kaahaamalla moottoritiellä yli sataa.
Nyt juuri kun sai jakohihnan vaihdettua, ilmoitukset tulivat taas, eivätkä poistu kaahaamallakaan.
Kuka kertoisi mitä nyt pitäisi tehdä.
En kuitenkaan aio vielä mereen ajaa.
ENGINE FAULT
RISK OF FILTER
LEVEL LOW
P FILTER ADD
CLOGGING

Bertsa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RISK OF FILTER
ViestiLähetetty: 17.11.2016 17:55 

Viestit: 228
Paikkakunta: Lahti
Minä, kun en auton korjaamisesta mitään tiedä, kysyisin jostain korjaamosta mitä pitäisi tehdä.



vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA
2 Xsara farkkua
2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RISK OF FILTER
ViestiLähetetty: 17.11.2016 20:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Siinähän lukee ihan selkeästi että "level low p(article) filter add(itive)" eli hiukkasloukun lisäaine vähissä.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RISK OF FILTER
ViestiLähetetty: 17.11.2016 22:20 

Viestit: 5125
Noita on ollut eri vuosina erilaisilla säiliöillä ja täyttötavalla, mutta ainakaan useimmissa ei ole mitään anturia tuolle määrälle, vaan se lasketaan käytöstä ja osassa aika isolla marginaalilla. Osassa täyttö on suht. helppoa, mutta myrkkyllisiä nesteitä? ja nesteitä saa tarvikeliikeistäkin, mutta niitä on ainakin kolmea erilaista (eri vuosina/koneissa) joista osa yhteensopivia, osa ei. Täyttö/määrä/laskuri täytyy nollata merkkitesterillä.

Osassa autoja tuo on ärsyttävän kallis lisähuolto merkkihuollossa, vaikkei se toki oikeasti kilometrikustannuksissa kokonaiskuluja keskimäärin laskiessajuuri erotu.

(Tuo lisäaine on tavaraa joka saa noen palamaan pois hiukkassuodattimesta alemmassa lämmössä ja jos se loppuu niin suodatin tukkeutuu.)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RISK OF FILTER
ViestiLähetetty: 18.11.2016 08:28 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
skitsoissa lisäainemäärän täyttö/tarkistus 120tkm välein,hiukkaspöntön uusiminen/putsaus 180tkm välein joten hyvinhän tuo on aiheellinen ilmoitus...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: