|
Kirjoittaja |
Viesti |
berlingopaku
|
Viestin otsikko: RISK OF FILTER Lähetetty: 17.11.2016 17:23 |
Viestit: 6 Paikkakunta: Itäinen Helsinki
|
Automaatti diesel Berlingo vuodelta -12 ajettu 180 tuhatta. Tasan vuosi sitten antoi näyttöön alla olevat ilmoitukset, jotka sai pois kaahaamalla moottoritiellä yli sataa. Nyt juuri kun sai jakohihnan vaihdettua, ilmoitukset tulivat taas, eivätkä poistu kaahaamallakaan. Kuka kertoisi mitä nyt pitäisi tehdä. En kuitenkaan aio vielä mereen ajaa. ENGINE FAULT RISK OF FILTER LEVEL LOW P FILTER ADD CLOGGING
Bertsa
|
|
|
|
 |
oddjob58
|
Viestin otsikko: Re: RISK OF FILTER Lähetetty: 17.11.2016 17:55 |
Viestit: 228 Paikkakunta: Lahti
|
Minä, kun en auton korjaamisesta mitään tiedä, kysyisin jostain korjaamosta mitä pitäisi tehdä.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA 2 Xsara farkkua 2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: RISK OF FILTER Lähetetty: 17.11.2016 20:48 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Siinähän lukee ihan selkeästi että "level low p(article) filter add(itive)" eli hiukkasloukun lisäaine vähissä.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: RISK OF FILTER Lähetetty: 17.11.2016 22:20 |
Viestit: 5125
|
Noita on ollut eri vuosina erilaisilla säiliöillä ja täyttötavalla, mutta ainakaan useimmissa ei ole mitään anturia tuolle määrälle, vaan se lasketaan käytöstä ja osassa aika isolla marginaalilla. Osassa täyttö on suht. helppoa, mutta myrkkyllisiä nesteitä? ja nesteitä saa tarvikeliikeistäkin, mutta niitä on ainakin kolmea erilaista (eri vuosina/koneissa) joista osa yhteensopivia, osa ei. Täyttö/määrä/laskuri täytyy nollata merkkitesterillä.
Osassa autoja tuo on ärsyttävän kallis lisähuolto merkkihuollossa, vaikkei se toki oikeasti kilometrikustannuksissa kokonaiskuluja keskimäärin laskiessajuuri erotu.
(Tuo lisäaine on tavaraa joka saa noen palamaan pois hiukkassuodattimesta alemmassa lämmössä ja jos se loppuu niin suodatin tukkeutuu.)
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: RISK OF FILTER Lähetetty: 18.11.2016 08:28 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
skitsoissa lisäainemäärän täyttö/tarkistus 120tkm välein,hiukkaspöntön uusiminen/putsaus 180tkm välein joten hyvinhän tuo on aiheellinen ilmoitus...
|
|
|
|
 |
|
|