Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Myyttikö - cx prestigen hydraulinen kytkin ja...
ViestiLähetetty: 20.11.2019 01:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Pitääkö paikkansa että Turbo-prestigeissä olisi joissain vuosimalleissa hydraulinen kytkin, ainoana CX-mallina? Esimerkiksi Turbo 2:ssahan se on ihan se sama katkeava vaijeri kuin muissakin.

Ja vielä hurjempi huhu - onko kukaan nähnyt CX:n sähköpenkkejä? Tällaiset ovat kuulemma olemassa, ainakin Prestige-malleihin saanut erikoistilauksena. Ja etupenkeistä nimenomaan puhutaan.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Myyttikö - cx prestigen hydraulinen kytkin ja...
ViestiLähetetty: 20.11.2019 03:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Tedperkins.com/hydraulic clutch.htm
Sieltä löytyy juttua aiheesta. Oli turbottomassa Prestigessä 79 alkaen muttei kaikissa. Pitikö ruksata erikseen listalta vai mikä oli systeemi? Eikä pelkästään hydraulinen vaan tehostettu hydraulinen, kun kerran paineita oli tarjolla muutenkin. Löytyy peltipuskuri farkku, jossa on kyseinen härpäke.
Sähköjakkaroista en ole kuullut mainittavan Cx:n yhteydessä.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Myyttikö - cx prestigen hydraulinen kytkin ja...
ViestiLähetetty: 20.11.2019 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
Pitääkö paikkansa että Turbo-prestigeissä olisi joissain vuosimalleissa hydraulinen kytkin, ainoana CX-mallina?

Jep. Kuten tuossa jo mainittiin, oli semmoisia. Mutta ei Cx ole ainoa josta kyseisen palikan voi löytää, eikä Cx ollut edes eka mihin tuo väkkärä laitettiin...

Löytyy nimittäin Maserati Khamsinista, manuaaliversiosta, noissa kun olisi järkyttävän raskas kytkin ilman tuota hydraulista käyttöä, joka olisi sotinut hienosti vastaan kaikkia muita kevytkäyttöisiä hallintalaitteita, ID:n jarrut, Sm:n Diravi yms kivaa...

Ja eikä ne tuohon jääneet, siis sovelluskohteet, löytyy samaiset värkit myös loppupään Merakeista, sekä manuaalivaihteisista Quattroporte kolmosista. Jännä vaan ettei Boraan asennettu, muuten täysin LHM laite mutta kytkinkäyttö DOT-nesteellä (penkin korkeussäätöä ja polkimien etäisyyssäätöä myöten), ja raskas poljettava...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: