Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29920 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | SitikkaSimo [ 21.12.2019 23:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
Aloita vaikka niin:Ykkös tulppa pois,jakopäästä lukien.Venttiilikoppa pois. ykkös mäntä ylös yläkuolokohtaan. Väännä kampea edestakaisin 30 astetta kumpaanki suuntaan. Kato samaan aikaan "heiluuko" nelosen venttiilikeinut.Silloin on Ykkösessä sytytyshetki. Jos keinut ei "saksaa",kierrä yks kierros kampea,taas ykkönen yläkuolokohtaan,ja kato "heiluuko" nelosen keinut. Silloin pitäisi jo löytyä sieltä merkit nokka-akselin hammaspyörästä ja kampiakselista. Koitan muistella lisää...Soita jos voisin jotenkin selittää tarkemmin. P: 0500 919589 T: Simo PS. Hammaspyöriä ei saa vääriin asentoihin,jos kiilat on paikoillaan. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 22.12.2019 18:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
jos jakaja on nokka aks, päässä niin sillä apuakselilla ja sen merkeillä eioo mitään merkitystä . |
Kirjoittaja: | Xari [ 22.12.2019 21:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
Lainaa: Mistähän löytäisin CX:n mekaanisen pumpun? http://www.sitronen.fi/hinnasto.php#6-173
|
Kirjoittaja: | SitikkaSimo [ 22.12.2019 21:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
Oon laittanu vanhalla Fairypullolla bensaa kaasuttimen letkusta kohokammion täyteen. Sit letku vaan takasin paikoilleen. Bensaa voi laittaa kyllä vielä suoraan imuaukkoonki pari ruokalusikallista. Sit ryyppy päälle ja starttaamaan... ![]() |
Kirjoittaja: | Sitruunaseppä [ 23.12.2019 17:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
Hienoa! Tonttujen jekkuja, nuo keturallan olevat merkit näinä päivinä vuodesta. Sen verran angstia ja ahdistuneisuutta oli ekassa viestissä, ihan itteekin sieppas lukea, nyt tuntui kuin olisi oma kone hörähtänyt. |
Kirjoittaja: | jiipee62 [ 23.12.2019 18:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
Kopautappa kevyesti jollain kovalla kaasarin kylkeen startatessa. Jos siellä on neulaventtiili jumissa. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 23.12.2019 18:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
Erilaisia hihnanvaihtajien omia merkkejä voi olla merkillisiää paikoissa. (hassu vaihtotapa on vaikka vanhan hihnan merkitseminen ja puolitus pituussuuntaan, sen jälkeen ulomman puolikkaan poisto ja uusi hihna vanhan puolikkaan rinnalle (poistetusta irtopuolikkaasta siirretyille) samoille merkeille ja hampaille ja sen jälkeen vanhan hihnan puolikkaan katkaisu ja poisto - ja tuo tietysti toimii vain koneissa joissa hihnapyörissä on sivulle päin tilaa, mutta joissain monimutkaisilla lukituspaloilla varustetuissa koneissa yksi tapa ilman paloja) Helppo testi bensapumpulle on myös laittaa joku irtoletku (vaikka sen filtterin lähtöön)ja vetää toisen pään katonrajaan (purkkiin, mieluusti läpinäkyvä, kuten letkukin voisi olla että näkee mitä tapahtuu), jos startatessa työntää bensaa purkkiin, niin pumpun tehon pitäisi riittää, voi toki laskea litratuottojakin jos vaikuttaa kovin vaatimattomalta määrältä, jota purkkiin kertyy, mutta jos 10 sekunnin startin aikana tulee vaikka muutama lusikallinen...puolenkin desilitran verran, niin pitäisi riittää mainiosti. Jos kaasarin kohokammion on täyttää ensin, niin kai sen pitäisi sen avulla käydä pidempään kuon vain hörähtää (jos vielä kaasarin kurkkuun kaadettu bensaa, jolla alkuhörähdys). Kummasta on kyse: kaasarin tukokset vai bensapumpun ongelmat saa rajattua tuolla keinolla, jossa syöttää vaikka fairypullosta tms. irtoletkulla vaikka (tuossakin ripustaa pullon katonrajaan) ja sieltä valutus kaasarin suuntaan (tai vaikka iso läpinäkyvä bensansuodatinkin riittää hetkeksi korkeammalle ripustettavaksi bensasäiliöksi tai riippuen muista harrastuksista: 4-tahtiperämoottorin tankki lutkupumpulla katolle/MP-kaasarien synkkauksessa käytetään usein tuollaista ripustettavaa pikkusäiliötä (lutkupumpulla ei kannata liikaa innostua pumppaamaan, ettei kaasari tulvi)) |
Kirjoittaja: | olli__o [ 24.12.2019 00:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
Jokatapauksessa se täytyy ensin katsoa autosta, mikä siinä on kiinni, on voitu vaihtaakin... mutta jonkun speksin mukaan voisi olla vaikka alkujaan Weber 34 DMTR (mutta ei muuten kauheasti luottamusta herättävä lähde: https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... allas.html) |
Kirjoittaja: | kiji123 [ 25.12.2019 17:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
Douvrin-koneisissa kaasutin on weber 34 dmtr. V. 2017 loppuvuodesta ainut paikka, josta sai laajan korjaussarjan, oli Free technics -niminen firma Turun seudulla. Kaasutinexpertiltä ei silloin löytynyt. 80-luvun alun malleissa virranjakajan alipaineliitin on imusarjassa, myöhemmissä malleissa liitin on kaasuttimessa. Korjaussarja käy molempiin. Polttoaine tulee tankista tuossa mallissa pumpulle todella helposti. Jos polttoainepumpussa on vuoto (Ensiasennuspumpuissa oli tätä vikaa), voi täysi tankillinen valua lapolla maahan, itselle on käynyt näin. Jos saat purfluxin laatikossa myydyn pumpun, on se ollut pitkäikäinen ja tiivis. Huonokuntoiset letkut aiheuttavat saman vuotovaaran. Aihetta sivutaan täällä:http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29416&p=266964&hilit=kaasarin+s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6#p266964 |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 26.12.2019 14:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
hep. en muista juuri tuota weberiä kovinkaan tarkkaan , mutta ota tötterö pois kaasarin päältä ja kato kurkkujen väliin näkyykö neljä messingin väristä suutinta. yleensä weberissä ne on helposti huollettavissa . voit ruuvata ne irti mutta ÄLÄ SEKOITA niitä . kun ne on näpeissäsi niin huomaat että ne on purettavissa . reunimmaiset ovat tyhjäkäynti suuttimia ja katkeavat kahteen osaan. keskimmäiset ovat käyntisuuttimia seosputkineen ja menevät kolmeen osaan . pura ne ja putsaa hyvin . asenna takaisin ja sitten vaan testaamaan mikäli uimurikammiossa on bensaa tai sinne tulee sitä . eioo kovinkaan vaikee operaatio. kiinnityslaipassa on seosruuvi . käännä sitä kierros aukipäin. kone käyntiin ja anna lämmetä . kierrokset siihen 850 900 varviin. se ruuvi taas löytyy läppäakselin laipasta . sitten ruuvaamaan kiinnipäin sitä seosruuvia kunnes alkaa kakoa ja kierrokset laskee . siitä puolikierrosa aukipäin.¨ suunnileen noilla pääsee ainakin eteenpäin |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 26.12.2019 15:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen CX ja nokkahihnan merkit sekaisin |
et tarvii kuin tiivistesarjan ja neulaventtiilin . jos on peltinen uimuri kuten oletan , niin sitäkään ei tarvii uusia . nestepinnan korkeus on hyvä tietää ja siitä miinustaa yksi milli pois. toimi niinkun neuvoin nyt aluksi ja jatka tarpeen mukaan eteenpäin. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |