Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citroen ZX Break 1997: pääjarrusyl. kumit? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=29934 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Tyoton [ 26.12.2019 23:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen ZX Break 1997: pääjarrusyl. kumit? |
Äh, no etenin itse menemällä ATE:n sivulle ja hakemalla auton merkillä ja mallilla. Kumit on vielä hukassa, mutta jos nekin löytyisivät kohta. https://web.tecalliance.net/ate/en/part ... ak%2520(N2)%25201.9%2520TD;targetType:cars;mandator:ate;targetId:4033;typeNumber:4033/lnkparts:Brake%2520Master%2520Cylinder;targetType:cars;mandator:ate;targetId:4033;typeNumber:4033;assemblyGroupId:100026;page:0/detail:03.2122-1331.3;articleId:6833022;mandator:ate;targetType:V;targetId:4033;typeNumber:4033;linkIds:6833231 |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 27.12.2019 00:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen ZX Break 1997: pääjarrusyl. kumit? |
Mikäs niissä jarruissa katsarin mielestä oli vikana? |
Kirjoittaja: | Tyoton [ 27.12.2019 01:19 ] | ||||
Viestin otsikko: | Re: Citroen ZX Break 1997: pääjarrusyl. kumit? | ||||
Saisko tuosta trafi.fi-kuvasta selvää? Tällä hetkellä ongelmana on se, että autossa ei ole jarruja. Taisi joku jarrunippakin olla juuresta poikki, jos oikein muistan. Takajarrut ei toimineet, ja etujarrut ajoin ennen palojen vaihtoa niin loppuun, että palat tippuivat ja lukitsivat eturenkaan jarrut. ABS-valo palaa, en ole tarkistanut antureita, eikä ole sopivaa vikakoodien lukulaitetta/softaa. Vedellä kokeiltaessa (pesin sylinterin kunnolla ja passivoin pinnan emäksisellä pesulla astianpesukoneessa) takimmaisesta piiristä tulee selvästi vähemmän nestettä ulos, Minusta siitä pääjarrusylinteristä on sama vaihtaa ne kumit, kun se kerran on irti.
|
Kirjoittaja: | Tyoton [ 27.12.2019 01:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen ZX Break 1997: pääjarrusyl. kumit? |
Motonetissä oli Bendixin 22.2 mm jarrukumit ABS ZX:lle. Laiton sinne kyselyn sähköpostilla, että sattuuko kumit käymään ATE:n sylinteriin. Tosin epäilen että ei käy, koska se sokka/jousirengas/mikälie jolla sylinteri, jousi ja ja osat pysyy kiinni oli selvästi erilainen: Motonetin kuvassa sokassa oli reiät, tuossa sylinterissä niitä ei ole. En purkanut sylinteriä vielä vaurioiden tarkastamiseksi, koska ilman niitä reikiä sen lukitussokan paikalleen laittamisesta tulee hankalaa. Mielellään etsin ensin sopivat osat. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 27.12.2019 02:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen ZX Break 1997: pääjarrusyl. kumit? |
Mitäs se numerot dynamoterillä oli? Tuostahan näkyy vaan että toinen puoli jarrutti enempi ja toinen enempivähempi molemmissa päissä. Ettei ole vaan jarrulevyt edestä ruosteessa ja takajarrurumpujen säätö jumissa? Ikinä ei ole tarvinnut omiin pääsylinterin kumeja vaihtaa, mutta autoilla onkin ikää maks. 60 vuotta ja ajettu kait alle 500tkm. Pääsylinteritkin tuppaa olemaan niin halpoja ettei kannata nähdä vaivaa metsästää osia (jos joku vielä niitä toimittaa). |
Kirjoittaja: | Tyoton [ 27.12.2019 10:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen ZX Break 1997: pääjarrusyl. kumit? |
Kaapelimies kirjoitti: Mitäs se numerot dynamoterillä oli? Tuostahan näkyy vaan että toinen puoli jarrutti enempi ja toinen enempivähempi molemmissa päissä. Ettei ole vaan jarrulevyt edestä ruosteessa ja takajarrurumpujen säätö jumissa? Autossa ei olkeasti ollut jarruja ennen auton jäämistä seisomaan ja pääjarrusylinteri on ensimmäinen asia, mistä silloin minun kokemuksen mukaan kannattaa lähteä liikkeelle. En viitsisil laittaa noin satasen varaosa-autoon viiden kympin jarrusylinteriä sen vuoksi, että ostaja ei halua laittaa rahaa trailerin vuokraan. Muutaman euron kumit voin laittaa mielummin kun laittaa hyvin käyvän koneen paaliin. |
Kirjoittaja: | jts88 [ 30.12.2019 09:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen ZX Break 1997: pääjarrusyl. kumit? |
Tarkista se kuormaventtiili mikä säätää takajarrujen paineen ettei oo jumissa. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |