Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xm 2.1 td -00 laturin heräte hukassa
ViestiLähetetty: 11.09.2020 20:15 

Viestit: 564
Paikkakunta: Viitasaari
Mistäköhän nipusta pitäisi ko. johtoa alkaa etsiskelemään?

Edellinen näköjään katkonut johtoja sopivasti :cry:

Värin pitäisi vissiin olla keltainen :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 2.1 td -00 laturin heräte hukassa
ViestiLähetetty: 11.09.2020 23:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7487
Paikkakunta: Taipalsaari
Toivottavasti johtimien värit tuli katsottua oikein... ja toivotaan, ettei ole tullut '97:n jälkeen isompia muutoksia...
XM Break kirjoitti:
Mistäköhän nipusta pitäisi ko. johtoa alkaa etsiskelemään?
Ainakin '97-> kuvissa P8C:lle on merkitty keltaisen sijaan johtimeksi V83. Moottorin johtosarjasta (MT) löytyy, josta 23N13-liittimen kautta menee keulan johtosarjaan (AV) johtimeen V39. Sieltä 13BlA2:n kautta kojelaudan johtosarjaan (PB) Or-johtimeen. Se luikertelee kytkentäkotelolle (sulakerasia) (52) liittimeen 13M B6, josta näyttäisi haarautuvan Or Bl -johdinta diagnostiikkaliittimelle 30M D3. Kytkentäkotelolla se menee "moottorin käyntitietoreleen" (848) kelalle (nasta 2) ja haarautuu myös liittimen 13N A5 kautta Or-johtimeen (PB-johtosarja edelleen) ja kulkeutuu latauksen merkkivalolle liittimen 15J 9 kautta. Merkkivalon (ja sen rinnalla olevan vastuksen) toiselta puolelta lähdetään 15N 6 -liittimestä PB-johtosarjassa pysyen G-johtimella haaroituskotelolle (51) 6B5-littimeen, josta V Mv -johtimella jatkuu aiemmin mainutun kytkentäkotelon/sulakerasian liittimelle 13R A2, mutta Mv onkin matkalla vaihtunut G:ksi (?). Kytkentäkotelolla mennään sitten sulakkeelle F5 ja lisäksi haaraudutaan liittimelle 13R A3, josta lähtevä V J -johdin PB-sarjassa matkalla jatkossa muuttuukin Or:ksi ja palaa kytkentäkotelon liittimelle 13M A6, josta se menee aiemmin mainutun releen kelan toiseen päähän (nasta 1). Sulakkeen toiselta (=etu-) puolelta mennään kytkentärasian liittimelle 2G1, josta B-johdin PB-sarjassa menee virtalukolle.

Lyhyesti: katso, onko F5 ehjä. Jos on, mittaa, tuleeko sille jännite. Saa sitten ainakin sulake- ja virtalukkoviat suljettua pois. Sitten voisi vilkaista vaikka AV- ja MT-johtosarjojen liitospisteestä 23N13-liittimen, jos ko. liitos aukenee suosiolla. Johtosarjakuvien perusteella voisi löytyä jostain akun takaa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm 2.1 td -00 laturin heräte hukassa
ViestiLähetetty: 25.09.2020 23:46 

Viestit: 564
Paikkakunta: Viitasaari
Kiitos opasteista.

Nyt lataa ja valo syttyy sammuessa ja sammuu käynnistyessä ;)

Vihreä johdin menee laturille herätteenä. Ainakin tässä yksilössä on niin, ainakin nyt :lol:

Mahtavaa kun on aina tuota tuuria ja onnea. Oli kivasti latauksen merkkivalo mennyt pimeäksi herätettä etsiessä :(

Kovasti auttoi näkyvään tilanteeseen ja virtojen etsintään, kun vaihtoi ehjän polttimon. :lol:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: