Toivottavasti johtimien värit tuli katsottua oikein... ja toivotaan, ettei ole tullut '97:n jälkeen isompia muutoksia...
XM Break kirjoitti:
Mistäköhän nipusta pitäisi ko. johtoa alkaa etsiskelemään?
Ainakin '97-> kuvissa P8C:lle on merkitty keltaisen sijaan johtimeksi V83. Moottorin johtosarjasta (MT) löytyy, josta 23N13-liittimen kautta menee keulan johtosarjaan (AV) johtimeen V39. Sieltä 13BlA2:n kautta kojelaudan johtosarjaan (PB) Or-johtimeen. Se luikertelee kytkentäkotelolle (sulakerasia) (52) liittimeen 13M B6, josta näyttäisi haarautuvan Or Bl -johdinta diagnostiikkaliittimelle 30M D3. Kytkentäkotelolla se menee "moottorin käyntitietoreleen" (848) kelalle (nasta 2) ja haarautuu myös liittimen 13N A5 kautta Or-johtimeen (PB-johtosarja edelleen) ja kulkeutuu latauksen merkkivalolle liittimen 15J 9 kautta. Merkkivalon (ja sen rinnalla olevan vastuksen) toiselta puolelta lähdetään 15N 6 -liittimestä PB-johtosarjassa pysyen G-johtimella haaroituskotelolle (51) 6B5-littimeen, josta V Mv -johtimella jatkuu aiemmin mainutun kytkentäkotelon/sulakerasian liittimelle 13R A2, mutta Mv onkin matkalla vaihtunut G:ksi (?). Kytkentäkotelolla mennään sitten sulakkeelle F5 ja lisäksi haaraudutaan liittimelle 13R A3, josta lähtevä V J -johdin PB-sarjassa matkalla jatkossa muuttuukin Or:ksi ja palaa kytkentäkotelon liittimelle 13M A6, josta se menee aiemmin mainutun releen kelan toiseen päähän (nasta 1). Sulakkeen toiselta (=etu-) puolelta mennään kytkentärasian liittimelle 2G1, josta B-johdin PB-sarjassa menee virtalukolle.
Lyhyesti: katso, onko F5 ehjä. Jos on, mittaa, tuleeko sille jännite. Saa sitten ainakin sulake- ja virtalukkoviat suljettua pois. Sitten voisi vilkaista vaikka AV- ja MT-johtosarjojen liitospisteestä 23N13-liittimen, jos ko. liitos aukenee suosiolla. Johtosarjakuvien perusteella voisi löytyä jostain akun takaa.