Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 01.01.2020 18:36 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Kaverin C4-07 kilometrejä 22tkm ja mihin häipyi puristukset? 2-5 kg on jäljellä, nokkaremmi ehyt eikä vaurioita.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 01.01.2020 19:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
on ollu paljon pätkäajoo . kun saa käyntiin niin pitää käyttää kunnolla kuumaksi asti


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 02.01.2020 00:21 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Ns.Liimaventtiilit..?



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 02.01.2020 18:03 

Viestit: 767
nokka akselin rattaan kumi kinnitys irronnut ja ajoitus sitte persiillään...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 02.01.2020 18:57 

Viestit: 767
uuno kirjoitti:
nokka akselin rattaan kumi kiinnitys irronnut ja ajoitus sitte persiillään...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 03.01.2020 18:34 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Hmmm siinäkö on sisuskmi tuota en tiennytkään :roll:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 03.01.2020 19:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
catmatti kirjoitti:
Hmmm siinäkö on sisuskmi tuota en tiennytkään :roll:


Paljon on asioita, mitä ei tiedetä? ;)

Jos siellä nyt on kuitenkin jäänyt venttiilit auki, niin ottakaa ilmanputsarilta putki irti ja laittakaa maltillisesti brake cleaneria siitä imusarjalle. Toinen starttaa ja pitää kaasua pohjassa samaan aikaan. Voi sahata vaikka 10s kerralla ja toivoa, että sytyttää cleanerilla sen verran, että lyö venttiilit kiinni ja lähtee käymään.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 03.01.2020 20:01 

Viestit: 725
Joissain malleissa on pakopuolen nokkapyörässä sellainen vaimenninkumi, joka saattaa irrota vulkanoinneistaan. Sen irtoaminen ei kyllä vaikuta jakoon mitenkään. Toki se kannattaa heittää olan yli, jos se on irti.

Tuossa juuri eilen löin yhden EW10A:n käyntiin apuvirran kanssa sahaamalla startilla varmaan useamman minuutin yhteensä. Lopulta se sit hörähti käyntiin, kliinerin/aasin potkun kanssa varmaan vähemmällä sahaamisella? Kannattaa myös avata tallin ovi tjsp. koska käyntiin lähtiessä tulee mukavat savut. Kylmäkäynnistys + lähes heti sammuttaminen aiheuttaa tuon puristuksien katoamisen yleensä.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 05.01.2020 16:08 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Tämä on ew7a kone mikä siinä mättää jos kaikissa sylintereissä on joku venttiili auki, jääkö venttiilin painajat jumiin?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 05.01.2020 22:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
catmatti kirjoitti:
Tämä on ew7a kone mikä siinä mättää jos kaikissa sylintereissä on joku venttiili auki, jääkö venttiilin painajat jumiin?


Kerro nyt ensin, mitä siellä tapahtui noilla Akselin ja minun neuvoilla?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 10.01.2020 21:07 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
No ei hörähtänyt käyntiin vaikka kuinka kaveri suihkutti aasin potkua, paaliin menee.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 10.01.2020 21:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
catmatti kirjoitti:
No ei hörähtänyt käyntiin vaikka kuinka kaveri suihkutti aasin potkua, paaliin menee.


Saa sitä tännekin tarjota, jos paaliin on menossa?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 11.01.2020 18:12 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Vakuutusyhtiö lunasti auton tankkiin on kaadettu jotakin ainetta mikä ilmeisesti poltti venttiilit ja tällä taatelin tallaajalla on toinen auto volsku mihin tuli sama vika moottoriin menee myös paaliin ja vakuutukseen ilkivalta/sabotas, nämä on niitä koukkunokkien ilmeisesti kunnialoukkaus juttuja tai jotakin, mitähän ainetta sitten on kaadettu sekaan kempä tietää?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 11.01.2020 18:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
catmatti kirjoitti:
Vakuutusyhtiö lunasti auton tankkiin on kaadettu jotakin ainetta mikä ilmeisesti poltti venttiilit ja tällä taatelin tallaajalla on toinen auto volsku mihin tuli sama vika moottoriin menee myös paaliin ja vakuutukseen ilkivalta/sabotas, nämä on niitä koukkunokkien ilmeisesti kunnialoukkaus juttuja tai jotakin, mitähän ainetta sitten on kaadettu sekaan kempä tietää?


Nyt on kyllä jo niin mielenkiintoinen tarina, että pidähän muitakin ajantasalla tästä.
Eilen ei vielä ollut muuta kuin koitettu startata pilotilla, millä ei lähtenyt.
Nyt tänään joku on jo purkanut kannen ja todennut venttiilit palaneiksi ja se johtuu ilkivallasta ja oletettavasti syyllinen maahanmuutto taustainen? :)

Lisäksi vakuutusyhtiö jo näin viikonloppuna jopa jo lunastanutkin sen ja todenneet ilkivallan aiheuttaneen moottorivaurion. Tässä tarinassa on aineksia, vaikka mihin. ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 11.01.2020 19:46 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Tuossa ei tuo aikataulu pidä paikkaansa koetettiin käyntiin aikaisemmin ilman omistajaa se oli jo saannut käyntiin asian vakuutuksen kanssa koska sillä oli toinen auto samalla mallilla syyllistä ei kukaan tiedä nämä on vaan höpötyksiä tai olettamuksia saman tekevää omistaja saa kuitenkin korvauksen ilmeisesti molemmista jotakin näyttöä pitää tietenkin olla tapaukseen.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 19.01.2020 14:00 

Viestit: 767
no... täälläpäin oli xsara picasso xu7 eli 1,8 bensa koneessa vähän puristuksia.
nokka-akselin hammaspyörässä oli kumi vulkanointi irronnut ja sisä ja ulkokehä
oli suhteessa eri asennossa...
ei ollut hammaspyörä "umpimetallia"...
mitäs tähän...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 19.01.2020 20:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
uuno kirjoitti:
no... täälläpäin oli xsara picasso xu7 eli 1,8 bensa koneessa vähän puristuksia.
nokka-akselin hammaspyörässä oli kumi vulkanointi irronnut ja sisä ja ulkokehä
oli suhteessa eri asennossa...
ei ollut hammaspyörä "umpimetallia"...
mitäs tähän...


Oliko siinä todella XU7 moottori? Jonkusen Picassonkin nähnyt, mutta olleet EW7, tai EW10 koneella. Siellä pakonokan hihnapyörän sisällä on todella vuokanoituna sellainen limppu, vähentääkö värinää, vai tasapainottaako, mutta sen voi ottaa sieltä kokonaan pois ja moottori käy siitä huolimatta aivan normaalisti. Puristusten puuttuessa, siellä täytyy olla jostain muusta kyse.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 20.01.2020 15:33 

Viestit: 767
"sellaista" hammaspyörää mulle näytettettiin...
ja 1,8 kumminki oli kone...
"uskossa" on hyvä olla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picassopuristukset poissa?
ViestiLähetetty: 20.01.2020 19:31 

Viestit: 5125
uuno kirjoitti:
"sellaista" hammaspyörää mulle näytettettiin...
ja 1,8 kumminki oli kone...
"uskossa" on hyvä olla...

En minäkään näkemättä usko, eikä ole minulle tuttu, sen sijaan sellainen kumivaimennettu, (värinänvaimentimeksi kutsuvat) on tiedossa, siinä sen sisäosan/kumin voi vaikka ottaa hajottuaan vaikka pois ja jatkaa silti ajoa (kai tietysti osassa ja pitkän ajan kuluessa voi tulla vaikka värinöistä rasitusmurtumia osiin tms. jos värinän vaimennus on sen takia laitettu). Kaksiosaisia hieman säädettäviäkin hihnapyöriä tiedän ja VVT-hihnapyöriä, mutten tiedä mallia Citikassa jossa olisi kumi sisä ja ulko-osan välissä siten että kumin rikkoutuminen muuttaisi niiden keskinäistä asemaa. ()enkä usko että suunnittelijat olisivat helposti uskaltaneet tuollaista kokeillekaan, Citikoissa kun on ollut kokemusta kampiakselin päässä olevasta moniurahihnan hihnapyörästä, jossa on tuollainen kumivaimennettu kaksiosainen rakenne ja usein ne nitkahtavat väärään asentoon (ja silläkin toki saa ajoituksen sotkettua uuden hihnan asennuksen yhteydessä: siinä on ulko-osassa ajoitustapin paikka, mutta se voi olla ihan väärässä paikkaa nitkahduksen jälkeen. Muuten tuokaan ei juuri mitään haittaa, koska moniurahihnakin voi luistaa ilman vahinkoja) - josko ovat näyttäneet sellaista?

Tuon kumivaimennetun kuvia löytää helposti googlella, kun kirjoittaa hakuun vaikka: ew7j4 camshaft pulley


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: