Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 Hydra3+ perä ui korkealla
ViestiLähetetty: 11.04.2020 12:01 

Viestit: 7
2008 vuosimallissa normaali ajoasetuksella perä nousee normaalia korkeammalle ja "pomppii" ajaessa. Muuten laskee ja nousee hyvin muttei korkeimpaan asentoon mittarinäytön mukaan. Hydraumppu pelittää normaalisti ja nestettä on rajapinnassa. Voisiko takavakaajassa olevalla kytkimellä olla osuutta asiaan? Myöskään jousituksen sport-asetus ei tunnu pelittävän kunnolla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Hydra3+ perä ui korkealla
ViestiLähetetty: 11.04.2020 16:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Taitaa olla anturi jotenkin pielessä, perusasento liian ylhäällä eikä tunnista yläasentoa.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Hydra3+ perä ui korkealla
ViestiLähetetty: 11.04.2020 17:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Mulla oli samanikäisessä se anturin ja vakaajan välitanko (linnunluu) pallonivelistään niin jumissa että ruostuneet pallot ei kiertyneet siellä lunnunluun poteroissa vaan väänsivät koko anturia ja sen kannaketta ja se vakaajaan tuleva tangonpätkäkin jousti. Tuollainen antaa ensinnäkin väärää korkeusindikaatioa, mutta voi myös rikkoa paikkoja, taivuttaa kannakketta jne. jolloin korkeusasemakin tulee vääräksi. Nyt luulee korkeampaa asento normaaliksi ja ei saavuta anturin mukaan ylintä asentoa koska jousituksen liikevara loppuu vaikka anturi luulee matkaa vileä olevan. Pumppu tekee parhaansaa ja poltaa lopulta sulakkeen tai sen pumpun kyljessä olevan ohjausrasian. Mutta saman tekee toki väärä anturin asentokin vaikka nivelet ois kunnossa. Eli jos sitä vakaajassa olevaa klamppia on käännetty, nousee korkeus vaikka äly luulee sen edelleen olevan sama. Lopputulos sama kuin yllä. Älä käytä ylimässä asennossa ennenkuin oot anturin toiminnan selvittänyt. On hyvin näkyvillä alla, mutta auto pitää olla rampeilla jos säätää, koska putoo heti alas kun menet sorkkimaan sitä väärään suuntaan. Eli aina rampeille tai montulle niin, että alla on tilaa myös josituksen ala-asennossa.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Hydra3+ perä ui korkealla
ViestiLähetetty: 11.04.2020 17:46 

Viestit: 725
Joo se takapään korkeudensäädin menee näillä vuosilla jumiin, varmasti vaikuttaa myös Hydractiven toimintaan. Välillä noita ajetaan niin pitkään, kunnes menee poikki ja perä on alhaalla. Lisäksi se vakaajassa olevan käikäleen nuppi alkaa olla sen verran ruostunut, että uuden laittaessa on varsin väljä, mikä vaikuttaa myöskin jousituksen toimivuuteen. Uusi käikäle maksaa maltaita, mutta bilteman kulmanivelestä voi askarrella uuden.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Hydra3+ perä ui korkealla
ViestiLähetetty: 11.04.2020 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Minulla tuon aiheutti viallinen tasonsäädön potikka, eli se asennontunnistin. Säätäminen ei auttanut, vaihtamalla korjaantui.
Merkkiliikkestä ei ainakaan silloin löytynyt kuin tilaustavarana, mutta Auto-Artikkelista löytyi heti.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: