Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Raidetanko "väljässä reiässä". http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=30322 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | uuno [ 11.04.2020 19:28 ] |
Viestin otsikko: | Raidetanko "väljässä reiässä". |
Tanko ylös alas suunnassa kuskin puolella väljä. Onkohan siinä "putkessa' vaihdettava holkki... Ajossa jo kuuluu kolina. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 11.04.2020 20:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Raidetanko "väljässä reiässä". |
Joissain käy näin, ja joissain on ihan vaihdettavaksi tarkoittettu erillinen osakin ja joissain voi koneistaa kolon tuollaiselle, esimerkiksi tuolta saa vaikka mittojen mukaan tilattua: https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Cit ... 115542.htm Onko tuo sitten halpa vai kallis hinta osasta, en osaa sanoa? Mutta mikä auto ja malli on kyseessä (aika tarkastakin voi joutua valitsemaan, joissain malleissa kun voi hammastanko ja ohjaustehostimen tyyppikin voi vaihdella moottorin mukaan?) |
Kirjoittaja: | Jeth [ 11.04.2020 21:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Raidetanko "väljässä reiässä". |
Useimmiten ollaan vähän olli_o:n linkkaamia vastaavia laitettu C3/C2 hammastankoihin apparin puolelle, nekään ei kaikista pahimpia pelasta, mutta saattaa vähentää sen verran että leimasedälle kelpaa |
Kirjoittaja: | uuno [ 11.04.2020 22:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Raidetanko "väljässä reiässä". |
Ai juu... c5 2004... |
Kirjoittaja: | Jalamari53 [ 12.04.2020 11:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Raidetanko "väljässä reiässä". |
Tietääkseni kuskin puolella ei ole sitä samaa holkkia mikä on apparin puolella. Vaan ainut keino on kiristää hammastakoa hammastangossa olevasta kiristysmutterista. Tuo mutteri kiristää jousikuormitteista luistia hammastankoa vasten, hammastangon vastakkaisella puolen on ohjausakselin hammasratas. Noin ainakin on menetelty C3:n hammasvaihteessa. 17mm hylsy ja pitkä jatkovarsi niin helppo homma. Mutta ei liian kireälle ettei ohjaus jäykisty liikaa. Minulle kävi C3:n kanssa siten niin oli jäykähkö ohjaus maantiellä missä muu tehostus häviää. Pienissä nopeuksissa ei vielä huomannut kun toi sähköinen tehostus kompensoi. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |