jaffa552 kirjoitti:
<snip>
Ketjun aloittajan autosta en tiedä.
Mutta ex-Xsarassa (EW-koneinen) on. Ja se oli 99%:sesti syy antipolluihin.
Pointtina viestissäni oli: turha on arvailla, lue/luetuta vikakoodit.
Jeps! Omassa Xsarassa (-02 2.0i, eli EW10) juurikin toisioilmapumppu oireili hetkellisesti (vikakoodienkin mukaan...), ja korjaamon mielipide oli että kyseinen härpätin kerää itseensä likaa ja vettä, ja niitä on (jopa) vaihdettukin tästä syystä.
Vika ei ollut jatkuva, ja sen sai nollattua karsastusta varten, joten en lähtenyt pumppua korjaamaan/rämpläämään/vaihtamaan, vaan kiltisti nollautin vikakoodit ja "korjaamon pojat" tulostivat minulle OBD-todistuksen.
Komppaan siis
kaikkia jotka suosittelevat vikakoodien lukua...