Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=30527 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | atpsailor [ 30.05.2020 16:52 ] |
Viestin otsikko: | Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
Nokkahihnan vaihto jäi vaiheeseen, kun kampiakselin lukitusreikää ei löytynyt starttimoottorin vierestä eikä muualtakaan ....purkamatta koneen etuosan putkistohärdelliä. Vinkeitä kiitollinen. |
Kirjoittaja: | SamiT [ 30.05.2020 22:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
En ole lukinnut ollenkaan 2.0 8-venttiilisen HDI:n kampiakselia nokkaremmin vaihdossa kun en myöskään löytänyt sitä lukitusreikää. Hyvin pelaa ainakin toistaiseksi. |
Kirjoittaja: | atpsailor [ 30.05.2020 22:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
Kammen apulaitteiden siivapyörä niin tiukassa, että pakko saada lukittua jotenkin. Venttiilikopan kansi auki ja hakea sieltä nelosen yläkuolokohta ja keksiä lukitus starttikehälle. |
Kirjoittaja: | Wesa [ 31.05.2020 00:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
Picasson hdi 90:ssä se kyllä oli siellä startin takana. Voi irrottaa startin mutta onnistuu suorakulmaan taivutetulla tangolla. Siivapyörä lähtee lenkkiavaimella (hyvällä) kun tukee sen tukivarteen ja starttaa. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 31.05.2020 00:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
Xantian DW10:n ohjeessa syyskuulta 1998 kerrotaan näin: Liitteet: DW10_kampura.jpg [ 37.11 KiB | Katsottu 6241 kertaa ] Ja työkalustakin on siinä kuva: Liitteet:
|
Kirjoittaja: | olli__o [ 31.05.2020 11:03 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus | ||
Ei kai noilla ajoitustapeilla ole kuitenkaan tarkoitus pitää vastaan hihnapyörän pultin avauksessa tai kiristyksessä, mahtaako kestää? Tuolla on 406:ssa neuvo lukita vauhtipyörän kehä startin hampaista, en tiedä kuinka paljon eroja koneissa: https://www.qclt.com/html/%E6%A0%87%E8% ... eg11k3.htm Liitteen mukaisella osalla lukitus:
|
Kirjoittaja: | laakeri [ 31.05.2020 11:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
olli__o kirjoitti: Ei kai noilla ajoitustapeilla ole kuitenkaan tarkoitus pitää vastaan hihnapyörän pultin avauksessa tai kiristyksessä, mahtaako kestää? Juu, ei varmastikaan kestä tuota, ajoituksen vain. Jos siis tarvitsee vain hihnapyörän pultti auki, niin ei sitä kampiakselia tarvinne erityisesti lukita. Riittää, että jarruttaa sopivasti ja siihenhän on konsteja. Jos on manuaalivaihteinen, niin pykälä sisään ja käsijarru päälle jarruttavat jo jonkin verran. Ja jos se hihnapyörä ei ole siiva (tuskin on HDI:ssa), niin voi pitää siitä kehältä vaikka hihnamallin öljynsuodatinavaimella vastaan. Siivaan moiset ovat turhan leveitä. Toki voi vanhasta apulaitehihnastakin rakentaa pitotyökalua. Nuo molemmat konstit kun yhdistetään, niin saadaan jo jonkin verran jarrutusta aikaiseksi. Sitten avaamiseen riittävän terävä isku, niin eiköhän se siitä lähde. Sieltä startin kehältäkin voi toki vastaan pidellä. Jos nuo kaikki yhdessä eivät riitä, niin sitten on ainakin "riittävän" tiukassa.
|
Kirjoittaja: | kimmoa [ 31.05.2020 22:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
Kunnollisella pulttipistoolilla lähtee yhdessä hujauksessa tuosta vaan, eikä tarvitse mitään lukituksia. Remmin asennusta varten olen pyörittänyt moottorin sellaiseen asentoon, että nokka-akselin saa lukittua. Sitten maalitussilla piirretään merkki kampiakselille. Hyvin on pelannut jo useampi auto noillakin opeilla. |
Kirjoittaja: | Mustis [ 31.05.2020 23:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
kimmoa kirjoitti: Kunnollisella pulttipistoolilla lähtee yhdessä hujauksessa tuosta vaan, eikä tarvitse mitään lukituksia. Mulla on tuumanen ja aina on irronnu... ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Mustis [ 31.05.2020 23:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
Siis tuumanen pulttipyssy ja pultit on irronnu. ![]() |
Kirjoittaja: | atpsailor [ 01.06.2020 08:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
Kaikki ylläolevat käytetty. metrisellä varrella vääntö ja lekalla muutama isku päähän niin johan irtosi, kiitokset vihjeistä!!! |
Kirjoittaja: | laakeri [ 01.06.2020 21:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Farkku, 2L, HDI, Kampiakselin lukitus |
atpsailor kirjoitti: lekalla muutama isku päähän Se nyt ei hommaa auta, mutta pää tulee kovin kipeäksi ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |