Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citroen c5 2.0i 2003 - immobiliser fault http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=30675 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | amikasi [ 11.07.2020 23:50 ] |
Viestin otsikko: | Citroen c5 2.0i 2003 - immobiliser fault |
Ei siis lähde käyntiin. Vikakoodeja ei näy. Toista avainta ei ole kokeiltavaksi:( Verkosta löytyneitä sekalaisia ohjeita, polvirukouksia ja muita keinoja on kokeiltu ilman onnistumista. Löytyisiköhän hyviä vinkkejä tai apua Siuntion lähistöltä? 0400952525 |
Kirjoittaja: | SitikkaSimo [ 12.07.2020 10:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen c5 2.0i 2003 - immobiliser fault |
Varkaudenesto päällä...Laita avaimella ovet lukkoon. Aukaise. Laita avain virtalukkoon,ja starttaa,oliko se nyt 20 sekunnissa. Pitäisi lähteä käymään.T:Simo |
Kirjoittaja: | olli__o [ 12.07.2020 14:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen c5 2.0i 2003 - immobiliser fault |
amikasi kirjoitti: ...Vikakoodeja ei näy.... Tuleeko tuollainen otsikon teksti kuitenkin monitoiminäyttöön? Miten ilmeni: eilen ajettu parkkiin ja tänään teksti näytössä, vai miten? Onko akku päässyt tyhjäksi, irroitettu, vaihdettu tai navat huonosti? |
Kirjoittaja: | amikasi [ 12.07.2020 23:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen c5 2.0i 2003 - immobiliser fault |
Kiitokset vertaisryhmätuestanne! Ei auttanut tuo virta-avaimella ovien aukaisu-lukitus-aukaisu ja käynnistys 20 s kuluessa, valitettavasti. Akku oli irti com2000-korjauskokeilun vuoksi ja sen jälkeen takaisin kiinni. Com2000-vaihtokappale ei ollutkaan liittimiltään sopiva, joten vanha com2000 palasi takaisin kiinni. Etuikkuna oli auki, akku kiinni jne ja BSI reset tehtiin nettiohjeiden mukaan. Sen jälkeen tuli tuo virheilmoitus näyttöön ja myös economy mode activated. Ovien lukitus toimii kaukosäädöllä mutta auto ei lähde käyntiin. Nyt ei tosin enää näytä muuta kuin tuon economy mode activated -viestin eikä ikkunat suostu toimimaan. Akku on ladattu täyteen. Polttoainepumppu kuulostaa tekevän jotain ja kojetaulun merkkivalot syttyvät ja sammuvat normaalisti kun virran laittaa päälle. Maxidiag FR704 pääsee kiinni virhekoodeihin - nyt vikakoodeina näyttäisi olevan P0410 injection of air to the exhaust problem ja P0485 status of the fan assembly short circuit to negative. Short circuit to positive. Open circuit. Jäähdyttäjän puhallin ja ilmastointi pelasivat kuitenkin normaalisti. Tuo P0485 on näkynyt satunnaisesti aikaisemminkin mutta tuotata P0410:ta ei muistaakseni. Voi tässä siis olla jotain muutakin vikaa. Täytyy vielä vaihtaa kaukosäädön paristo (lukitus ei ihan joka painalluksella toimi) ja tarkistaa sulakkeet. Mahdollisuuksiahan tässä on monia:) |
Kirjoittaja: | eskere [ 13.07.2020 00:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen c5 2.0i 2003 - immobiliser fault |
amikasi kirjoitti: Maxidiag FR704 pääsee kiinni virhekoodeihin - nyt vikakoodeina näyttäisi olevan P0410 injection of air to the exhaust problem ja P0485 status of the fan assembly short circuit to negative. Short circuit to positive. Open circuit. Jäähdyttäjän puhallin ja ilmastointi pelasivat kuitenkin normaalisti. Tuo P0485 on näkynyt satunnaisesti aikaisemminkin mutta tuotata P0410:ta ei muistaakseni. Voi tässä siis olla jotain muutakin vikaa. Täytyy vielä vaihtaa kaukosäädön paristo (lukitus ei ihan joka painalluksella toimi) ja tarkistaa sulakkeet. Mahdollisuuksiahan tässä on monia:) Tuo koodi P410 ei vaikuta käynnistykseen. Se on kylmänä toimivan lisäilmapumpun koodi. Minullakin tulee joskus samaa koodia, mutta aina toimii normaalisti. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 13.07.2020 00:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen c5 2.0i 2003 - immobiliser fault |
Tuota akkua kyselin lähinnä sen takia, että itsellä oli C5 (2001 V6), joka oli akun kiinnityksen kanssa kovin kranttu, en tiedä mikä vaihe siinä oli tärkein, en usko että jokainen taikatemppu oli olennainen, jotenkin päädyin siihen että odottelu jossain vaiheessa oli se tärkein, veikkaan että virtojen kytkemisen jälkeen ennen starttausta parin minuutin odottelu (juu ja kaikkien taiteiden mukaisia ikkunan kautta parkit päälle - Plom-ääni tuli harrastettua) ja voi olla että se oli ihan tuuristakin kiinni, mutta pari kertaa tuo onnistui peläyttämään, kun akun kiinnittämisen jälkeen tuli välillä tuota, välillä Engine management fault tms. ja näytöllä vilkkui monta ongelmaa... Eli tuon kokemuksen perusteellä kokeilisin vielä akun irroittamista (parikin kertaa) ja kiinnittämistä ja (kellolla 2 min) odotus virtojen jälkeen ennen starttia. (yhdessäkään muussa yksilössä en ole törmännyt vastaavaan, mutta lienee joissain yhdistelmissä/tilanteissa ja siksi varmaan noita erilaisia akunkiinnitysloitsuja on luotu) Itse varmaan käytin soveltaen tuota ohjetta: http://www.bba-reman.com/gb/content/peu ... ol_failure Mutta sanoisin että noiden kahden kohdan tilalla käytin vain odotusta, ja kokeilin joskus pari kertaa alle minuutin odotuksella, eikä se riittänyt: Hold lock button on key down for 10 seconds. Remove key open & close door test central locking system. (Auto kun ei ikinä hävittänyt kaken synkkaa, niin en kokenut noita tarpeelliseksi) lisäksi tietysti avasin ovenkin ja menin sisään ennen virtojen päälle kytkemista, vaikka tuosta listasta sellainenkin puuttuu ![]() (Ja kuten mainittu, oma kokemus voi olla ihan tuurista kiinni, jos tuo olikin joku satunnainen, mutta kun ikinä ei 2 min odotuksella tapahtunut, niin tuntui kuin olisi löytänyt syyn, mutta eipä tuota akkua hirvittävän montaa kertaa tarvinnut irroitella, yllättävän monta kertaa kuitenkin) (Ja jos toimii, kello aikaan/ajotietokoneen kielet yms., radioon kanavat sekä ikkunoiden sopeutuksen tarkistus) Ja economy mode ei haittaa, siitä (virransäästötila, siksi ei anna sähköä mm. ikkunoille) pääsee pois vasta kun moottori käynnistyy, tuskin akkukaan on vielä päässyt tyhjenemään? |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |