|
Pitkä ja vahvavartinen lattaruuvimeisseli, sellainen missä olis pyöree varsi sekä pyöristetyt kärjen kulmat. ensin vanha kumi pois vaikka puukolla sitten ohjaustehostimen uloin mutteri auki, avasin itse myös sen sisäpään torx-pultin. sitten vääntelet sen tehostimen työsylinterin irti siitä vaarnaruuvista (uloin) ja putsaat hammastankoa, laitoin siihen itse grafiittivaseliinia ei ole aikakaan haittaa ollut. Vaseliinia siihen kumin sisäpintaan ja raidetankoon sovittelua, ruuvimeisselin kärki vaarnaruuvin päähän pujotettuna sen kumin läpi, sitten nostat sen kumin sen vaarnaruuvin vastaisen puolen olakkelle ja rupeat venyttelee sitä kumia yli siitä vaarnaruuvista. Vaatii vähän voimaa ja itsehillintää mutta onnistuu, helpoin tehdä autonosturilla tai korkeilla pukeilla. Tulikin tuosta ruuvarista mieleen että vois olla hyvä joku tanko jossa hitsattuna ihan pieni pätkä putkea (että pystyy kallistamaan ruuvin kärjessä), sitten se ei lipsahtele siitä ruuvin päältä pois. Itse käytin nippusiteiden sijasta sopivia kapeita putkiklemmareita (saa sopivan kireelle eikä ainakaan katkea pakkasessa ja voi laittaa uudelleen jos lipsahtaa irti).
C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
|