Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: X7 etupyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 14.10.2020 06:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Vaikuttaa siltä, että lähipäivinä on edessä X7 etupyörän laakerin vaihto. Kiirekin olisi, lauantaiaamuna pitäisi lähteä reissuun ja perjantai-ilta näyttää olevan ainoa mahdollinen ajankohta.
Laakeri löytyy jo.

Ei ole noihin eturipustuksiin vielä ehtinyt tututstumaan, joten neuvot olisi tarpeen.
Olenko ihan hakoteillä ja mitkä ovat suodenkuopat?

- etupää ilmaan, jousituksen asennolla ei työn kannalta liene suurta merkitystä?
- jarrusatula ja sen kannake irti
- vakaaja kiinnittyy siihen olkakappaleeseen, ei tarvetta irrottaa?
- vetari irti navasta
- raidetangonpää irti navasta
- ABS-anturi pois. Ei ilmeisesti ole kovin todennäköistä saada ehjänä irti, onko vinkkejä sillä uusia ei ainakaan lähimotoneteissä ole hyllyssä? Jos ei lähde, katkon ja jatkan piuhat.
- Alapallonivel irti. Irtoaa pulteilla siitä olkakappaleesta tms. jonka sisään napa tulee? Miten tuo nivelosa ja napa yhdistyy/irtoaa? https://frenchcarforum.co.uk/forum/images/ext/56943a1d168d2910e4350a13663c6900.jpg
- Yläpallonivel irti nivelestä
- Napa käteen ja laakerin vaihto prässillä, oikeinpäin tietenkin.
- Kasauksessa ei mitään ihmeellistä

Tässä vielä kuva neuvojen tueksi.
https://frenchcarforum.co.uk/forum/download/file.php?id=13580&mode=view



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: X7 etupyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 14.10.2020 08:48 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Auto pukeille...

Ala"pallo"nivel on sitten urostorxeilla ja niitäkin kahta eri kokoa...alatukivarsi piti muistaakseni irrottaa ensin että saa sen keskimmäisen irti.

Takaisin laitossa hyvä olla toinen tunkki jolla nostat esim. jarrulevystä kun sihtaat alatukivarren pultin paikoilleen.

Motonetistä hain C5 abs-anturin (siis C6:een)...oli väärän värinen mutta pelas muutaman viikon...sitten vaihto :mrgreen: Liittimen värejä en enää muista.

Varalla olis ehkä hyvä olla nuo ylä ja alapallotkin...vaihtus samalla. Tsekkaa ja rasvaa se alapallo.

Edit: niin ja se alatukivarren pultti olis kai hyvä kiristää ajokorkeudessa...mää nimittäin unohdin sen ;)



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: X7 etupyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 14.10.2020 09:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Tuolla myös tarinaa ja kuvia:

https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=19940.0



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: X7 etupyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 14.10.2020 09:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Niin siis riittää, kun irrottaa alatukivarren ulkopään alalaakerista jotta pääsee avaamaan ne alapallon pultit?

ABS-anturi pitää siis kuitenkin saada kokonaan irti, ei auta johdon katkaisulla kikkailu.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: X7 etupyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 14.10.2020 13:33 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Teuski kirjoitti:
Niin siis riittää, kun irrottaa alatukivarren ulkopään alalaakerista jotta pääsee avaamaan ne alapallon pultit?

ABS-anturi pitää siis kuitenkin saada kokonaan irti, ei auta johdon katkaisulla kikkailu.


Alapallon kaksi ulommaista pulttia saat auki ilman sen alatukivarren irrottamista mutta keskimmäistä ei saa - eli irti otettava. Ja just se ulommainen pultti (kumipusla) - se mikä kannattas vaihtaa jos töyssyissä ulosjoustossa kolahtaa ;)

Ja juu anturi irti ja kasaamisessa kato seegerin asento, että anturi osuu katko (reiän) kohtaan. Muuten ei onnistu - näät asennon kun purat...

Poraamalla otin yhden anturin...se hajoaa prässätessä jollei poista.
Edit: no en ookkaan enää varma tuosta hajoamisesta kun en muista kummin päin se ulkokehä prässättiin...kuitenkin joutus kikkailemaan sitten prässätessä, se kun on siinä edessä sama kummin päin painaa...



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: