betaromeo kirjoitti:
Sen verran puutun keskusteluun, että viime aikoina on tullut hyvin usein esille useiden korjaamoidenkin suhteen arvio, että ECU rikki. Eilen viimeksi kolmen ympäri Suomea tulleen puhelun perusteella.
Vuosien myötä, myös itse alkuun monen käymättömän, huonosti käyvän, tai sekoilevan suhteen ajatellut samaa, mutta vasta yksi ollut, missä todella se ECU on ollut viallinen.
Yleensä vika on kuitenkin löytynyt johtosarjasta, tai rikkinäisestä komponentistä, joka sotkenut ECU:n täysin, tai antanut väärää tietoa, jolloin ECU yrittää korjata sitä, esim. lisäämällä syöttöä jollekin sylinterille. Nämä on joskus haasteellisia löydettäviä, eikä pelkkä yleismittari kerro varmaksi onko johto ehjä, varsinkin väyläjohdoissa, joissa ei ole luonnostaan vastusta, saati silloin kun BSI:ltä lähtevä johto vaihtaa väriä matkalla ECU:lle.
Samaa mieltä,olin 15V VW:llä töissä asentajana,ja moottorin ohjainlaitteita vaihdettiin ehkä kolme tai neljä sinä aikana..
Mielenkiintoista muuten se,että vanhempiin autoihin,esimerkiksi -90 luvun tuotteisiin,ohjainlaitteet maksoivat noin kolme kertaa enemmän kuin 2000 luvun autoihin.Veikkaan että aika usein vaihdetaan turhaan näitä,yleensä anturi,tai johtosarjavikoja.