Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C5 ECM
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=31062
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 15.10.2020 20:42 ]
Viestin otsikko:  C5 ECM

Nyt muisti pätkii. Voiko C5 II ECM vaihtaa toisesta autosta ilman erityisempiä proseduureja ?

Kirjoittaja:  Teuski [ 15.10.2020 21:19 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 ECM

Tarkoitatko ECUa?

Ei voi. ECU, BSI ja, avaimen siru muodostavat ajoneston kolminaisuuden.

Eli tarvitset kaikki samasta autosta tai uuden ECUn ohjelmoinnin.

Kirjoittaja:  Akseli [ 15.10.2020 22:02 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 ECM

Suomessa ainakin tämän foorumin käyttäjä Plagu, sekä ainakin Joensuussa in-TEK osaa siirtää tiedot vanhasta ecusta uuteen.

https://www.in-tek.fi/

Varmasti moni muukin osaa, mutta nuo kaksi tiedän varmasti, että kykenevät.

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 16.10.2020 06:22 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 ECM

Näinhän se meni. Koko setti tuli auton mukanakin, kun kaverille sen selitin ennen auton siirtymistä omistukseeni. Väsyneenä ei vaan ajatus kulje.
Häiriövalo palaa ja seokset seilaa mystisesti. Joskus moottori ontuu käydessään ja joskus käy aivan normaalisti. Happitunnistimetkin vaihdettu jo aikaisempien omistajien toimesta useamman kerran.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 16.10.2020 07:30 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 ECM

Sen verran puutun keskusteluun, että viime aikoina on tullut hyvin usein esille useiden korjaamoidenkin suhteen arvio, että ECU rikki. Eilen viimeksi kolmen ympäri Suomea tulleen puhelun perusteella.
Vuosien myötä, myös itse alkuun monen käymättömän, huonosti käyvän, tai sekoilevan suhteen ajatellut samaa, mutta vasta yksi ollut, missä todella se ECU on ollut viallinen.

Yleensä vika on kuitenkin löytynyt johtosarjasta, tai rikkinäisestä komponentistä, joka sotkenut ECU:n täysin, tai antanut väärää tietoa, jolloin ECU yrittää korjata sitä, esim. lisäämällä syöttöä jollekin sylinterille. Nämä on joskus haasteellisia löydettäviä, eikä pelkkä yleismittari kerro varmaksi onko johto ehjä, varsinkin väyläjohdoissa, joissa ei ole luonnostaan vastusta, saati silloin kun BSI:ltä lähtevä johto vaihtaa väriä matkalla ECU:lle.

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 16.10.2020 07:59 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 ECM

Liitteet:
SHameen Die20101607490.pdf [41.37 KiB]
244 kertaa
Tässä vikakoodit

Kirjoittaja:  betaromeo [ 16.10.2020 09:28 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 ECM

jaakkovaakko kirjoitti:
Liitteet:
SHameen Die20101607490.pdf
Tässä vikakoodit


Hävisikö vikakoodit lambdojen lämmityksestä, niiden vaihdon myötä? Lambdojen lämmitys ei ole yleisesti vaikuttanut käyntiin, vaan ainoastaan sytyttänyt vikavalon.

Katso kaasuläppämoottorin johtojen kunto liittimestä aivan alkuun.

Kirjoittaja:  Plagu [ 16.10.2020 10:49 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 ECM

Harvoin niitä ecuja tosiaan menee niinkuin kokemäen loordi tuumailee
Mutta toisinaan kuitenkin varsinkin noita marelleja, useamman kerran tullut vastaan että lambdan lämmityspiiri ollut oikosessa ja polttanut lämmityksen ohjauksen ecusta.
Huohottimen lämmitysvastuksen oikosulku sen sijaan tuntuu käräyttävän ecun sille tasolle ettei auto edes käynnisty.
Boschilaiset sen verran paremmin suunniteltu että pikku oikoset eivät tunnu missään ja huomattavasti harvemmin hajoilevatkaan.

Kirjoittaja:  Northstar [ 17.10.2020 10:09 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 ECM

betaromeo kirjoitti:
Sen verran puutun keskusteluun, että viime aikoina on tullut hyvin usein esille useiden korjaamoidenkin suhteen arvio, että ECU rikki. Eilen viimeksi kolmen ympäri Suomea tulleen puhelun perusteella.
Vuosien myötä, myös itse alkuun monen käymättömän, huonosti käyvän, tai sekoilevan suhteen ajatellut samaa, mutta vasta yksi ollut, missä todella se ECU on ollut viallinen.

Yleensä vika on kuitenkin löytynyt johtosarjasta, tai rikkinäisestä komponentistä, joka sotkenut ECU:n täysin, tai antanut väärää tietoa, jolloin ECU yrittää korjata sitä, esim. lisäämällä syöttöä jollekin sylinterille. Nämä on joskus haasteellisia löydettäviä, eikä pelkkä yleismittari kerro varmaksi onko johto ehjä, varsinkin väyläjohdoissa, joissa ei ole luonnostaan vastusta, saati silloin kun BSI:ltä lähtevä johto vaihtaa väriä matkalla ECU:lle.

Samaa mieltä,olin 15V VW:llä töissä asentajana,ja moottorin ohjainlaitteita vaihdettiin ehkä kolme tai neljä sinä aikana..
Mielenkiintoista muuten se,että vanhempiin autoihin,esimerkiksi -90 luvun tuotteisiin,ohjainlaitteet maksoivat noin kolme kertaa enemmän kuin 2000 luvun autoihin.Veikkaan että aika usein vaihdetaan turhaan näitä,yleensä anturi,tai johtosarjavikoja.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/