Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara 1.6 16 venttiilinen
ViestiLähetetty: 19.11.2020 18:21 

Viestit: 2
olis edessä kansitiivisteen vaihto, miten jakohihnan rattaiden lukitus tapahtuu, täytyykö tosiaan kansipultitkin uusia, tietäiskö joku pulttien kiristys momentit, muita hyviä neuvoja kaivataan jos löytyisi vaikka hyvä ohje video, kiitos jo etukäteen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 1.6 16 venttiilinen
ViestiLähetetty: 19.11.2020 20:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 38
Paikkakunta: Päijät-Häme
Mikäli kyseessä on TU5JP4 moottori, niin vaikka Peugeot 307 korjausoppaasta löytyy vastauksia kysymyksiisi. Haynesia ja Alfameria löytyy kirjastoistakin. Kampiakselin lukituksen paikka taitaa muistaakseni olla hieman ahtaasti ja katveessa sekä vaatinee mutkatapin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 1.6 16 venttiilinen
ViestiLähetetty: 19.11.2020 20:57 

Viestit: 324
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Ulkomuistista.
Nokka-akseli kohdistusreikä hihnapyörässä, 10mm, noin klo 2 kohdalla jakopään suunnasta katsoen, vastinkolo sylinterikannen päässä.
Kampiakseli kohdistetaan vauhtipyörän päästä, 6 mm lyhyt tai taivutettu tappi, n. Klo 1.30 edelleen jakopään suunnasta katsoen. Reikä piilossa pakosarjan ym alla moottorin lohkossa, vastinreikä vauhtipyörässä.



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 1.6 16 venttiilinen
ViestiLähetetty: 20.11.2020 05:27 

Viestit: 693
Kiristysmomentit tulee yläpään tiivistesarjan mukana


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 1.6 16 venttiilinen
ViestiLähetetty: 20.11.2020 06:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 38
Paikkakunta: Päijät-Häme
PSA on tainnut ilmoittaa kannenpulteille enimmäispituuden, jonka ylittyessä pultit pitää uusia. Itse laittaisin kyllä sovinnolla uudet pultit.

TU5JP4-moottorissa (oletan moottorityypiksi tämän, koska 16V) nokka-akselien hihnapyörien kohdistusreiät taisivat osua johonkin klo 17 ja 19 paikkeille. Goog*e kuvahaulla (timing belt TU5JP4) moottorityypin mukaan löytyy kuvia ajoituksen lukitsemisesta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 1.6 16 venttiilinen
ViestiLähetetty: 20.11.2020 17:59 

Viestit: 2
Löytyskö joltain selvät ohjeet kansipulttien kiristykseen kansipahvin vaihdon jälkeen.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: