Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 16.01.2021 21:52 

Viestit: 516
Paikkakunta: Sipoo
Otsikossa olennainen. Onko mahdollista tai järkevää tulpat egr mutta jättää dpf paikoilleen?

Egr laskee pakolämpöjä, joita sitten koitetaan polttovaiheessaa nostaa? Toki kuviossa myös nämä typen oksidit jne. Toimisiko tuommoinen systeemi?

Toki yksi vaihtoehto on putsata egr ja tehdä pakkopolttoa dpf pönttöön. Tai ottaa pönttö pois ja pestä. Kaupallisia pöntön pesuja mainostavat parilla sadalla, kun ebay tarjoaa alle 150 eurolla pöntön kotiovelle. Mutta toimiiko tarvikepöntöt kuten pitäisi?

Möhkö ei ole ilmoitellut asiasta suuntaan tai toiseen; enemmän tämä on tämmöistä pähkintää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 16.01.2021 22:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7722
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Eiköhän se EGR ole polton aikana kiinni, joten sinällään varmaan mahdollista. Pelkkä tulppaus taitaa harvemmin riittää vaan vaatii myös disabloinnin ohjelmasta. Siinä tapauksessa pitänee huomioida, että ecu osaa suorittaa polton ilman EGR ohjausta.

Mutta jos ei ongelmaa ole, niin miksi tehdä noin? Joko kaikki pois tai kaikki kiinni...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 16.01.2021 22:30 

Viestit: 516
Paikkakunta: Sipoo
Kuten todettua, mielenkiinnosta kyselin. Kaikki rojut Möhkössä kiinni ja egr putsaus tulossa. Joskus varmaan tulee eteen myös se dpf purkin putsaus.

Eri merkkien foorumeita kun kahlaa, niin ilmeisen yleistä on noiden disablointi ja ecujen softaus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 29.01.2021 20:58 

Viestit: 516
Paikkakunta: Sipoo
Onko kellään kokemuksia tuosta kombosta? Eli egr tulppaus ja disablointi, mutta dpf jää ja polttelee myös jatkossa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 30.01.2021 20:33 

Viestit: 181
Enpä keksi miksi dpf:n paikalleen jättö olisi ongelma. Aion tehdä tuon kombon tulevaisuudessa.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 30.01.2021 21:22 

Viestit: 516
Paikkakunta: Sipoo
Sitä mietin, että vaikuttaako egr disablointi dpf polttoon? Softagurut varmaan tietää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 30.01.2021 23:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Softaguruja tälläkin palstalla on, mutta ongelma lienee Citroënin alkeellinen ohjausjärjestelmä. En pidättäis hengitystä, että sille gurukaan opettaa kovin häkellyttäviä uusia temppuja... :roll:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 01.02.2021 01:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 23
Paikkakunta: Rauma

Profiili WWW ICQ
torneol kirjoitti:
Sitä mietin, että vaikuttaako egr disablointi dpf polttoon?


Ei! Molemat on erikseen systeemi.

EGR - poistaa NOS , NO2 kaasut
DPF - poistaa noki ja savu

Jos haluaisit poistaa DPF , ECU:ssä on jotkut ohjelmisto kytkimet ( 0xAB ,0xCD...=> 0x00..), sitten ohjaus ohelmia ei etsin DPF osoite ja kotelo voit lähettä romulle
EGR jos poistaa , kaikki noki menna DPF:iin , kun mottori on kylmä (alle 30°C). DPF tukkeutui nopeasti , palaneet kaasut ei menna , sitten motorin teho on alempi..
EGR tarve samoin ECU ohjaus muokiin jos poistettu .
ECU laskea:
- 2000 kiertoa , noin 500mg ilma (MAF mittaus) - EGR 4% (20mg ilma ) (kiihtyvä nopeus)
- 2000 kiertoa , noin 300mg ilma (MAF mittaus) - EGR 34% (220mg) (risteilynopeus)
- 2000 kiertoa , noin 150mg ilma (MAF mittaus) - EGR 74% (370mg) (hidastukset / tai kylmä tyhjäkäynti)
Kun vain poista ventili ja putket , ohjaus ohelmia odotaa pienempi ilma (MAF mittari) kun EGR on.. mutta mittaus on isomppi ja virhe lamppu hymy.

Normaali, jos aja 80-90% kaupunkiin DPF suodatin rikoa (olla tukossa) 200-250 000km.
Parempi joka 2 paivää aja noin 5-10min. päätie , 3 vaihde , ja 2600-3200min-1 tai asetukseet lexialta(Autocom/Launcher) "Force DPF regeneration". EGR voidaan puhdistaa



Let the LHM be with you...
Citroen C5 mk2 2.0 16v RFJ
KIA Ceed
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 01.02.2021 09:22 

Viestit: 516
Paikkakunta: Sipoo
Kumpi on pienempi paha, noki imusarjassa vai dpf:ssä? Toki egr uusimalla olisi varmaan hyvä ratkaisu myös, mutta melkein 400 euron kustannus... :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Egr pois, Dpf jää; onko mahdollista?
ViestiLähetetty: 01.02.2021 14:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 700
Entäs jos poistaa molemmat (egr ja dpf)? Ainakin tässä vanhempi koppaisessa hyvin pelaa, hinta 99 puntaa. puhtia tuli myös vähän lisää 170hp/390nm.
https://www.hdi-tuning.co.uk/



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: