Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C5 mk1 valot jää päälle
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=31531
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Citikkaaostamassa [ 05.03.2021 17:20 ]
Viestin otsikko:  C5 mk1 valot jää päälle

Mistäköhön vois johtua että citikassa jää parkit sekä takavalot päälle vaikka virrat sammuttaa ja avaimen irroittaa?

Kirjoittaja:  maximi [ 05.03.2021 17:47 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Työkaverin ykköskoppaisessa jäi toisen puolen parkit palamaan vaikka avain oli poistettu ja valot sammuksissa. Syylliseksi paljastui vetokoukun pistoke, joka oli täynnä suolavettä. Mikäli sinulla on vetokoukku, tarkista alkajaisiksi sen sähköt.

Kirjoittaja:  Citikkaaostamassa [ 05.03.2021 18:30 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Ei ole vetokoukkua, Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla?

Kirjoittaja:  Akseli [ 05.03.2021 18:58 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

bsi, viiksipaketti.

Kirjoittaja:  Citikkaaostamassa [ 05.03.2021 21:06 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Pystyykö millään testaamaan onko viiksipaketissa / bsi:ässä vikaa? Ei viittis turhaan ostaa.

Kirjoittaja:  Japa [ 05.03.2021 22:20 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Minun mielestä oireisiin sopii pikemminkin BSM eli moottoritilan sulaketaulu. Ei pahan hintainen ebaystä tilaamalla ja ei vaadi koodaamista.

Kirjoittaja:  olli__o [ 05.03.2021 22:24 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Onko tämä nyt sama auto jossa on moottorikin rikki? Jos on moottori ja BSI rikki, niin ei tuolle lopulle oikein renkaiden ja bensatankin sisällöstä riippuen jää oikein mitään arvoa ja jos ei ole varaosa-autoa itsellä on vianhakukin ikävää.

Merkkitesterillä (Lexia/Diagbox tai joku nerkkikohtainen tarvike) voi tutkia mikä tuolla on noilla ohjauksena (Eli onko sen mielestä päällä vai ei ja voi koettaa testata/ohjata) joskus releiden kärjet hitsautuvat yhteen, mutta ei tietoa millainen ohjaus tuossa on noille valoille.

BSI-resettiä voisi kokeilla yrittää tehdä, eli akun irroitus ja takaisin laitto, odottaen joka välissä, esim tuollaisilla ohjeilla:
http://www.bba-reman.com/gb/content/peu ... ol_failure

Kirjoittaja:  Citikkaaostamassa [ 05.03.2021 22:29 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

On sama auto, tuli huutokaupasta hommattua sähkövikaisena. Myöhemmin myös selvisi että kk laakerit ääntää. Akun napa tullut irrotettua aina kun auto seissyt yli tunnin. Tuttu korjaaja veikkasi valon viikseä mutta ei turhaan viitsisi vaihtaa kun ei nekään ilmaisia ole, voisko sitä testata jollain onko viiksestä kiinni?

Kirjoittaja:  betaromeo [ 05.03.2021 23:03 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Jostain syytä itselle on tullut tästä tapauksessa epäily korona ajan tylsyydestä?
Kovasti ollaan ostattelemassa viiksi pakettia ja välillä moottoria, kovin odotellaan txt viesteihin vastauksia kuvien kera ja ne saatuaan asia unohtuu niiltä osin.

Jos kuitenkin olen väärässä, niin sitten vaan auto tuohon pihalle, niin katsotaan ilman veloitusta Lexialla, mikä sitä vaivaa.

Se mitä täällä jo muutama epäillyt, niin auton korjaamisessa ei ole mitään järkeä, vaikka auto olisi ollut ilmainen, sillä se on jo tullut selväksi, että omat taidot ei millään riitä sen kuntoon saattamiseen ja vaikka miten kyselee halvalla moottorille vaihtajaa, niin halvinkin seppä pyytää siitä varmasti useita satoja.

Se että vastaavista autoista joutuisi maksamaan luokkaa 1000€ kuulostaa kovalta, kun eilen myin siistin 300tkm ajetun 2.0i aut. -03 500€

Kirjoittaja:  uuno [ 06.03.2021 10:24 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Minäkin olin jo "valtolla" viemässä paaliin edellistä c5 kärryä vaikka ajoaikaa oli vielä kolme kuukautta....
Mutta siitä 170hdi myyjä sanoi antavansa 300e...
Sinne meni sitte vaihdossa...
Jousipallot olisin kyllä siitä ottanut...

Kirjoittaja:  olli__o [ 06.03.2021 12:20 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Ehkä ilman testereitäkin selviäisi onko viiksipaketissa vai muualla vika, jos ottaa (ensin akku irti) koko viiksipaketin johtoliitokset irti ja laittaa akun kiinni, jos parkkivalot syttyy silti, niin ei ole viiksiyksikön vika (kaikenlaisia muita virhe- ja vikatiloja tuosta voi tulla, mutta mitäpä ne haittaa, voi nollata tarpeen mukaan) ja testiin voisi saada vaikka ilmaiseksi jostain viallisen viiksiyksikön, niissä kun usein katkeaa "kellonjousijohto", itselläkin on vielä jostain Xsarasta sellainen vintillä, siitä on turvatyynyn johto poikki mutta valo/vilkku yms. toimi kyllä (mutta noita on montaa erilaista mallia samassakin automallissa, osa voi toimia ristiinkin ja osassa on enemmän toimintoja, esimerkiksi ratin asentoanturi ESP:tä varten). (ja juutuupista löytyy videoita ratin, airbagin ja viiksiyksikön irroituksesta, irroitus/takaisinlaitto pyörät keskiasennossa eikä irto-osan kiertyvää osaa saa pyöritellä irtonaisena, ellei ole lukitusta ja keskiasennon viisaria).

Jonkinlainen pielavetinen ranetus olisi laittaa BSI-yksikön virransyöttöön vaikka päävirtakytkin tai iso rele, mutta voi olla vaikeaa saada viritettyä katsastuskelpoisesti ja BSI:n virtojen kytkemisen jälkeen pitäisi odottaa hetki että sen tietokone käynnistyy ha testaa yhteydet? Olikohan joku konetilan sulakerasian alla (piilossa, sulakerasia täytyy irroittaa klipseistä että pääsee kiinni) olevista Maxisulakkeista BSI:n syöttö?

Ylimääräisten releiden virittely parkkivaloille ei taitaisi auttaa ja varsin hankalaakin se olisi, ehkä virtaa kuluu silti liikaa jos laitteita on aktiivitilassa.

Ennen kuin konettakaan vaihtaa laakereiden kolinan takia, voisi kannattaa ehkä varmistaa onko varmasti laakerit vai joku kevyemmin korjattava joka kolkuttaa, vaikka venttiilinnostajat tai joku muu. Laakeriliuskatkin on usein paljon helpompi (=halvempi) vaihtaa kuin koko moottori, mutta riippuu kolkotuksen voimakkuudesta, onko mitään iloa (usein jos kiertokagen laakerit ovat kärsineet vaikka öljyn vähyydestä, niin silloin on muutakin vikaa koneen laakereissa).

Kirjoittaja:  Citikkaaostamassa [ 06.03.2021 14:48 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 mk1 valot jää päälle

Ceevitoselle vastaus: auto tuli ostettua niin että oli ensin pelkkä sähkövika tiedossa, kuitenkin noin viikon ajon jälkeen tuli esiin mahdollinen kk laakeri vika ja tästä syystä kysyin koneen hintaa. Tällä hetkellä olen karanteenissa ja auto tutun hallissa niin en vikoja tai muutakaan pääse hetkeen tutkimaan enempää. Auto on tarkoitus kunnostaa kesäloman aikana koska aika arkena ei yksinkertaisesti riitä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/