|
Kirjoittaja |
Viesti |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 28.11.2009 11:10 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Otsikossa mainittu peli,Startti ei pyöritä,että jaksais käynnistyä.akun napajännite putoaa 3-4 volttiin,että virta kelpaa. Kokeiltu monella kunnossa olevalla akulla,uudella startillla,venttiilikoppa otettu auki,nokka kunnossa,laturin ja pumpunhihnat irti,kytkin ja vaihteisto kunnossa,öljyt ja vedet EI ole sekaisin. kun ottaa tulpat pois pyörittää hyvä ettei lentoon lähde. Tutkinta jatkuu. 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 28.11.2009 11:33 |
Viestit: 2699
|
+ kaapelikengän ja kaapelin liitos hapettunut
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 28.11.2009 11:44 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Ei ole kokeiltu kaapeleilla suoraan startille.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 28.11.2009 11:55 |
Viestit: 2699
|
Niin joo, eikä sen pitäisi akun napajännitettä laskea. Paitsi, mistä se on mitattu? Kaapelikengistäkö, vai suoraan navoista? Ai juu, vasta johdosta mittaamallahan se mahdollinen virhe siihen tulisikin, jos se kengän ja johdon liitos "falskaisi". 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 28.11.2009 12:15 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Puristuspainemittari tulee Jyväskylästä noin klo 14.00,Biltemannilta minun tallista puuttuu sellainen,kunnollinen. Jännite mitattu akunnavoista ei kengistä.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 29.11.2009 16:54 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Hammashihna oli hypännyt pari hammasta,ja vielä niinkuin taaksepäin. Tilanne oli se pariviikkoa sitten käynnistin BX.n ehkä kuukauden siesonnan jälkeen,pitkään piti sahata mutta käyntiin kumminkin. Jåtin käymään menin talliin,kävi vähän ontuen ehkä viisi minuttia ja sammui sen jälkeen ei käynnistynyt.sammui ilmeisesti takapotkuihin jolloin hihna hypännyt, tossahan on automaatti kiristin,
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 30.11.2009 00:51 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 On vai ? automaattikiristin ? 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 30.11.2009 13:34 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
No mikäs se sitten on,olisko jousikiristeinen. 
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 30.11.2009 13:36 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ei taida BX.n kiristin olla jousisäätöinen, kuin vain asennuksen ajan. Sen jälkeen, kun mutterit ovat tiukattu, kiinteä säätö.
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 30.11.2009 14:58 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
ealab kirjoitti: Ei taida BX.n kiristin olla jousisäätöinen, kuin vain asennuksen ajan. Sen jälkeen, kun mutterit ovat tiukattu, kiinteä säätö. Juu, juuri jokunen viikko sitten ko. härpäkettä tutkineena sanoisin, jotta asennuksessa jousi säätää kiristimen, mutta sitten pultit pitävät paikallaan kiinteässä tiukkuudessa.
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 30.11.2009 15:45 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
dieselflosse kirjoitti: ealab kirjoitti: Ei taida BX.n kiristin olla jousisäätöinen, kuin vain asennuksen ajan. Sen jälkeen, kun mutterit ovat tiukattu, kiinteä säätö. Juu, juuri jokunen viikko sitten ko. härpäkettä tutkineena sanoisin, jotta asennuksessa jousi säätää kiristimen, mutta sitten pultit pitävät paikallaan kiinteässä tiukkuudessa. Tätähän minäkin tarkoitin,kiristää automaattisesti oikeaan tiukkuuteen ja on jousuvoimainen. 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 30.11.2009 17:07 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 tuo pätee vanhemmissa versioissa joissa kiristin oli juuri tuon tyyppinen. mutta uudemmassa ei ole ollut enää sitä jousihässäkkää ,vaan ihan manuaalisäätöinen kiristinrulla kuten monessa muussakin koneessa.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 30.11.2009 17:15 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tässäpä kuva vanhasta mallista  Hämärän muistikuvan mukaan tuohon voi vaihtaa rullan?
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 01.12.2009 08:24 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Esa66 kirjoitti: Hämärän muistikuvan mukaan tuohon voi vaihtaa rullan? Pitää paikkansa, ainakin orkkiskiristimen suhteen.
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 GTi -90,vika veikkailu. Lähetetty: 01.12.2009 09:45 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Öö, miksi vaihtaa. Jousikiristeisen säätö on helppoa ja sen jälkeen säätö onkin kiinteä, kuten pelkällä rullakin. Yhden remmin verran toimineita jousisäätöisiä olen huoltanut. Tiivisteet varovasti vain pois, (ehkä myös kuulat pois, onnistuu!)huolellinen pesu, voitelu, kasaus ja tiivisteet takaisin. Ok. Laakeri ei itsessään vielä ole mitenkään kulunut, vaan on uutta vastaava, voitelu vain kuivahtanut. Juuri voiteluviat alkavat kuluttaa nopeammin. Rasitus ei tässä ole kova. Laakeria (mitään laakeria, jos haluaa maximoida käyttöiän) ei kuivana, puhtaana kannata paljon pyöritellä.
|
|
|
|
 |
|
|