Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 15.08.2021 11:09 

Viestit: 6
Paikkakunta: Ilmajoki
Kyseessä C4 Grand Picasso 2,0Hdi -09.
Onko näissä polttoaineen syötön katkaisevaa kytkintä?
Kulkee monella nimellä inertiakytkin, kolarikytkin, polttoaineen syötön katkaisin.
Joissain on moottoritilassa "apukuskin" puolella, punainen nappi.

Tällä hetkellä starttaa, ja kaikki sulakkeet kunnossa.
Pumpun relettä en ole löytänyt.

Olisko jollain kytkentäkaaviota.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 15.08.2021 12:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
Oliko kuinka paha kolari?
Onko johtosarja ja liittimet kunnossa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 15.08.2021 12:27 

Viestit: 5157
Sanoisin että ei ole erillistä inertiakytkintä, uudemmissa turvatyynyjen yksikkö antaa signaalin kolarista ja joku yksikkö BSM? sitten katkaisee sen perusteella virrat polttoainepumpulta. (Jossain vuosituhannen vaihteen tienoilla oli vielä sekä airbag että inertiakytkin)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 16.08.2021 14:07 

Viestit: 6
Paikkakunta: Ilmajoki
Ei oo ollut kolarissa.
Tämä tuli meille, kun hehkun johdosta oli kärynnyt muovit ja konetilaan oli vähän tyhjätty sammutinta, ei onneksi paljoa.
Nyt pitäis selvittää mikä estää polttoaineen syötön. Vai onko boxi kärähtänyt?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 16.08.2021 16:52 

Viestit: 739
Ei noissa pitäisi olla matalapainepumppua. Jos siinä suodattimen lähellä on käsipumppu niin silloin ei ole.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 16.08.2021 17:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2661
Paikkakunta: Päijät-Häme
Mitä vikakoodeja näkyy? Sammutinjauhehan syövyttää sitten kaikki metalliosat mihin se pääsee koskemaan eli voi olla aika jumppa tiedossa. Onneksi liittimet on aika hyvin suojattuja, ja jos kannet on vielä ollut paikallaan sähkökeskuksissa niin ehkä se siitä.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 16.08.2021 17:14 

Viestit: 6
Paikkakunta: Ilmajoki
Sammutinjauhe oli onneksi pesty heti pois, mutta voihan sitä olla vielä jossain liitoksessa.
En ole lukenut Lexialla vielä, kun on kaverilla lainas.

Niin tässä on käsipumppu, on vain vielä vieras tämä Citroenin HDI, kun muut Citikat on bensoja.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 25.08.2021 19:23 

Viestit: 6
Paikkakunta: Ilmajoki
No niin nyt sain vikakoodia luettua, P0193 ja P2670. Herjailee myös Eolys aineesta.
Vaihdoin pa-suodattimen, joka oli aika likainen.
Kun starttailin, niin ei tullut suuttimille asti ainetta. Pitääkös tätä ilmata käsipumpun lisäksi esim. imaisemalla pumpulla paluupuolelta (Transitin ilmaan niin)
Onkohan railin paineanturi rikki, kun vikakoodi kertoo liian korkeasta paineesta, vaikka polttoainetta ei juuri railissä ollut.
Yllättävän paljon on löytynyt johdoista puhki hankaumia.
Onko nämä hankaumat kuinka yleisiä näissä "kierretyissä" johtosarjoissa ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 25.08.2021 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
Mitä nuo vikakoodit ja herjat oli?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 26.08.2021 11:27 

Viestit: 6
Paikkakunta: Ilmajoki
P0193 railin paineanturi "vikaa" liikaa painetta tai ei painetta lainkaan.
P2670 anturi jännite 5V liian alhainen.
Nyt tarkistettu: maadoituspisteet, akku ja akun kengät sekä kaikki sulakkeet.
Ranskalaisella foorumilla oli EGR johdotuksista, jotka ovat aiheuttaneet vastaavia ongelmia.
Eolys pussi on lähes tyhjä n. 2dl.
Hiukkassuodattimen tukkoisuudesta tulee herja näyttöön.
Estääkö tukkoinen hiukkassuodatin käynnistymisen ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP inertiakytkin kolarikytkin
ViestiLähetetty: 12.10.2021 08:09 

Viestit: 6
Paikkakunta: Ilmajoki
Pitää laittaa tänne miten tämän asia ratkesi. :D

Eli vika mikä aiheutti tämän P2670 ilmoituksen oli "turbon siiven asentoanturille" B222 menevä johdon oikosulku.
Tätä johtoa oli aikaisempi korjaaja tulipalon jälkeen uusinut yläosasta, minkä takia en sitä heti lähtenyt tutkimaan, olis pitänyt ;)

Vika paikka oli tässä johtosarjassa lämpöä kestävän suojasukan sisällä(lähellä anturia), missä johtojen kuoret olivat sulaneet ulkopuolisesta lämmöstä. Tällöin tullut oikosulku johtojen 1419A ja 1420A välille.

Tämän johdon uusimisen jälkeen kone lähti käyntiin. :P


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: