Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C4 ongelma
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=32308
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  dynabu30 [ 13.10.2021 12:12 ]
Viestin otsikko:  C4 ongelma

Hei tietäjät, 05 c4 coupe 1.6 16v vikak suuttimien paine alhainen ja P0444 joku tankin huohotus, ei lähde käyntiin.. onko pumppu sökö?

Kirjoittaja:  Teuski [ 13.10.2021 13:09 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Tankin huohotin tukossa, tankissa alipaine eikä saa bensaa?
Avaa korkki, sihahtaako? Lähteekö sitten käyntiin?

Kirjoittaja:  dynabu30 [ 13.10.2021 18:39 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Kiitos kokeiltu, ei lähde käyntiin, Sulaketta tarkistin "konehuoneessa" F5 ehjä mutta ei virtaa?? mittarilla testattu.
Mikä sen katkoo, autolla ei ole ajettu kolaria, se kytkin tuli ensin mieleen, missä kyseisessä autossa on tämä turva kytkin?

Kirjoittaja:  powerage [ 13.10.2021 18:43 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Konehuoneen sulakerasia on rikki.

Kirjoittaja:  Akseli [ 13.10.2021 19:03 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Tarkistitko virrattomuuden virrat päällä vai startatessa? Bensapumppu ei taida pyöriä kuin hyvin vähän aikaa virtojen päälle laittamisen jälkeen, mutta startatessa toki pyörii.

Kirjoittaja:  Teuski [ 13.10.2021 20:47 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

P0444 on muuten bensahuurujen takaisinkierrätysventtiilin koodi, ei vaikuta käynnistymiseen.

Kirjoittaja:  biätare [ 13.10.2021 21:11 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Yhdistä irtoakku suoraan takapenkin alla olevaan bensapumppuun ja starttaa. Jos käynnistyy, koehuoneen sulakerasiassa rele on rikki.

Kirjoittaja:  IJN [ 13.10.2021 21:24 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

C5stä kun bensapumppua syöttävä rele kämähti, meni käynnistymättömäksi ns laakista ilman ennakko-oireita, mutta mitään vikakoodia se ei jättänyt. Economy moodia pukkasi kyllä koko ajan päälle, saattoi johtua akkua väsyttäneistä tuloksettomista starttauksista.

Kirjoittaja:  Jalamari53 [ 14.10.2021 10:18 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Konehuoneen sulake F5 muistaakseni on polttoainepumpun sulake, jos sille ei tule virtaa niin se rele rikki. F5:een voi kokeilla laittaa suoran virran jolloin pitäisi pumpun pelata ja lähteä käyntiin.

Kaksi sulakerasian pohjaa tullut jo vaihdettua saman ongelman takia, toinen C5:een ja toinen C4:een. Sama osa kävi molempiin.

Kirjoittaja:  dynabu30 [ 14.10.2021 19:40 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Kiitos vinkeistä. Sulakkeelle ei tullut virtaa, virrat päällä, en saanut muuten mitattua.. Missä se rele on? millainen homma vaihtaa sulakerasian pohja?
Jatkan tutkimista ensi viikolla,, nyt alkoi työt haittamaan harrastusta.
Mitä se meinais jos kokeilis syöttää virtaa siihen sulakkeelle, kun akkukin vieressä!? :roll:

Kirjoittaja:  Teuski [ 14.10.2021 19:56 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Se rele on valettu sen boksin sisään. Täältä löytynee ohjeet releen ohittamiseen ulkoisella releellä. Boksin vaihtokaan ei ole paha homma, osa löytyy vaikka pösöstä, kunhan se BSM-L0x-numero täsmää.

Sulakkeelle tulee virta kait vain silloin kun bensapumpun pitäisi käydä, joten pitäisi sellaisessa tilanteessa mitata. Mutta suoraan sille sulakkeelle syöttämällä pitäisi pumpun käydä.

Kirjoittaja:  Northstar [ 15.10.2021 00:26 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

BSM rikki,joko pa-pumpun rele (Voi kokeilla johdolla suoraan pumpulle),tai moottorin ohjainlaitteen rele(Myös BSM:ssä)rikki.
Kuvaus voisi viitata jälkimmäiseen,koska herjaa magneettiventtiiliä (Yhteinen syöttö ohjainlaitteelta seuraaviin:Suuttimet,lambda,magneettiventtiili aktiivihiilipöntölle)

Kirjoittaja:  Jalamari53 [ 15.10.2021 11:06 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Sulakerasian pohjan vaihto noin 10 min homma. Helpommalla selviät kun vaihdat koko pohjan. Ebayssa oli hinta n.170€ pari vuotta sitten. Kannattaa ettiä varaosa numero ja sillä hakea. Varaosa numeron löydät tuolta omilla auton tiedoilla.

http://www.catcar.info/en/

Kirjoittaja:  IJN [ 15.10.2021 11:57 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Kuten Akseli ehdotti, bensapumpun virransaanti (jännite pumpun sulakkeella) on hyvä tarkistaa ennen kuin uutta BSMää tilaa.
BSMät ovat tosin harvinaistuvia arvoesineitä, ei se hukkaan mene vaikka turhaan tulisi hankittua, hyvään talteen vaan seuraavaa vastoinkäymistä odotellessa...

Kirjoittaja:  Teuski [ 15.10.2021 13:09 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Jalamari53 kirjoitti:
Sulakerasian pohjan vaihto noin 10 min homma. Helpommalla selviät kun vaihdat koko pohjan. Ebayssa oli hinta n.170€ pari vuotta sitten. Kannattaa ettiä varaosa numero ja sillä hakea. Varaosa numeron löydät tuolta omilla auton tiedoilla.

http://www.catcar.info/en/

Suomestahan noita purkuosina on saanut n. 30-50 euron hintaan. Ja tosiaan se BSM-numero riittää vaikka varaosanumero ei ihan sama olisikaan.

Kirjoittaja:  Northstar [ 15.10.2021 21:36 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

En lähtisi purkuosaa ostamaan,käytetyn BSM:än vaihto huonolla tuurilla lyhytaikainen ilo.Yhtä lailla ne releet on kuluneita käytetyssä osassa.
Juurisyy näissähän on alimitoitetut releet,jotka vanhemmiten rasittuu entistä enemmän kun osat kuluu (Esimerkiksi pa-pumppu tai lämmityslaitteen puhallin).Ennemmin tekisin ulkopuolisen releen..

Kirjoittaja:  dynabu30 [ 23.10.2021 08:42 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Sulakerasian pohja "BSM" vaihdettu, lähti käyntiin aikaisemmat häiriöt poistuivat ( suuttimet ja P0444)
Käynti tehotonta, uutta koodia tuli P1336, P1338, P1339 ja P1340

Tänään kokeilen vaihtaa puolan, saas nähdä miten käy...

Kirjoittaja:  dynabu30 [ 28.10.2021 21:41 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Tänään tuli postista uusi puola, asensin, ei käy paremmin, samat häiriöt: P1336, P1338, P1339 ja P1340

Kirjoittaja:  torneol [ 29.10.2021 21:03 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Kai nollasit koodit ennen uuden asentamista ja starttia?

Onko kampuran asentotunnistin joskus vaihdettu? Kuluva osa sekin.

Kirjoittaja:  dynabu30 [ 30.10.2021 04:22 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Juu nollasin koodit ennen kytkentää, kampiakselin asento tunnistin on vaihdettu noin viikko sitten,
kovin on ihmeellisiä vikoja, kun tulee uudet koodit kun jostain pääsee eroon...

Kirjoittaja:  avant [ 30.10.2021 12:39 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Viesteistä ei käy ilmi onko bensiinipumpun paine mitattu. Painemittaus kannattaisi tehdä. Xantia kävi aikoinaan huonosti ja syyksi paljastui rikki menossa oleva polttoainepumppu.

Kirjoittaja:  dynabu30 [ 31.10.2021 13:02 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Ei ole mitattu polttoaineen painetta, Paljon ko pitäis olla? saako mitattua rengas paine mittarilla, ruiskutukin päästä?

Kirjoittaja:  avant [ 01.11.2021 20:17 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Näyttäisi uusissa myytävissä polttoainepumpuissa C4:ään olevan 3,5 barin paine. Itselläni on erillinen painemittari, jonka olen liittänyt T-kappaleella bensiinitankista tulevaan letkuun.

Kirjoittaja:  dynabu30 [ 02.11.2021 21:45 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Tänään vaihdoin tulpat ja kampiakselin ajoitus sensorin "taas", Vihdoin lähti käyntiin ja kävi nätisti. annoin käydä lämpimäksi.

Kurjaa kun myyvät paskoja varaosia, sitä luottaa että tulee kuntoon kun ostaa uuden, alkaa etsiä vikaa muualta...

Vielä kun löydän lämppärin puhaltimen, ei toimi. Minne sekin on piiloitettu?

Niin olis auto konttori kunnossa.

Kirjoittaja:  torneol [ 03.11.2021 12:15 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 ongelma

Eli kampuran asentotunnistin tai tulpat sökö. Luultavasti se anturi.

Pääasia, että sait sen kuntoon.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/