En ymmärrä kaikkia nykyautojen kotkotuksia, mutta perinteisesti vikaantunut eli vuotava sähkötermari on ollut itsellänikin (C5), ja sen voi havaita helposti ilman mitään työkaluja kun tunnustelee letkuja kylmäkäynnistyksen jälkeen. Vuotava termari saa jäähdyttimelle menevän letkun lämpiämään melkein samaa tahtia muiden kanssa, vaikka sen pitäisi lämmetä vasta termarin aukeamislämpötilassa. Näillä pakkasilla helppo testata ennen kuin alkaa isompiin töihin

Jos termari vuotaa sekä keulasta puuttuu maskinsuoja niin varmasti hytisyttää ohjaamossa aina kun auto liikkuu. Paikoillaan ja hitaassa kaupunkiajossa lämmittää paremmin ajoviiman puuttuessa.
C3:sesta en tiedä mutta C5 II sähkötermostaatissa itse termostaattitoiminto on originaalissa perinteinen vahapatruuna ja sähköohjaus lämmittää vahapatruunaa 10ohm vastuksella. Sillä saadaan vain hienosäätöä aukeamislämpötilaan. Pelkällä sähköllä se ei lämpiä käyttötilanteessa niin paljon että aukeaisi, ja sähkön poissaolo nostaa aukeamislämpötilaa kun lämpötilat ajatellaan jäähdytysveden arvoina. Noissa sähköiset on jo lähes kaikki vaihdettu perinteisiin sähköttömiin valmistajan ohjeistamana.