Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Webasto
ViestiLähetetty: 15.11.2021 22:15 

Viestit: 1449
Paikkakunta: Porvoo
Onko kellään tietoa eroaako nuo Webastot (Alkuperäisasennus) miten paljon eri automerkeissä?
Kysyn kaverin puolesta,auto on Peugeot 407.Hdi.Ja alkuperäinen,tehtaan Webasto..Lämmitin käy hetken aikaa, savuttaa ja sammuu.Nyt olisi tyrkyllä
sopivasti m.m VAG merkkien Webastoja.Mahtaako erota paljon?Ohjainlaitteenhan pystyisi periaatteessa käyttämään alkuperäisestä..
Kaveria kiinnostaisi myös saada kaukokäynnistys tuohon,jos saisi lämmittimen pelaamaan.



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 16.11.2021 13:11 

Viestit: 4499
Paikkakunta: Lahti
Pakoputki/äänenvaimentaja tukossa? ei kait se perusvehje paljoa eroa, ohjausjärjestelmä sitten????? Fordeissa on ollut että menee 800 käyttötunnin kohdalla lukkoon, tunnit nollaamalla alkaa pelittämään.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 16.11.2021 17:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2321
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ei vian tarvitse olla iso. Oireet mulla oli ihan samat. Syynä väärä webaston kellon kytkentä, aina kun virta-avainta käänsi, poltto keskeytyi. Kuka lie kytkenyt.. Irrotin BSI:n ohjauspiuhan ja käyttelen pelkällä kellolla, kun vikakoodien nollauksen jälkeen sain vehkeen käynnistymään (näitä nollauksia tarvittiin useampi koska kolmen epäonnistuneen peräkkäisen syttymisyrityksen jälkeen menee lukkoon) niin annoin webaston käydä aina ajaessa ja parkissakin viikon ajelut, polttokammio puhdistui noesta ja nyttemmin ei savuttele ja pelittänyt normaalisti jo kaksi vuotta, mitä nyt paloilmapuhallin vähän äänellä ilmottaa vaihtotarpeesta mutta vaihdetaan sitten kun jämähtää kiinni.
Noista älypäistä, eiköhän ne aika pitkälti ole vaihtokelpoisia kunhan malli on sama, niitä lämmittimiä on vaan useampaa eri mallia riippuen minkämallisen lokasuojan taakse ne on tarkoitettu, ei välttämättä vaihdu heittämällä vaikka mallimerkintä olisikin sama..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 16.11.2021 21:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1686
Paikkakunta: Kuopio
Voikohan tuo olla se Venturi mitä oli Sitikoissakin. Savukone lempinimeltään. Evo pitäisi mennä heittämällä sen tilalle.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 24.11.2021 23:29 

Viestit: 293
Palopää nokinen n puoli kahvikupillista hiiltynyttä nokea on yleisin syy jos vielä ajetaan lyhyttä ajoa ei webasto kerkiä lämmetä ja palaa puhtaaksi.kannattaa nuohota puskuri irti littimet auki vesiletkut auki webasto pöydälle paloilmapuhallin irti palopään ruuvit auki palopään nuohous kevyesti rapsutellen puutikulla varo sytytys hiiltä ja verkkosihtiä osat käänteisessä järjestyksessä takaisin nesteet koneeseen älä laita vielä virtajohtoa paikoilleen anna auton käydä n10min ilmat poistuu webaston vesitilasta nyt johdot kiinni ja tomii


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 25.11.2021 15:03 

Viestit: 154
Onko se palopää niin vaikeasti irroitettava ettei pysty paikallaan irroittamaan? Itse en ole asentoa katsonut omasta autostani. Minulla vielä pelaa vaan eihän sitä tiedä miten kauan.



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 25.11.2021 15:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1620
Paikkakunta: Helsinki
Jalamari53 kirjoitti:
Onko se palopää niin vaikeasti irroitettava ettei pysty paikallaan irroittamaan?

Hiukan voi olla hankalaa, vaikka tuossa omassanikin Webasto on nuinkin hyvin konehuoneen puolelta esissä, joissain on meinaan vielä huomattavasti pahemmin piilossa :?
Kuva



Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 25.11.2021 22:46 

Viestit: 1449
Paikkakunta: Porvoo
Kiitos vastauksista,ja tiedossa on hyvinkin mikä näiden läämmittimien ongelmat ovat.
Mutta tässä kyse siitä että auto on 1500km päässä,ja kaveri harkitsee webaston vaihtoa toisen merkkisestä autosta.



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 26.11.2021 07:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4716
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tuommoset ongelmat poistuvat kun laitatte kellon ohjaamaan lämmitintä kuskin halun mukaan . vaatii erottamisen auton toiminnoista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 26.11.2021 08:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4716
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kokemjne kirjoitti:
tuommoset ongelmat poistuvat kun laitatte kellon ohjaamaan lämmitintä kuskin halun mukaan . vaatii erottamisen auton toiminnoista.

tuollaiset lyhyet polttoajat nokeevat vain palokammion . ei ehdi kuumentua riittävästi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto
ViestiLähetetty: 26.11.2021 09:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 967
kokemjne kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
tuommoset ongelmat poistuvat kun laitatte kellon ohjaamaan lämmitintä kuskin halun mukaan . vaatii erottamisen auton toiminnoista.

tuollaiset lyhyet polttoajat nokeevat vain palokammion . ei ehdi kuumentua riittävästi.
Niin sanotaan, mutta omissani ei ole termostaattiohjatut menneet vielä koskaan tukkoon. Tälläkin hetkellä kolmessa autossa termostaatti ohjaa ajastuksen lisäksi. Vanhin Eberi 24 vuotias ja Webastot 14 ja 5 vuotiaita.
Mun pointti on siinä, että lämmittimet ei ryydy, kun ne eivät jää käyttämättä pitkiksi aikaa. Uusin Planar ilmalämmitin on niin fiksu, että se muistuttaa näytöllä käytön tarpeesta. Kuukauden käyttämättömyyden jälkeen lämmitin ohjeistaa 30 minuutin käyttöön. Mitään merkitystä ei ole ollut minuutinkaan käytöillä, kun lämmitin kuitenkin käynnistyy ja sammuu ohjelmallisesti.



Citroën C4 1,6 E-Hdi Exclusive BMP -11
Citroën 2CV AZ Berline -56
Citroën 2CV AZA -65
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: