|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: VTI 120 käynti ongelmat? Lähetetty: 19.12.2021 10:09 |
Viestit: 2164
|
|
Nyt on jo kolmas otsikossa mainitulla koneella oleva yksilö 2 Berlingoa ja nyt C4, joista lopettaa lämmettyään nelos sylinterin sytytys ja ruiskutus toimimisen? Onko kukaan näiden kanssa ammatikseen touhuava törmännyt samaan? Viittaa vahvasti lämpenemis ongelmaan ECU? Autot on toiminut maantie ajossa normaalisti kymmeniä kilometrejä, mutta kun joutuu pysähtymään, niin alkaa käymään kolmella ja tekee saman, jos jättää käymään tyhjäkäyntiä pitkäksi aikaa. Itse päätynyt siihen, että kun ECU lämpenee, niin jostain kontakti häviää? Johtosarjoista ei ole löytynyt vikaa ja kaikki autot käynyt useasti vian takia merkkihuollossa, jossa aina vaihdettu puola, mutta ongelma jatkunut.
Autot alkavat olemaan jo sen ikäisiä, että uuden ECU:n ostaminen ei kuulosta järkevältä ja jääneet seisomaan, jos asia joskus selviäisi? Tämä C4 ajettu vasta 106tkm ja Berlingot lähellä 200tkm.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: VTI 120 käynti ongelmat? Lähetetty: 19.12.2021 11:32 |
Viestit: 329 Paikkakunta: Nokia
|
|
En noista kyseisistä mitään tiedä, mut tiety autot, mm pösö 206, on ominaisuus, että pissapojansuuttimen juuresta tippuu vesi suoraan jakopään puoleisen suuttimen (4?) Liittimeen ja se hapettaa liittimen. Ilmenee useimmiten juuri noin että kuumana alkaa rykimään tai lyhyen parkin jälkeen. Toinen korjaantui toistuvalla cleaner käsittelyllä, toiseen vaihtoin liittimen ja suuttimen varaosakoneen eri kohdasta.
Mietin vaan josko noissa ois jossai kohti samaa vikaa, syyhän voi olla myös muu kosteus tai neste. mut ne liittimet kannattaa tarkistaa jokatapauksessa.
Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma" Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka" ZX 1.4i -93 Ë-C4 -22 varaosa-autoja x kpl Transporter T4 carsport -03 Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: VTI 120 käynti ongelmat? Lähetetty: 22.12.2021 08:56 |
Viestit: 2164
|
|
Tähän saatu lisää valaistusta Citroen tietäjältä, joka saattaa kiinnostaa muitakin ko. koneella omistavia? Autoille annettu alkujaan tulppien vaihtoväliksi 60tkm ja muutettu nykyään 40tkm. Sytytystulppien vanhentuessa vaativat enemmän virtaa, joka myöhemmin on aiheuttanut moottorin ECU:n sytytyspiirin vaurioitumisen.
Korjaus vaatii uuden ECU:n 1384€, sen naittamisen tehdasyhteydellä olevalla koneella, uudet tulpat, sekä puolat.
Onko taas omistaja joutunut uuden tekniikan testaajaksi, ilman tehtaan vastuunkantoa? Entä auton käytettynä myyvä autoliike?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: VTI 120 käynti ongelmat? Lähetetty: 22.12.2021 13:36 |
Viestit: 740
|
|
Katoaako syöttö vai ohjaus? Jos syöttö niin senhän voinee lainata jostain muualta
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: VTI 120 käynti ongelmat? Lähetetty: 22.12.2021 15:02 |
Viestit: 2164
|
Akseli kirjoitti: Katoaako syöttö vai ohjaus? Jos syöttö niin senhän voinee lainata jostain muualta Kipinä, sekä ruiskutus. Kaikilla oma piirinsä.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
|