Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C3 kansitiivisteen paksuus http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=32464 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | aamisopa [ 29.11.2021 20:42 ] |
Viestin otsikko: | C3 kansitiivisteen paksuus |
No niin, tulipa C3 autoon kansipahvin vaihto eteen (1.4 bens vm 2006). No ei tuo nyt ole työnä ihmeellinen, mutta ajattelin kannen käyttää koneistamolla tiivistepinnan "oikaisussa". Katselin tuolta motonetin varaosista, niin löytyy 0.2 mm paksumpaa normaalin lisäksi. Onko syytä laittaa tuo +0.2 ylikoko? |
Kirjoittaja: | jaakkovaakko [ 30.11.2021 06:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
Sylinterikannen tasokoneistuksella ei ole käytännön merkitystä kannentiivisteen paksuuteen |
Kirjoittaja: | aamisopa [ 30.11.2021 19:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
Tähän autoon oli nyt kuitenkin laitettu tuo +0.2. Mikähän siihen syy? Vien kannen huomenna koneistamoon ja kysyn samalla pitääkö laittaa samanlainen. |
Kirjoittaja: | INikki [ 30.11.2021 21:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
Kanteen on merkattuna "R" jos pitää olla tuo 1,4mm tiiviste. Eli on kertaalleen suoristettu. |
Kirjoittaja: | aamisopa [ 30.11.2021 22:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
Kiitos tiedosta, pitääpä tarkistaa. |
Kirjoittaja: | jaakkovaakko [ 01.12.2021 06:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
Sylinterikannentiivisteen paksuus vaikuttaa lähinnä dieselmoottoreissa, joissa mäntä nousee hiukan ns. dekkitason yläpuolelle. Bensamoottoreissa tuo vaikuttaa vain puristussuhteeseen. Harvoin sylinterikannesta edes koneistetaan kuin muutamia sadasosamillimetrejä. 0,50mm katsotaan jo että sylinterikansi on jo hylkytavaraa. Nokka-akselin linja ei tällöin enää ole suora ja nokka-akseli saattaa kiinnileikkautua. nm. töissä näitä tehdään useita päivässa |
Kirjoittaja: | aamisopa [ 01.12.2021 11:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
Kiitos tiedoista! |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 01.12.2021 17:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
jaakkovaakko kirjoitti: Sylinterikannentiivisteen paksuus vaikuttaa lähinnä dieselmoottoreissa, joissa mäntä nousee hiukan ns. dekkitason yläpuolelle. Bensamoottoreissa tuo vaikuttaa vain puristussuhteeseen. Harvoin sylinterikannesta edes koneistetaan kuin muutamia sadasosamillimetrejä. 0,50mm katsotaan jo että sylinterikansi on jo hylkytavaraa. Nokka-akselin linja ei tällöin enää ole suora ja nokka-akseli saattaa kiinnileikkautua. nm. töissä näitä tehdään useita päivässa Hienoa, että asiantuntija paikalla. itse en koneistamisesta ymmärrä mitään. Jos kansi kunnolla kiero ja varaa ottaa pois vaikka kymppi, niin eikö tiivistepintaa voi koneistaa suoraan suhteessa nokka-akseliin? |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 01.12.2021 18:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
Ongelmahan tulee siitä että propellissa ei ole suoraa linjaa nokka-akselin laakeripukeille. Nekin voidaan kyllä porata suoraksi jos jostain löytyy pukkien kansiaihioita, reikää kun ei oikein voi pienentää. |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 01.12.2021 18:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: C3 kansitiivisteen paksuus |
Äh, tietenkin kun koko hoito on propellilla niin eipä se nokka-akselilinjakaan ole suora. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |