Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2010 hdi automaatti sammuu kun nostaa kaasun.
ViestiLähetetty: 27.02.2014 20:28 

Moikka,
Onko kellään ideoita mikä voisi olla vikana, 2.0 hdi automaatti toimii normaalisti, mutta joskus joinakin päivinä ilman mitään varoitusta se alkaa sammuilemaan aina kun esim. tulen liikennevaloihin, nostan kaasun ja auto alkaa rullaamaan, moottori vaan sammuu, ja kun käännän virta-avainta starttaa se taas ihan normaalisti ja ajon aikana ei mitään ongelmaa. taas kun tulen risteykseen ja nostan kaasun ja painelen jarrua sammuu auto. Olen huomannut että tyhjäkäynti näinä päivinä alkaa seilaamaan, se käy normaalisti, mutta aina välillä moottori hörisee ja kierrokset nousee vähän (noin 200 kierrosta), ja tasaantuu samantien. Tätä tapahtuu muutaman kerran kuukaudessa, ja se kestää aina niin kauan kun olen sinä päivänä liikenteessä, mutta seuraavana päivnä taas kun lähden aamulla ei mitään ongelmaa ole ja auto toimii kuin unelma. Mistä voisi alkaa metsästää vikaa, kun ei viittis viedä veholle että vaihtavat puoli autoa eikä vikaa löydy. Tämä sivusto on auttanut kaikkissa muissakin mun 4 eri citikan "ominaisuuksissa" :mrgreen: ja vika on korjaantunut täältä tulleiden vihjeiden perusteella. Luotan että täällä on vankkumatonta Citikka patrioottia ja keksii tämänkin vian syyn ja lähteen.
Kiitos jo etukäteen :)

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 2010 hdi automaatti sammuu kun nostaa kaasun.
ViestiLähetetty: 27.02.2014 21:46 
Käyttäjän avatar

Tuolla on tarinaa aiheesta, osalla syy löytynyt, osalla ei. Itsellä on kokemusta samasta vaivasta, mutta oli niin harvoin toistuva eikä jättänyt vikakoodia, joten jäi selvittämättä, mistä johtui..

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,13508.0.html

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2014 23:09 

Kiitti, tuolta löytyikin jo ensimmäinen testauksen arvoinen vihje eli polttainepumpun korkeapaineventtiili, onko kellään tietoo missäpäin se sijaitsee, mistä semmonen kannattaa hankkia, vai vienkö korjaamolle vaihdettavaksi?
T:Citikka itikka

Poissa

ViestiLähetetty: 03.03.2014 02:04 

2.0 hdi C5 2008 teki taannoin myös satunnaisia itsesammutuksia. Antoi myös vaihtelevia hälytyksiä - oil level too low tai antipollution faulty. Oireilut loppuivat, kun vaihdoin akun uuteen.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.03.2014 02:12 
Käyttäjän avatar

pa-suodattimen vaihto auttoi vastaavaan ongelmaan kutvosessa

GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2014 08:29 

Tervehdys patonkilaiset. Minulla oli 136 hdi c5 - 08 aj 160 th jossa sama oireilu. Citikka liike Raisiossa oli törmännyt vastaavaan ja vika oli lyötynyt pumpun venttiilistä! Hinta venttiilille 370 ja työ 200. Vika oli satunnainen eikä näkynyt vikakoodissa eikä haitannut minua, joten aikanaan auto meni kiertoon.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2014 11:55 

sepkar kirjoitti:
Tervehdys patonkilaiset. Minulla oli 136 hdi c5 - 08 aj 160 th jossa sama oireilu. Citikka liike Raisiossa oli törmännyt vastaavaan ja vika oli lyötynyt pumpun venttiilistä! Hinta venttiilille 370 ja työ 200. Vika oli satunnainen eikä näkynyt vikakoodissa eikä haitannut minua, joten aikanaan auto meni kiertoon.

Oliko tuo hopean harmaa, -XXX-309?

t. Sitikkaukko

ViestiLähetetty: 09.03.2014 16:06 
Käyttäjän avatar

sepkar kirjoitti:
Tuollaisen auton sammumisen moottorijarrutuksen yhteydessä aiheuttaa viallinen paineensäädin korkeapainepumpun yhteydessä.
Maksaako sen vaihto tosiaan 200€ ? Jos sama osa kyseessä kuin itsellä, niin se on kahdella ruuvilla kiinni. Vanha pois ja uusi tilalle. Vikakoodit nollataan, jos vielä sattuvat näkymään. Liekö jotain muuta hommaa vielä tuon 200€ edestä.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2014 20:36 

136 hdi oli xxx-309 ja teki minulle 2-3 kertaa minulla olo aikana. Ei siis haitannut menoa.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2014 20:46 

Huollossa (Suzu-Auto Raahe) sanoivat vian johtuvan korkeapainepumpun painesäätimestä. Osa (1933 39) kustantaa Servicen mukaan 154,00.
Minulla vika on ilmennyt ainosataan pakkasilla kylmänä. Vaikuttaako dieselin kesä/talvilaatu aisaan? Syksyllä pakkasten aikaan ilmiötä ei esiintynyt.

t- Sitikkaukko

ViestiLähetetty: 29.04.2014 13:41 

Moikka,
Missä päin autoa tuo venttiili sijaitsee? Ilmeisesti jossain päin ruiskusuuttimia. osaako kukaan kertoa. Ainakin osa löytyy, New Delphi Diesel Common Rail IMV Inlet Metering Valve Kit - 9109-927 193339. ja hinta on 69 puntaa.
T:Kotroen

Poissa

ViestiLähetetty: 30.04.2014 09:49 

Kotroen kirjoitti:
Moikka,
Missä päin autoa tuo venttiili sijaitsee? Ilmeisesti jossain päin ruiskusuuttimia. osaako kukaan kertoa. Ainakin osa löytyy, New Delphi Diesel Common Rail IMV Inlet Metering Valve Kit - 9109-927 193339. ja hinta on 69 puntaa.
T:Kotroen

Seuraat suuttimilta lähteviä putkia, niin pumppu löytyy. Mötikkä kahdella torxilla kiinni pumpussa.

Poissa

ViestiLähetetty: 31.12.2021 07:02 

Nostellaanpa tätäkin ylöspäin, josko joku kohtalotoveri saisi helpommin apua. Oma X7 alkoi korkeilla railpaineilla tehdä vikakoodia, ei kyennyt tasaamaan painetta. Vaihdoin hätäpäissäni Stark-merkkisen tarvikepropon ja nollasin vielä adaptaatiotkin. Seurasi massiivisia kylmäkäynnistysongelmia sekä sammuikin kertaalleen kun päästi jalan toivomuspolkimelta. Hirveä kolina kylmänä käynnistettäessä ja usein sammui kertaalleen. Ihan kuin suutin tai kaksi olisi jäänyt vuotamaan. Puolen minuutin jälkeen tasaantui käynti. Laitoin sitten uuden alkuperäisen Delphin tekeleen. Kylmäkäynnistyskolinat jäivät, mutta käynti tasoittuu sekunneissa. Hehkutkin ovat uudet ja EGR:n mahdollisuus poissuljettu. Muutenkin tuo toimii joka päivä vähän eri tavalla. Ovat nuo tämän vuosituhannen dieselit kyllä käsittämättömän surkeita ja lompakolle kalliita laitteita. Mutta se tuli nyt kantapään kautta opittua, että selkeästikään tuon propon kanssa ei auta nuukailla, jos yhtään mielii lähikauppaa kauemmaksi autollaan ajella.

Huomautettakoon muuten, että tuo propoventtiili on matalapainepuolella, säätää korkeapainepuolen tilavuusvirtaa. Ja komponenttia vaihtaessa on syytä pyrkiä vaalimaan ehdotonta puhtautta.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ]