Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C5II V6
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=32822
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jotunen [ 22.04.2022 18:45 ]
Viestin otsikko:  C5II V6

Kukas tää jakohihna expertti oli,oli Kokemäellä loppuvuodesta remmiä vaihtamassa,jos tiedät ni laitappa yhteystietoja seppalajaska@gmail.com tai 045-78760297.P1135 vika,nokkaakselin pyörät ok,mitäs seuraavaksi kokeillaan,molemmat säätösolenoidit päästää öljyä läpi,onko rikki??

Kirjoittaja:  Mustis [ 22.04.2022 23:17 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

jotunen kirjoitti:
molemmat säätösolenoidit päästää öljyä läpi,onko rikki??

Jos pihalle päästää öljyt niin varmaankin on rikki.

Kirjoittaja:  jotunen [ 23.04.2022 00:45 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Netin ihmeellisestä maailmasta löyty n.50€kpl(matonet 189€).Hihnan vaihto ohjeissa käsketään avaamaan imunokan pultteja 1/4 kierros,mutta eihän noita tamperproof torxeja varmaankaan kuulu hipelöidä?Service boxista ohjeet otettu

Kirjoittaja:  catmatti [ 23.04.2022 08:03 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Aika vaikeaa saada remmi paikalleen jollei löysää torxeja sen keskimmäisen rullan vuoksi.

Kirjoittaja:  jotunen [ 23.04.2022 16:07 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Kukaan tunne tätä hemppaa?

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 23.04.2022 19:07 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Ne pultit, joita ohjeistetaan avaamaan 1/4 kierrosta, oli (tuossa 2001 C5 V6:ssa) nokkien hihnapyörien, pultit m6:sia, 10mm. kuusiokannalla, eli kun nokat on lukittu tapeilla paikoileen, nuo hihnapyörät pääsee asettumaan hihnan mukaisesti , ja sitten kun hihna on paikoillaan, kiristin ja ohjainrullat paikoillaan, kiristetään nuo pikkupultit kiinni, ja otetaan lukitustapit pois, pyöritetään konetta parillinen määrä kierroksia, ja katotaan, että kiristín on ok, sitten kokeillaan, että lukitustapit menee sormin paikoilleen, jos ei mene, niin löysätään nuo hihnapyörien pultit uudelleen, laitetaan tapit paikoilleen, ja kiristetään takaisin, ja toistetaan niin montakertaa, että ne tapit menee paikoileen koneen pyörittäisen jälkeen. omassa piti tehdä 3x, ennenkuin asettui. Ja tuossa omassakin oli takimmaisen sylinteriryhmän hihnapyärät ainakin hampaan pielessä etummaisen sylinteriryhmän nokkiin verrattuna, eli ei ehkä oltu tarkistettu riittävän montaa kertaa. Kones tuntuu nyt paljon herkemmältä, ja kulutuskin tippui liki pari litraa.

Ja toinen VVT-solenoidi antoi tässäkin öljyä päädyn läpi ulkopuolelle, vuoti koneen kylkeä pitkin alas... piti vaihtaa sen takia. toiminta on saattanut ollakkin ok.

(Hemppaa en tunne...)

Kirjoittaja:  jotunen [ 23.04.2022 21:25 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Juu olis selvää pässinlihaa vanhemman myllyn kanssa,mutta kun tässä ES9A koneessa ei ole enää niitä M6 pultteja imunokissa joilla säätö mahdollinen..

Kirjoittaja:  Akseli [ 23.04.2022 21:49 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Eipä niihin säätöpultteihin kannata koskea, jos vanhalla hihnalla jako on kohdillaan ja uuden laitettua pysyy edelleen kohdillaan.

Kahta ongelmaa olen internetissä ja omakohtaisesti kohdannut tuon vikakoodin kanssa. Joko se nokka-akselin asentotunnistimen tunnistin rinkula nokka-akselissa on pyörähtänyt tai nokkapyörä nokka-akselissa on pyörähtänyt suhteessa nokka-akseliin. Olettaen siis, että ajoitus on hihnan puolesta kohdallaan.

Kirjoittaja:  jotunen [ 30.04.2022 22:23 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Ja Vapun kunniaksi jakopääjumppa tehty,eipä tuo lopuksi kumma ollut,työläs kyllä.En koskenutkaan hydesäiliö/pumppu systeemiin.Kiitoksia vaan neuvoista.

Kirjoittaja:  Mustis [ 30.04.2022 22:45 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Juu ei se oo paha kun vaan rupiaa.
Mutta seuraavan juhannuksen kunniaksi kosket hyd.pumpun moottoriin kun alkaa polttaa sulaketta. :twisted:

Kirjoittaja:  NOUCIT [ 05.05.2022 06:34 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

jotunen kirjoitti:
Ja Vapun kunniaksi jakopääjumppa tehty,eipä tuo lopuksi kumma ollut,työläs kyllä.


Hävisikö P1135 vikakoodi?
Oliko tapit vai poranterät lukitteina ja mitä muuta voisit mainita?

Kirjoittaja:  jotunen [ 05.05.2022 08:41 ]
Viestin otsikko:  Re: C5II V6

Kaiken netistä löytyneen tiedon perusteella tossa olisi sakarapyörät oikeissa asennoissa.Tilasin uudet anturit ja solenoidit,saa nähdä saako vian kuitattua.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/