Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ureapumppu vetelee viimeisiään
ViestiLähetetty: 07.05.2022 23:13 

Viestit: 130
Paikkakunta: Siilinjärvi
Noniin,elikkäs otsikon mukainen vaiva,arvon patongissa."emissions control fault"teksti tuli näyttöön ekan kerran määnä talvena,kun olin menos töistä kotia yöllä,noh vika "hävisi"muutaman lähdön jälkeen kuitenkin,huokaisin helpotuksesta silloin.Noh pitemmän aikaa on moottorihäiriövalo loistanut mittaristossa,enkä oo ollut kovin huolissaan asiasta,mutta reilu viikko sitten perjantaina tuo ecf teksti tuli näyttöön,eikä hävinnyt.käytin autoa hovikorjaamolla,jossa viaksi löytyi vuoto ureasuuttimessa,noh asia korjattiin ja lähdin töihin 136 euroa köyhempänä,kunnes puoles välis työmatkaa tuo perkele ilmestyi taas näyttöön,noh soitto korjaamolle ja sovin seuraavalle päivälle käynnin..noh uusi viakoodin luku,ja ei tuu riittävästi ainetta säiliöltä yms oli diagnoosi,elikkäs koko perkeleen ureasäiliö pumpun kera pitää uusia,koska pelkkää pumppua et saa hommattua,ja hintaa on tuolla paketilla "vain"1080 euroa,että ei pahemmin naurattanut,on nuo syvältä sieltä nämä maailanpelastusvehkeet,ovat todella kalliita,kun niitä joutuu uusimaan,ja kilometrejä autossa vasta 316 680...ihan näin lauantai-illan kertomus maailman pelastamisesta urealla.. ja pikku vinkki,jos jollain tulee eteen vastaava.Tietty herää kysymys,että ilmeisesti ei voi/pysty tekemään pumpulle mitään?



C5 2.0 Hdi180 -16
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ureapumppu vetelee viimeisiään
ViestiLähetetty: 08.05.2022 08:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1934
Paikkakunta: Helsinki
Valitettavasti on PSA-sukuisten helmasynti tuo AdBlue pumppu, se kun on ureasäiliön kanteen upotettuna ja pelkän hassun tiivisterenkaan varassa milloin lirahtaa nesteet pumppuun ja sen ohjauselektroniikkaan sisään => entinen pumppu ja menee koko säiliö pumppuineen kaikkineen uusintaan. Ahh niin ihanan kallista :cry:

Alkupään yksilöissä noita kun meni useamminkin, niin epäilivätten paineen kertymistä säiliöön, joka sitten rikkoisi tuon tiivistyksen nopeammin ja tällöin se "korjaus" oli vaihtaa säiliön täyttökorkki venttiilillä varustettuun, jolloin sitä painetta ei enää pääsisi muodostumaan, säiliön hengittäessä tuon korkin kautta. No ehkä tuo kuitenkin auttoi siihen suurimpaan hätään ja alkoivatkin kestämään paremmin (=vähemmän takuukorjauksia), mutta eihän tuo tietenkään tuota perimmäistä suunnittelkukkasta mihinkään kuitenkaan korjaa. Se pumppu elektroniikkoineen pitää saada pois sieltä AdBluesta uimasta, pitää tuoda reilusti säiiön ulkopuolelle. Tiedä vaikka joku päivä joku keksisi tuohon sen ihan oikeankin jälkiasenteisen korjaussarjan jossa asia on näin toteutettu. Yksinkertaisimmillaan tietty vielä sellainen että sen voi vain vaihtaa nykyisen säiliön tilalle ja homma rokkaa sen jälkeen auton eliniän 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ureapumppu vetelee viimeisiään
ViestiLähetetty: 08.05.2022 23:05 

Viestit: 130
Paikkakunta: Siilinjärvi
HiTec kirjoitti:
Valitettavasti on PSA-sukuisten helmasynti tuo AdBlue pumppu, se kun on ureasäiliön kanteen upotettuna ja pelkän hassun tiivisterenkaan varassa milloin lirahtaa nesteet pumppuun ja sen ohjauselektroniikkaan sisään => entinen pumppu ja menee koko säiliö pumppuineen kaikkineen uusintaan. Ahh niin ihanan kallista :cry:

Alkupään yksilöissä noita kun meni useamminkin, niin epäilivätten paineen kertymistä säiliöön, joka sitten rikkoisi tuon tiivistyksen nopeammin ja tällöin se "korjaus" oli vaihtaa säiliön täyttökorkki venttiilillä varustettuun, jolloin sitä painetta ei enää pääsisi muodostumaan, säiliön hengittäessä tuon korkin kautta. No ehkä tuo kuitenkin auttoi siihen suurimpaan hätään ja alkoivatkin kestämään paremmin (=vähemmän takuukorjauksia), mutta eihän tuo tietenkään tuota perimmäistä suunnittelkukkasta mihinkään kuitenkaan korjaa. Se pumppu elektroniikkoineen pitää saada pois sieltä AdBluesta uimasta, pitää tuoda reilusti säiiön ulkopuolelle. Tiedä vaikka joku päivä joku keksisi tuohon sen ihan oikeankin jälkiasenteisen korjaussarjan jossa asia on näin toteutettu. Yksinkertaisimmillaan tietty vielä sellainen että sen voi vain vaihtaa nykyisen säiliön tilalle ja homma rokkaa sen jälkeen auton eliniän 8-)


Joo on niin perkeleen kallista,kyllähän tuo hovikorjaamon omistajakin on kironnut nuo maailmanpelastamisvehkeet,noh jos jotain positiivista asiassa ,niin työkaverin -17 vuosimallin Ford Rangerissakin joku vika,joka liittyy hiukkassuodattimeen tjtn sinnepäin,niin 1100 euroa menee hänellä..



C5 2.0 Hdi180 -16
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ureapumppu vetelee viimeisiään
ViestiLähetetty: 12.05.2022 11:43 

Viestit: 130
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo,kuntoon tuli ja 1343 euroa köyhempänä...jospa tuo nyt kestäisi pidemmän aikaa...



C5 2.0 Hdi180 -16
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron