IJN kirjoitti:
Löysät moottorin tuet tuntuu kabiinissa melkein vain silloin kun niihin kohdistetaan voimia, eli kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa. Tasavauhdilla ei niinkään.
Kristallipallossani on häilynyt huolimattomassa laakerinvaihdossa hiukan vinoksi prässätty etunapa. Se näkyisi sivuttaisheittona eturenkaassa, helppo tarkistaa kiinni olevaa rengasta pyörittämällä kesäkumeilla joissa on pitkittäisura pinnassa. Jos vielä aurauskulmat on pielessä voi tuntua herkemmin.
Automaattivaihteisessa autossa on vähän raskaampaa pyöritellä rengasta n-asennossa niin että näkis jos rengas väpättäisi. Pukeille auto ja d-päälle, niin on helpompaa.
Mutta todennäköisen löysin varsinaisen syyllisen tärinään.
Elikäs olin noin vuosi sitten herkistänyt etujarruja ja vaihtanut palat uusiin samalla kun vaihdoin pahasti jumiutuneen jarrusatulan toiseen. Todennäköisesti olin liikaa putsannut jarrupalojen päitä jotta ne liikkuisi sulavasti koska pystysuunnassa on muutaman millin klappi. Elikäs kun rengasta liikutan eteenpäin ja taaksepäin vuorotellen, huomaan kuinka jarrupala liikkuu jarrusatulassa ns ylöspäin tai alaspäin riippuen pyörityssuunnasta.
Joten täytyy ilmeisesti huomenna ostaa uudet palat ja kokeilla jos ongelma lähtisi.