| Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
| C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=32987 |
Sivu 1/1 |
| Kirjoittaja: | suokuokkaj [ 23.06.2022 20:43 ] |
| Viestin otsikko: | C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Hoi tietäjät. Muutama vuosi meni taas ilman kaasuneste-sitikkaa… Kolmos koppanen c5:nen pomppasi katsastuksesta. Tuli hylky, ”vaimennuskyky riittämätön”. Asiaa tutkineena päädyin siihen tulokseen että etupallot vaihtamalla vika korjaantuu. Milläs konstilla palloja nykyään irrotellaan. 15 vuotta sitten BX:tä irrottelin itsetehdyllä ketjuvääntimellä. Onko ajatuksia Kiitos. |
|
| Kirjoittaja: | betaromeo [ 24.06.2022 16:04 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Jousipallon irroitamiseen voi koittaa terävällä tuurnalla napakkaa iskua, tai riittävän isoilla leuoilla varustettuja pihtejä. Oletettavasti kuitenkin vian aiheuttaja ei ole siinä jousipallossa, vaan ohivuotavassa jousisylinterissä? On yleinen vika X7 korisissa. |
|
| Kirjoittaja: | suokuokkaj [ 24.06.2022 18:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Juu, ajattelin kokeilla nyt ensin halvemman kautta… Onko jousisylintereitä saatavissa jostain kohtuu hinnalla? Riittääkö jos laskee jousituksen ala-asentoon hellittämään paineet järjestelmästä, pallon irroitukseen. BX:ssä oli muistaakseni sellainen löysättävä ruuvi siinä varaajapallon kupeessa. |
|
| Kirjoittaja: | betaromeo [ 24.06.2022 19:00 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
suokuokkaj kirjoitti: Juu, ajattelin kokeilla nyt ensin halvemman kautta… Onko jousisylintereitä saatavissa jostain kohtuu hinnalla? Riittääkö jos laskee jousituksen ala-asentoon hellittämään paineet järjestelmästä, pallon irroitukseen. BX:ssä oli muistaakseni sellainen löysättävä ruuvi siinä varaajapallon kupeessa. Tarvitsee tietokoneen paineen poistoon. Täältä löytyy oik. etutolppa tehdasuusi, mutta löytyy noita tietty jo tarvikeosien välittäjiltäkin. |
|
| Kirjoittaja: | catmatti [ 24.06.2022 19:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Laske auto alas, siinä se ei painetta. |
|
| Kirjoittaja: | suokuokkaj [ 24.06.2022 20:09 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Eipä sitten ollutkaan niin helppoa kuin itselleni uskottelin. Pitääköhän kaivella Kiinan-lexia taas jostain, ei taida vaan ohjelmisto riittää tähän uudempaan c5:een…. Löytyyköhän palstalta Citikka-ohjelmisto osaajia? |
|
| Kirjoittaja: | catmatti [ 25.06.2022 06:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Suokukka ja Jussi? Selitä nyt mikä on menossa, mihin tarvitset apua. |
|
| Kirjoittaja: | suokuokkaj [ 25.06.2022 07:02 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Mistähän johtuu ettei nyt viestit mene läpi… |
|
| Kirjoittaja: | suokuokkaj [ 25.06.2022 07:03 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Sen verran innostuin taas, säästämään, yrittämällä itse tekemällä. Liettuasta löyty käytetyt tolpat, palloineen alle 200€. Saas nähdä mitä tulee. Asennus videokin löyty. Siis tarvitseeko auto depresseroida vai riittääkö alas laskeminen. |
|
| Kirjoittaja: | betaromeo [ 25.06.2022 07:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Miksi emme uskoisi nimimerkkiä "catmattia"? Kokemus on selvästi tuonut varmuutta ja itselläni ei ole kuin 4-5 tolpan vaihdosta kokemusta. Säästäminen on aina hyve ja voihan olla, että ostamasi edulliset jousitolpat ovat olleet juuri vaihdettu ja siten uuden veroiset? Jos kuitenkaan näin ei ollut, niin varmasti voi palauttaa ja eihän siinä ole menettänyt kuin muutaman tunnin aikaa per puoli ja uudestaan purkamisen, mutta omalle työllehän ei kannata mitään kustannuksia laskea? |
|
| Kirjoittaja: | catmatti [ 25.06.2022 08:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Näin on |
|
| Kirjoittaja: | yason [ 25.06.2022 09:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
suokuokkaj kirjoitti: Kolmos koppanen c5:nen pomppasi katsastuksesta. Tuli hylky, ”vaimennuskyky riittämätön”. Ihan kiinnostuksesta, millä prosenteilla tämä tarkkaan ottaen todettiin? Käytännössä iskaritestissä voidaan saada tietoa vain saman akselin iskunvaimentimien keskinäisistä eroista ja hylky voi tulla vain, jos ero on liian iso, joten oliko toisella puolella korkeat prosentit ja toisella matalat? Jos näin, niin päädytään mielenkiintoisiin lopputulemiin. Yleensä olen mehusitikoiden akselit katsastanut iskaritestin prosenteilla 50-60%. Toki samaa luokkaa arvot kummallakin puolella. Jos toinen puolisi olisi 70-80%, niin melkeinpä sanoisin, että se puoli on se rikkinäinen... |
|
| Kirjoittaja: | IJN [ 25.06.2022 10:20 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Kuinka suuri merkitys katsastuksen lukemille mahtaa olla renkaiden ja rengaspaineiden erossa? Pääseekö halvimmalla kun vaan täyttää vajentuneet renkaat? |
|
| Kirjoittaja: | suokuokkaj [ 25.06.2022 11:51 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Tämmöiset lukemat: etuakseli. Vasen 20,0 oikea 24,0 ero 17% Ennen katsastus vaihdoin renkaista talvi-ilmat kesä-ilmoihin, hyvällä paineella. |
|
| Kirjoittaja: | catmatti [ 25.06.2022 23:36 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
Siis mistä on kymys onko ilmat vai kaljat loppu |
|
| Kirjoittaja: | betaromeo [ 26.06.2022 02:15 ] |
| Viestin otsikko: | Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus. |
catmatti kirjoitti: Siis mistä on kymys onko ilmat vai kaljat loppu Kymyksethän on varmaan selvät, kun asiantuntia antoi ohjeet tolppien vaihtoon! Kaljaa varmaan on ja ilmathan on hyvät. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|