Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C3 -06 1.4 flektin kanssa ongelmia
ViestiLähetetty: 30.06.2022 21:30 

Viestit: 14
C3 vm. 2006, 1.4 8v nostaa lämpöjä pysähdyksissä ollessaan. Normaalissa ajossa pysyt hyvin kurissa. Flekti ilmeisesti ei toimi ollenkaan joten missähän releet ja muut tähän liittyvät löytyisi? Sulake tarkastettu ja ehjä oli. Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Rouvalla tuli vähän hätä kun lämmöt huiteli 110 tienoilla. ja tällä pitäisi lähteä ajelee pidempi reissu ensi viikolla.

Ilmastointi myös lakkasi toimimasta tuon jälkeen, ilmeisesti saattaa liittyä myös jotenkin tuohon flektin toimintaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 -06 1.4 flektin kanssa ongelmia
ViestiLähetetty: 01.07.2022 07:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7838
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
täältä voit katsella kuvia ja selvittää, mikä flekti sulla on ja sitä myöten releitä ja etuvastuksia.

Etuvastuksen lämpösulake voi esim. olla rikki.

Ilmastointi ei käynnisty jos flekti ei toimi.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 -06 1.4 flektin kanssa ongelmia
ViestiLähetetty: 01.07.2022 07:46 

Viestit: 72
Paikkakunta: Kuopio
olen taistellut saman ongelman kanssa oman c3 kanssa, termostaatin vaihdolla sain toimimaan. termostaatti on 103 ast. eli aika kuuma ,siinä on ns. sähköohjaus joka antaa
lämpötietoo boxille joka taas ohjaa polttoainesyöttöä lämpötilan mukaan.
kannessa on lämpöanturi joka ohjaa flektiä, jäähdyttimen yläosassa on rele ,etuvastus joka kytkee flektin pyörimään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 -06 1.4 flektin kanssa ongelmia
ViestiLähetetty: 11.07.2022 11:28 

Viestit: 14
Ensiksi kiitos kaikille vastanneille. Ongelma ei ole vielä selvinnyt mutta hiukan eteenpäin on päästy. Autossahan on OBD-porttiin liitettynä näyttö, joka näyttää tuon jäähdytysnesteen lämpötilan. Siitä tiedän tarkalleen tuon lukeman.

Nappasin tuon vihreän lämpötila-anturin johdon irti (näyttämä tämän jälkeen jotain -31 tms) ja kokeilin sitten autoa käyntiin. Heti ilmoitus että engine temp too high ja flekti lähti täysillä pyörimään. Auton sammutettua hiljensi flektin nopeuden puoleen ja pyöri vielä jonkin aikaa. Eli ohjaus, flekti, rele ja etuvastukset toimivat näköjään kuten pitääkin. Ennen kuin tuota kokeilin, kävin kuitenkin päivää aikasemmin lenkin heittämässä ja tarkoituksella annoin lämpöjen nousta aina sinne 105, eikä flekti edelleenkään lähtenyt pyörimään, edes hitaalla nopeudella.

Niin ja termostaatti on vaihdettu n 1,5 vuotta sitten, tosin siksi että oli juuttunut auki.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: