Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara-02 sähkökaavio?
ViestiLähetetty: 01.08.2022 14:05 

Viestit: 400
Moi
Löytyyköhän mistään -02 Xsaraan sähkökaaviota, mokomaan ei ilmeisesti ole koskaan tehty mitään Haynes-tyyppistä opasta. Ongelma on pieni, mutta hieman ärsyttävä, latauksen merkkivalo palaa koko ajan vaikka lataus on ok, mitattu moneen kertaan. Lisäksi ei ole jäänyt sähköjen loppumisen takia tien päälle. Ongelma on ilmeisesti laturin päältä lähtevissä kahdessa ohuessa johdossa, mahdollisesti toinen poikki. Asian voisi varmistaa jos voisi kokeilla sen korvaamista väliaikaisesti johtoparilla, kun tietäisi vain mihin sen toinen pää menee. Piuhat lähtevät laturilta alaspäin johtonippuun joka kulkee moottorin etuosan alitse ja ilmeisesti jotain reittiä konetilan sulakerasioihin. Todennäköisesti koko johtonipun saaminen romikseltakin on aika mahdoton juttu.

Etukäteen kiittäen
Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara-02 sähkökaavio?
ViestiLähetetty: 01.08.2022 16:56 

Viestit: 1242
Jännä homma, samaa vikaa. Olen pitänyt sellaista jännitteen näyttävää tupakansytytinlaturia omassa Xsarassani. Näytää 13,5 tienoilla. Eli sähkö on riittänyt kyllä tähän asti.
Paikallinen autosähkökorjaamo arveli, että jännitteen säätäjässä olisi vika, kun laturi syöttää hyvin tehoa, mutta jännite jää alas. Xsara-sivuilla netissä oli tällainen;
Citroen Xsara Picasso - battery light stays on - Collos25
Where would we be without a lexia diagnostic check. Its common fault a diode in the alternator stops switching...

With the engine Off and the ignition on, There should be battery voltage (approx 12.5volts) at the smaller terminal on the alternator, If not there is a fault with wiring or possibly BSI unit. ELI; Virta päällä, kone seis - laturin pienen piuhan liittimen ja maan välinen jännite pitäisi olla 12,5V (tai n. akun jännite). Jos ei ole, vikaa on johdotuksessa tai BSi-yksikössä (mikä on siis uudemmissa...kai).

With the engine running and the headlamps on measure voltage between the the large terminal on the alternator and the + terminal of the battery, If there is a reading of more than 0.5volt then it is a wiring fault. Sitten: moottori käynnissä, kaikki ajovalot kytkettynä mittaa jännite laturin ison navan ja akun plussan välillä. eroa ei pitäisi olla yli 0,5V, silloin johdotuksessa on vikaa (hapettuneita isojen kaapelien päitä tms.).

Mun kirjoissani on valitettavasti vain yksipiuhaisten laturien kaavioita. Niihin tulee akusta suoraan lampulle virtalukon kautta plussa ja miinus saadaan sieltä laturista, kunnes laturi työntää plussaa ja lamppu sammuu.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: