Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
XM ilmastoinnilla + Eberi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=3307 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Rychnowo [ 15.12.2009 15:57 ] |
Viestin otsikko: | XM ilmastoinnilla + Eberi |
Olisko kellään varmaa tietoa miten voisi kytkeä sisätilanpuhaltimen ohjauksen Eberiltä täysautomaatti-ilmastointiin XM citikassa. Muuten olisi asennettuna ja hyvin lämpiää, paitsi sisätilat toistaseksi... |
Kirjoittaja: | jasu [ 16.12.2009 14:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM ilmastoinnilla + Eberi |
Sinne pitää tuoda sähköt myös ilmastoinnin ällirasialle, jotta se osaa toimia kuten sen pitää... Olikos kyse Y3 vai Y4 mallisesta..? Tässä kuiteski tulee Y3 malliseen kuvia, uudempaankin ne on "jossainpäin" kämppää..: ![]() Tuollai ne osat on sijoiteltuna ympäri autoa... ![]() Sit sähkökuvan vasen puolisko ensin... ![]() ...ja tärkeämpi, oikea puolisko... Tästä sitten selviää että releelle n. 804 pitää tuoda sähköä, ja kyllä se sulakkeen 23 takaakin näköjään sähköjä haluaisi... Rele löytyy sulaketaulusta, tietenkin, ja sen kuvat on sitten taas jossain jemmassa... Voi ne sähköt tietenki syöttää suoraan sille säätöpaneelillekin (joka siis on se "ällirasia") ja puhaltimelle, mutta se pitää sitten tehdä siten että syötetään sähköt vaihtoreleen kautta jotta sähköt sitten tulee "normaalissa tilanteessa" alkuperäisellä tavalla... Olikohan näistä nyt sitten mitään apuja..? |
Kirjoittaja: | Rychnowo [ 16.12.2009 16:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM ilmastoinnilla + Eberi |
Kyseessä olisi Y4 ja ajatuksena olisi hoitaa puhallin niin että toi ilmastoinnin ällirasia ei olisi pelissä, vaan puhaltimen pyörintänopeus olisi säädettynä lämmitintä käytettäessä esim. jonkinlaisen säätövastuksen kautta. Muuten se olisi kai aina muistettava painaa puhallin hiljaselle ennen pysäköintiä. Noita kuvia on itsellänikin jossain, vaan olisi mielenkiintoista tietää miten ne harvat joilla on lämmitin ko. automallissa käytössä, ovat kytkennän toteuttaneet? Tuo releen ainakin paikallistin jo hansikaslokeron alle ja tuon hässäkän vaikutus on kai lähinnä se että ällirasia saa sähkönsä vasta kun auto käy/laturi pyörii...? Mutta täytyy vielä vetää mietintämyssyä päähän. Lähinnä arveluttaa tuo ällirasia siinä suhteessa, että kun se on pelissä "huijattuna", niin ottaako se jostain syystä vikakoodeja päälle jostain syystä. Yritin netin syövereistä kaivella asennusohjeita muille merkeille, miten siellä on ilmastoinnin osalta asiat hoidettu, mutten ihan selvää kuvaa löytänyt. Vain kertomuksia joissa oli käytetty jotain webaston ohjelmoitavaa relettä. Kuvittelin vain hoitavani asian hiukan yksinkertaisemmin. No ainahan voi haaveilla. |
Kirjoittaja: | jasu [ 16.12.2009 16:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM ilmastoinnilla + Eberi |
Jos ei sitä ilmastoinnin ohjausta ota mukaan, niin ei ole sitten lämpötilansäätöäkään mukana... Tarkoittaa sitä että jos on sisätila ollut kovinkin lämmin kun auton on sammuttanut, niin siinä tapauksessa ei sisään tule kovinkaan lämmintä ilmaa kun läppämoottori on varsin "viileässä" asennossa. Voihan sinne puhaltimen moottorille syöttää alennettua jännitettä, moottorin piuhat on selkeästi erillään näkösällä. Vaan siltikin jää se lämmönsäätöongelma jäljelle... Jonka tietenkin saa "eliminoitua" jos muistaa aina sammuttaessa asettaa käsin "lämmöt tappiin" ennen auton sammutusta..? |
Kirjoittaja: | Rychnowo [ 16.12.2009 16:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM ilmastoinnilla + Eberi |
Hmmm... tuon sekoitusilma-venttiilin taisin unohtaa kokonaan. Kuvitelmissa oli vaan taas kun neste kiertää kennossa koko ajan, että vain puhallin täytyisi saada pelaamaan. Hyvä pointti, täytynee nukkua yötöiden päälle muutama päivä ja miettiä uudestaan josko ajatukset olisi taas tämän nykyauton tasalla... mutta kiitos palautteesta. |
Kirjoittaja: | Rychnowo [ 16.12.2009 21:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM ilmastoinnilla + Eberi |
ja vielä mietinnässä, että jos ilmastoinnin tietokone on leikissä mukana, niin alkaako puhallin puhaltaa voimakkaalla nopeudella kun lisälämmitin sen herättää kun nesteen lämpötila on noussut ja sisätilan lämpö on taas on kylmä, eli "pyyntiä" on...? On vaan huono yhtälö virrankulutuksen kannalta, ehkä on vaan mahdoton yhtälö. Tai sitten on lämpötila saadettävä napilla tappiin ja puhallus pienelle jätettäessä auto parkkiin, mutta säilyvätkö ne ns. muistissa kun virta taas aparaatille kytketään? |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |