|
Jännä homma, samaa vikaa. Olen pitänyt sellaista jännitteen näyttävää tupakansytytinlaturia omassa Xsarassani. Näytää 13,5 tienoilla. Eli sähkö on riittänyt kyllä tähän asti. Paikallinen autosähkökorjaamo arveli, että jännitteen säätäjässä olisi vika, kun laturi syöttää hyvin tehoa, mutta jännite jää alas. Xsara-sivuilla netissä oli tällainen; Citroen Xsara Picasso - battery light stays on - Collos25 Where would we be without a lexia diagnostic check. Its common fault a diode in the alternator stops switching...
With the engine Off and the ignition on, There should be battery voltage (approx 12.5volts) at the smaller terminal on the alternator, If not there is a fault with wiring or possibly BSI unit. ELI; Virta päällä, kone seis - laturin pienen piuhan liittimen ja maan välinen jännite pitäisi olla 12,5V (tai n. akun jännite). Jos ei ole, vikaa on johdotuksessa tai BSi-yksikössä (mikä on siis uudemmissa...kai).
With the engine running and the headlamps on measure voltage between the the large terminal on the alternator and the + terminal of the battery, If there is a reading of more than 0.5volt then it is a wiring fault. Sitten: moottori käynnissä, kaikki ajovalot kytkettynä mittaa jännite laturin ison navan ja akun plussan välillä. eroa ei pitäisi olla yli 0,5V, silloin johdotuksessa on vikaa (hapettuneita isojen kaapelien päitä tms.).
Mun kirjoissani on valitettavasti vain yksipiuhaisten laturien kaavioita. Niihin tulee akusta suoraan lampulle virtalukon kautta plussa ja miinus saadaan sieltä laturista, kunnes laturi työntää plussaa ja lamppu sammuu.
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|