Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 05.08.2022 10:20 

Viestit: 43
Stop-valo palaa vaikka hydrauliöljyä ja moottoriöljyä on riittävästi. Mikä neuvoksi?

Terv. Citikkaoppilas


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 05.08.2022 17:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4724
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
mistä tiedät että LHM:ää on riittävästi . tuolla aikaisemmin mainitsit kaataneesi pari " pullollista " säiliöön .

tiedätkö kuinka oikea määrä saadaan selville .

ensiksi järjestelmä vetää 4 litraa .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 05.08.2022 17:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4724
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ja moottorin öljyvalon voit testata kun nykäset anturista piuhan irti


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 05.08.2022 22:00 

Viestit: 322
Paikkakunta: Renko
Ja eikös se ole myös jäähdytysnesteen vähyyden varoitusvalo se. Paisuntasäiliöön kurkkaamalla näkee onko nastat ilmassa vai nesteessä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 05.08.2022 22:50 

Viestit: 139
Paikkakunta: Kangasala
Sitikkaoppilas kirjoitti:
Stop-valo palaa vaikka hydrauliöljyä ja moottoriöljyä on riittävästi?

Mahtaakohan peltipuskureissa olla samat varoitusvaloviritykset kuin muovipuskureissa? Muovipuskurissa (ainakin gti t2) siellä on omat valonsa jäähdytysnesteen vähyydelle, hydrauli paineelle/määrälle ja moottoriöljyn määrälle. Joten mahtaako stop valon lisäksi näkyä muita valoja?

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 12:23 

Viestit: 43
kokemjne kirjoitti:
mistä tiedät että LHM:ää on riittävästi . tuolla aikaisemmin mainitsit kaataneesi pari " pullollista " säiliöön .

tiedätkö kuinka oikea määrä saadaan selville .

ensiksi järjestelmä vetää 4 litraa .


Järjestelmässä on 4 litran pullollista sisällä. Minähän kerroin kyseisessä keskustelussa, että "homma onnistui".


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 12:24 

Viestit: 43
wanhustiina kirjoitti:
Ja eikös se ole myös jäähdytysnesteen vähyyden varoitusvalo se. Paisuntasäiliöön kurkkaamalla näkee onko nastat ilmassa vai nesteessä...


Tämä täytyykin tarkistaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 12:25 

Viestit: 43
koe kirjoitti:
Sitikkaoppilas kirjoitti:
Stop-valo palaa vaikka hydrauliöljyä ja moottoriöljyä on riittävästi?

Mahtaakohan peltipuskureissa olla samat varoitusvaloviritykset kuin muovipuskureissa? Muovipuskurissa (ainakin gti t2) siellä on omat valonsa jäähdytysnesteen vähyydelle, hydrauli paineelle/määrälle ja moottoriöljyn määrälle. Joten mahtaako stop valon lisäksi näkyä muita valoja?

K-a-r-i


Vain Stop valo palaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 16:31 

Viestit: 139
Paikkakunta: Kangasala
Sitikkaoppilas kirjoitti:
Vain Stop valo palaa.

Hayneksen mukaan kaasarimalleissa -80 eteenpäin pitäisi olla omat varoitusvalot öljynpaineelle, hydrauli määrälle/paineelle ja jäähdytysnesteen lämpötilalle. Kytkentä on sellainen että stop valo ei pala ellei joku noista edellä mainituista pala myös. Stop valo on sarjassa noiden muiden valojen kanssa, eli jos esim hyde valo on kärvähtänyt niin stopinkaan ei pitäisi sen takia palaa. Lisäksi mittaristossa pitäisi olla namiska jolla voi testata että toimiiko nuo varoitusvalot.

Onko sinun mittaristossa nuo kaikki varoitusvalot? Onko siellä testinappi? Jos on, niin syttyykö sitä painamalla nuo kaikki varoitusvalot?

Hieman outoa että pelkkä stop valo palaa. Palaako koko ajan, eikä esim vasta kun auto alkaa kampeamaan itseään ylös? Jos oikein kuvia luin niin stop valo voisi palaa ilman noita muita vain jos se menee virheellisesti maihin ohi antureiden ja testinapin.

Mutta niinkuin kokemjne tuolla totesi niin jos syyllistä anturia haluaa haarukoida niin se onnistuu anturin piuha irroittamalla. Ne kaikki sytyttää valoja maadoittamalla ne, kun ottaa piuhan irti niin ainakaan sitä kautta ei sähkö kulje.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 18:07 

Viestit: 43
Joo elikkä öljynpainevalo palaa siinä vieressä myös. Löytyy varoitusvalot kaikille noille, jotka mainitsit. Öljyä on ylärajaan asti, mutta öljypohjan tiivisteestä vuotaa apukuljettajan puoleisesta takareunasta. Vuoto ei ole ihan pienimmästä päästä, mutta ei aivan virtanaankaan valu, voisiko tuosta johtua, että öljynpainetta ei muodostu riittävästi. Kierroksillakaan ei tuo Stop valo sammu. Syttyy kun laittaa virrat ja kun käynnistää niin palaa vain. Testasin just tuota Stop valoa painamalla, että kaikki varoitusvalot toimii.

Toinen ongelma on, että kuskin puolen keula ei jousta yhtään, olisiko jousipallon vaihto vai mitä muita syitä voisi olla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 19:02 

Viestit: 4649
Stop valo johtuu siis öljynpainevalosta, voi vielä varmistaa irroittamalla sen johdon anturista - sen jälkeen syytä tarkistaa öljynpaine.
Jousipallo, ainakin jos muuten liikkuu korkeutta säätäessä. Se varmistuu kun ruuvaa sen vanhan irti, puhjenneesta valuu yleensä pitkään öljyä sisältä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 19:18 

Viestit: 43
Missä anturi sijaitsee? Jousipallon irroitus korkeimmassa asennossa ja pukit auton alla vai tarviiko pukkeja?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 19:41 

Viestit: 4649
Ei ainakaan yläasennossa ilman pukkeja, koska jokainen jousisylinteri toimii hydraulimäntänä ja jos silloin vääntää pallon irti, niin kaikki sylintereiden LHM:t vuotaa ulos siitä kohtaa ja auto laskeutuisi, CX ei ole mulle tuttu, mutta arvaisin että ala-asennossa ja ehkä myös paineet päästettynä (jos tuossa on mitään merkitystä tai onko edes paineenopäästöruuvia)

En tunne myöskään Douvrinia, mutta ekaksi etsisin jostain lohkosta anturia johon menee yksi johto - voi olla koneen takanakin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 06.08.2022 19:51 

Viestit: 43
Ok kiitos. Jousipallot lähti tilaukseen ja sisälämmittimen kenno samalla kun tulee glykolihöyryt sisälle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 11:53 

Viestit: 139
Paikkakunta: Kangasala
Sitikkaoppilas kirjoitti:
mutta öljypohjan tiivisteestä vuotaa apukuljettajan puoleisesta takareunasta. Vuoto ei ole ihan pienimmästä päästä, mutta ei aivan virtanaankaan valu, voisiko tuosta johtua, että öljynpainetta ei muodostu riittävästi. Kierroksillakaan ei tuo Stop valo sammu.

Eikö öljypohja ole lähes paineeton paikka. Paineanturi on moottorin ja öljypumpun välissä. Öljy valuu öljypohjaan sitten kun on mennyt moottorin läpi. Joten veikkaisin että öljypainevalo ei syty vaikka öljypohja tihkuisi, jos siellä kuitenkin öljyä on riittävästi. Varsinkin kun painekytkin menee päälle alle baarin paineessa, näytti S1 manukassa olevan raja-arvona 475-675 mbar. Kylmässä koneessa (kylmä öljy on jäykkää/paksua, isompi paine) normisti tyhjäkäynnilläkin on useampi baari.

Onko öljyvalo palanut aina vai onko uusi ongelma? Voisko paineanturi olla rikki? Tai piuha/liitin rikki siten että menee maihin ohi anturin? Voi siellä tietty olla "oikea" vikakin (öljypumppu rikki tms).

Paineanturi lienee tuo kuvassa moottorin oikeassa reunassa näkyvä alaviistoon töröttävä sytystulpan näkoinen kilke. Ainakin sijainti on sama kuin m25/666 moottorissa, vaikka ulkoasu on hieman erilainen.

K-a-r-i


Liitteet:
cx_öljynkulku.jpg
cx_öljynkulku.jpg [ 92.65 KiB | Katsottu 3545 kertaa ]
cx_moottori.jpg
cx_moottori.jpg [ 86.41 KiB | Katsottu 3545 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 14:25 

Viestit: 4649
Joskus myös tuo ylipaineventtiili [3] jää vuotamaan, mutta jos se on joku pikku roska tms, niin yleensä se ei vaikuta kuin tyhjäkäynnillä. Olen joskus testannut noita antureita ihan kompuralla ja sen painemittarilla - alue on vaan hieman sellainen että ei siitä paljon erota, mutta kätevintä siten että letku kiinni klemmarilla ja pitää venttiiliä koko ajan auki ja säätää kompuran säiliön painetta ylös/alas ja mittari/valo kytkettynä liittimeen ja runkoon.
(ja joissain autoissa on niin pienellä paineella avautuvia ettei viisari edes vielä liikahda, riippuu myös kompuran mittarista, rengaspainemittareissa on yleensä alempaa alkava näyttö ja virittelemällä letkuja ja haaroja voi laittaa väliin vaikka digimittarin (sekin tosin joissain täytyy valita kohteen mukaan, niilläkin on alaraja paineelle, jonka jälkeen ne vasta näyttävät lukemia, mutta itsellä sattuu olemaan pari sopivaa painemittaria, toinen sopii oikein pieniin ja toinen (jotenkin, siihen on vaikeaa saada letkut kiinni) noin yli 0,5 bar).

Öljynpaineitakin koneen käydessä voi mitata samoilla ilmanpainemittareilla, kun vaan saa (tehtyä) kierteisiin sopivan nipan ja huolehtii että on sen verran pitkä läpinäkyvä letku ylöspäin että siellä on ilmaa vielä puristuneenakin, öljykin nousee letkuun kun sen paine nousee (en tiedä vaikuttaisiko analogimittareissa öljy tuloksiin, mutta digimittareissa ei ainakaan halua tuhria anturia - mutta en ole testannut miten käyttäytyisivät nesteellä). (mutta eipä autojen öljynpainemittari erllisanturilla tarvikeliikkeissä juuri mitään maksa, mutta niidenkin näyttämät ovat aika viitteellisiä pienillä paineilla) ja voivat vaatia sovitinpalikoita väliin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 15:25 

Viestit: 43
Nyppäisin anturista piuhan ja öljypsinevalo sekä stop valo eivät enää syty. Öljyä näyttäisi olevan anturin ympärillä runsaasti, vanhaa tahnamaista ja kiiltelevää ohuempaa. Tarkkailen seuraavaksi vuotaako anturi vai ei. Vuotaa tai ei niin taitaa lähteä kuitenkin vaihtoon. Piuha näyttäisi liittimineen ehjältä, mutta vaativat puhdistuksen. On niin hankalassa paikassa pakosarjan ja letkujen takana, että vaikea lähteä virittelemään mittauslaitteistoja. Anturin vaihto voi juuri ja juuri onnistua mitään muuta purkamatta.

Edit: anturi vuotaa lohkon puolelta juuresta tai kyljestä, ei näe. Seuraavaksi irroitus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 15:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1239
Paikkakunta: Järvenpää
Kannattaa ladata esim https://www.cxgti.com/ sivustolta kaikki manuaalit ja varaosaluettelot. Näistä löytyy myös Douvrin moottoristen tietoja. Manuaalin (S2) sivulla 135-> (220.0/2) ohjeet öljynpäineen mittaukseen. 90C öljyillä pitäisi nousta tyhjäkäynnillä 1,4 bariin ja 3000 rpm 4,45 bar.
Paineanturin johto on herkkä ottamaan osumaa jolloin kuori kuluu ja antaa maihin. Siellä takana on. 0,8 bar on tehtaan mukaan syttymisraja.
Noi "Koe"n kuvat M25 koneesta. Sulla 829.A5 jonka kuvat löytyy myös CX Manual S2:sta, vaikka kärry onkin S1.

Cx:n etupallot (jos on tiukassa) kannattaa avata niin, että saa pallon vähän kääntymään auki kun on paine päällä ja paino pyörillä. Tällöin sylinteri ei pyri pyörimään mukana. Muuten saataa sylinterin pyörinnänesto sokka ja hydeputki pettää. Kun pallo hieman kääntynyt auki (1-2 cm pallon kehällä) ei vielä vuoda öljyjä ulos. Jos avaa painellisena enemmän, 0.5-1 kierrosta, ampuu tiivisteen välistä ja öljysuihkun perästä. Kun pallo "naksahtanut" auki, voi auton lakskea ala-asentoon ja päästää vielä varajaalta paineet avaamalla sitä 11 kannalla olevaa ruuvia vajaan kierroksen. Kun paine poistuu pallon alta, sylinteri löystyy kannakkeisssaan ja alkaa heilua jollei ole korrodoitunut pesäänsä.. Paineen poistuttua kierrekin aukeaa kevyesti rikkomatta muita paikkoja.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 15:50 

Viestit: 43
Wesa kirjoitti:
Kannattaa ladata esim https://www.cxgti.com/ sivustolta kaikki manuaalit ja varaosaluettelot. Näistä löytyy myös Douvrin moottoristen tietoja. Manuaalin (S2) sivulla 135-> (220.0/2) ohjeet öljynpäineen mittaukseen. 90C öljyillä pitäisi nousta tyhjäkäynnillä 1,4 bariin ja 3000 rpm 4,45 bar.
Paineanturin johto on herkkä ottamaan osumaa jolloin kuori kuluu ja antaa maihin. Siellä takana on. 0,8 bar on tehtaan mukaan syttymisraja.
Noi "Koe"n kuvat M25 koneesta. Sulla 829.A5 jonka kuvat löytyy myös CX Manual S2:sta, vaikka kärry onkin S1.

Cx:n etupallot (jos on tiukassa) kannattaa avata niin, että saa pallon vähän kääntymään auki kun on paine päällä ja paino pyörillä. Tällöin sylinteri ei pyri pyörimään mukana. Muuten saataa sylinterin pyörinnänesto sokka ja hydeputki pettää. Kun pallo hieman kääntynyt auki (1-2 cm pallon kehällä) ei vielä vuoda öljyjä ulos. Jos avaa painellisena enemmän, 0.5-1 kierrosta, ampuu tiivisteen välistä ja öljysuihkun perästä. Kun pallo "naksahtanut" auki, voi auton lakskea ala-asentoon ja päästää vielä varajaalta paineet avaamalla sitä 11 kannalla olevaa ruuvia vajaan kierroksen. Kun paine poistuu pallon alta, sylinteri löystyy kannakkeisssaan ja alkaa heilua jollei ole korrodoitunut pesäänsä.. Paineen poistuttua kierrekin aukeaa kevyesti rikkomatta muita paikkoja.


Kiitos. Paljon hyvää infoa. Ja kiitokset kaikille muillekin hyvistä neuvoista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 16:38 

Viestit: 139
Paikkakunta: Kangasala
Wesa kirjoitti:
Noi "Koe"n kuvat M25 koneesta.

Nappasin ne kuvat S1 manuskasta, se -75 vuoden painos joka löytyy tuolta minkä linkkasit. Moottoreina ilmeisesti M20/M22/M23. Täällä nootilla ei sinänsä vaikutusta asiaan, lähinnä viitteeksi. pdf:n sivu 54 ja 67. En siis tiedä mikä moottori kohde autossa on.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 16:55 

Viestit: 43
koe kirjoitti:
Wesa kirjoitti:
Noi "Koe"n kuvat M25 koneesta.

Nappasin ne kuvat S1 manuskasta, se -75 vuoden painos joka löytyy tuolta minkä linkkasit. Moottoreina ilmeisesti M20/M22/M23. Täällä nootilla ei sinänsä vaikutusta asiaan, lähinnä viitteeksi. pdf:n sivu 54 ja 67. En siis tiedä mikä moottori kohde autossa on.

K-a-r-i


2.0 Douvrin kaasarilla. Tuollainen perustieto pitäisi olla jo keskustelun aloituksessa. Menköön Citikkaoppilaan kyselyiän piikkiin, jos sallitte.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 17:07 

Viestit: 43
Wesa kirjoitti:
Kannattaa ladata esim https://www.cxgti.com/ sivustolta kaikki manuaalit ja varaosaluettelot. Näistä löytyy myös Douvrin moottoristen tietoja. Manuaalin (S2) sivulla 135-> (220.0/2) ohjeet öljynpäineen mittaukseen. 90C öljyillä pitäisi nousta tyhjäkäynnillä 1,4 bariin ja 3000 rpm 4,45 bar.
Paineanturin johto on herkkä ottamaan osumaa jolloin kuori kuluu ja antaa maihin. Siellä takana on. 0,8 bar on tehtaan mukaan syttymisraja.
Noi "Koe"n kuvat M25 koneesta. Sulla 829.A5 jonka kuvat löytyy myös CX Manual S2:sta, vaikka kärry onkin S1.

Cx:n etupallot (jos on tiukassa) kannattaa avata niin, että saa pallon vähän kääntymään auki kun on paine päällä ja paino pyörillä. Tällöin sylinteri ei pyri pyörimään mukana. Muuten saataa sylinterin pyörinnänesto sokka ja hydeputki pettää. Kun pallo hieman kääntynyt auki (1-2 cm pallon kehällä) ei vielä vuoda öljyjä ulos. Jos avaa painellisena enemmän, 0.5-1 kierrosta, ampuu tiivisteen välistä ja öljysuihkun perästä. Kun pallo "naksahtanut" auki, voi auton lakskea ala-asentoon ja päästää vielä varajaalta paineet avaamalla sitä 11 kannalla olevaa ruuvia vajaan kierroksen. Kun paine poistuu pallon alta, sylinteri löystyy kannakkeisssaan ja alkaa heilua jollei ole korrodoitunut pesäänsä.. Paineen poistuttua kierrekin aukeaa kevyesti rikkomatta muita paikkoja.


Onko muuten vaihdettava pareittain? Laitoin kyllä kaksi kappletta varulta tilaukseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 19:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1239
Paikkakunta: Järvenpää
Sitikkaoppilas kirjoitti:
Wesa kirjoitti:
Kannattaa ladata esim https://www.cxgti.com/ sivustolta kaikki manuaalit ja varaosaluettelot. Näistä löytyy myös Douvrin moottoristen tietoja. Manuaalin (S2) sivulla 135-> (220.0/2) ohjeet öljynpäineen mittaukseen. 90C öljyillä pitäisi nousta tyhjäkäynnillä 1,4 bariin ja 3000 rpm 4,45 bar.
Paineanturin johto on herkkä ottamaan osumaa jolloin kuori kuluu ja antaa maihin. Siellä takana on. 0,8 bar on tehtaan mukaan syttymisraja.
Noi "Koe"n kuvat M25 koneesta. Sulla 829.A5 jonka kuvat löytyy myös CX Manual S2:sta, vaikka kärry onkin S1.

Cx:n etupallot (jos on tiukassa) kannattaa avata niin, että saa pallon vähän kääntymään auki kun on paine päällä ja paino pyörillä. Tällöin sylinteri ei pyri pyörimään mukana. Muuten saataa sylinterin pyörinnänesto sokka ja hydeputki pettää. Kun pallo hieman kääntynyt auki (1-2 cm pallon kehällä) ei vielä vuoda öljyjä ulos. Jos avaa painellisena enemmän, 0.5-1 kierrosta, ampuu tiivisteen välistä ja öljysuihkun perästä. Kun pallo "naksahtanut" auki, voi auton lakskea ala-asentoon ja päästää vielä varajaalta paineet avaamalla sitä 11 kannalla olevaa ruuvia vajaan kierroksen. Kun paine poistuu pallon alta, sylinteri löystyy kannakkeisssaan ja alkaa heilua jollei ole korrodoitunut pesäänsä.. Paineen poistuttua kierrekin aukeaa kevyesti rikkomatta muita paikkoja.


Onko muuten vaihdettava pareittain? Laitoin kyllä kaksi kappletta varulta tilaukseen.

Ei sinänsä, mutta olisi hyvä että paineet olisi suunnilleen samat. Myös "uusien" ja vanhojen iskunvaimennin venttileissä on eroja ja käytös voi olla toispuoleista, vaikka pallojen paineet samat olisikin. Pallon typpimäärä vaikuttaa suoraan jousivakioon ja painetta noista vanhoista vihreistä katoaa hyvinkin 5-10% vuodessa pl. Jotkut Xantia/Xm tuplakalvoiset versiot joita uudemmat C5:nkin pallot orkkiksina on.
Voi nuo vanhat olla melkein tyhjät ja todellakin eriparia. Sama takana..
Toinen puoli voi olla jäykkä myös jos ylätukivarren laakeri jumittaa tai se jousisylinteri itsessään ahdistaa männän liikettä. Mutta pallo todennäköisin syy tuossa. Pallojen paineet voi mitata helposti kun ne on irrallaan. Useilla harrastajilla on omatekoisia mittalaitteita. Älä heitä vanhoja pois. Ne voi myös jälkipaineistaa, vaikka paikallaollessaan. Vajaisiin palloihin uppoaa myös enemmän öljyä kun paineistaa ja nostaa auton. Jos kalvo on puhki, niin sitten ei ole yhtään joustoa ja palloon jää öljyt irrottetaessa.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 20:11 

Viestit: 43
Ok. katsastuksessa sitten selviää pitääkö takapallotkin uusia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx öljyvalo
ViestiLähetetty: 07.08.2022 22:19 

Viestit: 4912
Paikkakunta: Lahti
Pallot kannattaa uusia pareittain siksikin et valmistajat on ilmeisesti vuosien saatossa karsineet vähän valikoimaa ja uudet voi olla jotain vähän sinnepäin.

Douvrinin kuvat ja ohjeet löytyy Renault 18/Fuego korjauskirjasta, mistään täällä myytävästä Citroën kirjasta en ole niitä löytänyt.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: