mn41 kirjoitti:
Katsastuksessa tuli hylky oikean alaetutukivarren etupään puslan väljyydestä. Puslia näyttäisi löytyvän
ja tietysti myös tukivarsia on monen hintaisia. Onko patonkilaisilla kokemuksia noitten edullisten nettikauppojen tukivarsista, että miten ovat mittatarkkoja ja kestäviä.Helpoimmalla pääsisi vain koko varren vaihdolla, kun ei ole noita puslatyökaluja.
https://www.autodoc.fi/ridex/8345084 esim. tuo alle 40€ tukivarsi lähes puslien hinnalla. Onko vaihdossa jotakin puslajännitteiden huomioimista irroitus-ja asennusvaiheessa, jousituksen asennossa ja auton tukemisessa, kun lattiatasolla työskennellään? Neuvoja mielenkiinnolla odottelen.
Ystävä vaihtoi just puslat tuollaisen tukivarteen, ykköskoppainen tosin. Viikkohan siinä meni kalenteriaikaa remppaa tehdessä, kun vasta kolmas pusla saatiin paikalleen ja sekin hiomalla koolia että siloittelemalla tukivartta... on meinaan perkeleen tiukka sovitus. PSA:lla on niiden puslien asennukseen jokin spesiaalipenkki ihan varta vasten. En ihmettele, että on.
Tätä seuranneena: osta koko tukivarsi... ja jos huolettaa mitoitus, niin osta jokin laatumerkki. Tulee silti halvemmaksi kuin pitkällinen kiroilu.
Tukivarren irrottamisessa ei ole mitään kovin ihmeellistä. Tukivarsi irti pallonivelistä ja apurungon pulteista. Oikealla puolella saa kiroilla hydrauliputkien tukipellin kanssa, joka on pultattu tukivarren taaempaan puslaan 10 mm pultilla ja se pultti on hankalasti saavutettavissa. Apurungon pulttien kiristys loppuun vasta, kun auto on normaalissa ajokorkeudessa ja renkaat maassa. Toki irrotuksen ajaksi yläasentoon.