Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 x7 Syö takarenkaita
ViestiLähetetty: 30.08.2022 21:19 

Viestit: 39
Moi.

Keväällä ostin uudet kiinanpallot. Sitä ennen laitatin etupään nivelet kuntoon, eikä 180000km huollossa (joka maksoi aivan perkeleesti) huomautettu mistään löysyydestä mistään nurkasta. Vanhat takarenkaat olivat täysin sisäkulmistaan kuluneet. Ulkokulmat olivat ok. Nelipyöräsuuntautin em. etupäänivelrempan jälkeen.

Nyt kuitenkin toinen takarengas on jo selvästi kulunut sisänurkasta. Takapää narisee sivulle heilutettaessa ja ajotuntuma ei ole enää niinkuin ennen. Auto on 2014. Aika vähän löytyy infoa takapään ongelmista.

Mistäköhän tässä lähtisi etsimään mahdollisia löysiä? Ja miten? Paineet pois ja renkaita heiluttelemaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 x7 Syö takarenkaita
ViestiLähetetty: 31.08.2022 00:34 

Viestit: 767
mun 2007 c5 narisi kans takaa ja renkaat sisäpuolelta kuluneet... tukivarsien laakerointi remontti ja ok... katsastusmies kans ei kyseistä vikaa huomannut vaikka "ne" renkaat...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 x7 Syö takarenkaita
ViestiLähetetty: 31.08.2022 09:57 

Viestit: 5866
Paikkakunta: Lahti
uuno kirjoitti:
mun 2007 c5 narisi kans takaa ja renkaat sisäpuolelta kuluneet... tukivarsien laakerointi remontti ja ok... katsastusmies kans ei kyseistä vikaa huomannut vaikka "ne" renkaat...


2007 ja 2014 on täysin eri auto, niissä ei ole yhtään yhteistä osaa, uudempiin on vaihdeltu taka-akseliston kumipuslia.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 x7 Syö takarenkaita
ViestiLähetetty: 31.08.2022 10:15 

Viestit: 142
Xari kirjoitti:
uuno kirjoitti:
mun 2007 c5 narisi kans takaa ja renkaat sisäpuolelta kuluneet... tukivarsien laakerointi remontti ja ok... katsastusmies kans ei kyseistä vikaa huomannut vaikka "ne" renkaat...


2007 ja 2014 on täysin eri auto, niissä ei ole yhtään yhteistä osaa, uudempiin on vaihdeltu taka-akseliston kumipuslia.


Narina voi olla kallistuksenvakaajan vulkaanikumista johtuvaa. Muuten akselisto on simppeli, muutama tukivarsi, jotka voi vaihtaa helposti. 180 000 km ajetusta ei pitäisi mennä vielä puslia, mutta mahdollista toki. Pyörän kallistuman muutos pitäisi näkyä kulmien säädössä. Aurauksen säätötangon kunto selvitettävissä heiluttamalla kello 3-9 asennossa pyörää. Katsastusaseman kuntotarkastus voi tehdä myös testin alustan nivelille, kun pyörät ovat nostimella.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: