MGI-832 kirjoitti:
Xantiassa (-97, 2.0 16V, <200 000km) kuuluu narinaa kun painaa kytkinpolkimen pohjaan. Ääni kuuluu siellä aivan lopussa muutaman senttimetrin matkalla. Jotenkin tuntuisi kuivalta, kireältä vaijerilta.
1.8 8V '94 jossain 210..220 Mm välillä narisi kytkintä painellessa ja äänen lähteeksi paljastui irrottaja-akselin läpivienti kytkinkopan yläosassa. Röppöä väliin ja oli sen jälkeen hiljainen. Paremmin rasvailin vuotta myöhemmin kytkinremonttia tehdessäni, eikä ylimääräistä ääntä missään vaiheessa enää tullut.
MGI-832 kirjoitti:
Niin, ja onkos kytkinremontti vetotyyppiseen kytkimeen jotenkin selvästi kalliimpi/vaikeampi kuin "normaaliin" kytkimeen? Ja voiko tulla isojakin vaurioita, jos se hajoaa kesken ajon/liikkeellelähdön?
Vetokytkimeen en ole itse remppaa tehnyt, mutta
tuollaisen 2.0 16V:n kytkintä olen kyllä käsissäni pyöritellyt. Sanoisin, ettei vaikuta mitenkään ihmeelliseltä - painelaakeri vain on asetelman mukana. Asentajankaan mukaan ei mitään erityistä ollut. Vähän kalliimpihan tuo paketti on... kytkinpaketti (asetelma+laakeri+levy) + vaijeri + lootaöljyt + kampuran takapään stefa taisivat olla yhteensä jotain 190 euroa muistaakseni, Jehudi muistaa ehkä paremmin nuo hinnat kuin minä. Ja lisäksihän tuohon tulee vielä perän (vetoakselit) stefojen hinta. Ei ollut tuossa mukana, kun ne täytyi hakea merkkiliikkeestä, että sai kunnolliset.