Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=3323
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  XmTd94 [ 17.12.2009 00:17 ]
Viestin otsikko:  Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

Taas kun tuli vähän pakkasta niin ilmaantui Xm:n alle vihreetä... Oik etujousitolpan yläpäästä tiputteli, lakkasi jälleen 27mm mutterin kiristämisellä. Väänsin "tiukkaan" lenkkiavaimella ja samalla mietin mikä mahtaisi olla momentti jos oikein ko.avaimella kiristäisi?

Kirjoittaja:  XmTd94 [ 17.12.2009 10:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

...mitäs sitten tehdään kun mutterin kiristäminen ei enään auta...? Vuoto kyllä väheni, mutta ei pahus lakannutkaan kuten luulin.

Kirjoittaja:  niko [ 17.12.2009 10:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

Sitten korjataan vika :)

Onkos siellä tiiviste paikallaan?

Kirjoittaja:  kaseva [ 17.12.2009 10:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

Kuis paljo se kusee? Mulla on kaikki merkanneet pakkasilla reviiriään hieman, tihkunut kumiletkun ja metallisen liitoksesta. Olen ajatellut sen olevan normaalia materiaalien eri tahtiin elämistä lämpötilan vaihdellessa.

edit: niin piti mainita, että vuotoa on ollut sen verran runsaasti konehuoneen puolella, jotta silmämääräisesti arvioiden voisi luulla vuotokohdaksi sylinterin yläpäätä. Tai sit mulla on vuotanut kaikissa yläpää. Autossa pakkasilla, kuskissa muulloinkin. :roll:

Kirjoittaja:  Lauri [ 17.12.2009 11:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

kaseva kirjoitti:
Kuis paljo se kusee? Mulla on kaikki merkanneet pakkasilla reviiriään hieman, tihkunut kumiletkun ja metallisen liitoksesta. Olen ajatellut sen olevan normaalia materiaalien eri tahtiin elämistä lämpötilan vaihdellessa.


Voisiko olla noin, kun minulla on tuo viimeisin ostos (vm´97 V6 Xantia) näiden kovien pakkasten (mm. tänään -24C) aikaan myös alkanut tiputella vihreää tallin lattialle. Enempää en ole ehtinyt tihkumista tutkia, mutta jostain se hiukan tiputtaa ja valuu edessä keskellä alhaalla olevaa jousipalloa pitkin maahan. Nollakeleillä ei vuotoja ole ollut.

Kirjoittaja:  kaseva [ 17.12.2009 12:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

Vois kai, mulla ei ole perinteisellä jousituksella varustetut itkeneet pakkasilla. Ainoastaan Hydractivet joista tuo kumi-metalli -liitos löytyy painepuolelta.

Kirjoittaja:  Lauri [ 17.12.2009 12:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

kaseva kirjoitti:
Vois kai, mulla ei ole perinteisellä jousituksella varustetut itkeneet pakkasilla. Ainoastaan Hydractivet joista tuo kumi-metalli -liitos löytyy painepuolelta.


Tarkoitatko perinteisellä jousituksella hydrauliikkaa ilman Hydractivea vai niitä vieterille taivutettuja metallikeppejä? Nimittäin minunkaan Hdi ei ole omistukseni aikana LHM:ää vuotanut ja se on ilmeisesti ilman Hydractivea (siinä ei ole sitä jousitusnappia).

Kirjoittaja:  kaseva [ 17.12.2009 12:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

Perinteinen jousitus = kaasunestejousitus ilman Hydractivea

Kirjoittaja:  peltipolvi [ 17.12.2009 14:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti

Ei mullakaan Picasso ole jostain syystä koskaan tiputellut LeHMää :mrgreen: voisko johtua just niistä metallikepeistä?; Xanttu kyllä merkkaa joskus tipan tai kaks...
Mutta jos se sieltä alhaalta keskeltä valuu, niin olisko se juuri se varaajapallo joka vuotaa; miten esim. sen tiiviste??

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/