Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kummallinen vuoto mehumaijasta
ViestiLähetetty: 20.04.2023 14:00 

Onkohan musta tullut ikäloppu vai pää pehmennyt kun en ymmärrä. Meidän 30+ ikäinen XM joka nauttii museoauton arvoa oli makoillut taas talven tallissa ja kun käynistin sen niin takapään alla oli lammikko vihreää litkua. Olen pari kertaa käynnistänyt sen talven aikana vaan kokeeksi. Täytyi taas tunkata se ylös ja repiä suojapeltiä sivuun niin sama kostea paikka kun aikaisemmillakin kevätherätysten jälkeen. Takimmainen aktiivipallon jalusta on märkä ja nestettä on tullut ehkä puoli desiä lattialle. Aikaisempina keväinä vähemmän. Siihen tulee kaksi ohutta letkua joiden kumiholkit olen uusinut varmuuden vuoksi aikaisemmin ilman mitään tulosta. Myös pallon tiivisteen olen uusinut. Mun pitkän sitikkahistorian aikana ei koskaan ollut ongelmia noiden liitosten vuotamisen kanssa. Ongelman on ollut saada ruostunut liiton auki
Jalustast lähtee kaksi 10 mm putkiliitosta joissa on vaan metalli metallia vasten tiivistys. Vuoto tulee joistakin näistä neljästä kohtaa mutta LHM on niin kova kiipeilemään että vuotikohtaa en saa selville. Pyyhin eilen jalustan ja sen ympäristön puhtaaksi ja tänään ei ole vuotanut yhtään.
Voisiko nämä jousille menevät 10 mm liitokset käyttäytyä talvella lämpövaihteluiden takia näin. Putket eivät vuoda yhtään liitoksista joissa metalliputki vaihtuu kumiputkeen jonka oletin olevan heikoin lenkki tässä.
Etupäässä on aivan samanlainen aktiivipallojalusta eikä se vuoda yhtään

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 1 viesti ]